عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت
4 سال پیش
عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت

عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت

عوامل زیادی در تعیین هزینه طراحی سایت فروشگاهی  . در صورتی که طراحی سایت به شکل ایستا (استاتیک) انجام گردد قطعاً سبب کاهش هزینه طراحی سایت نسبت به طراحی سایت پویا (داینامیک) می شود. از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی سایت به تعداد ماژول ها، طراحی قالب سایت، امکانات تعاملی با بازدید کنندگان، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، طراحی فروشگاه آنلاین اینترنتی و … می توان اشاره کرد. در این مقاله به بیان موارد موثر در قیمت طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی می پردازیم.

 

 

قیمت طراحی سایت داینامیک یا استاتیک

از یک نرم افزار کنترل محتوا (Content Management System) در طراحی سایت داینامیک استفاده می گردد. این نرم افزارها بخش مدیریتی را در اختیار مالک سایت گذاشته که امکان مدیریت، ویرایش و اضافه کردن مقالات و اطلاعات را به مالک سایت می دهد. امکانات جانبی در طراحی سایت داینامیک بصورت ماژولار به هسته اصلی آن افزوده می شود (اطلاعات کامل در طراحی سایت داینامیک). هزینه طراحی سایت داینامیک به تعداد ماژول ها و قالب طراحی شده بستگی خواهد داشت. از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی سایت داینامیک ، بروز رسانی امنیتی هسته اصلی نرم افزار که معمولاً بصورت دوره ای از طرف شرکت طراحی سایت فروشگاهی انجام می شود.

در طراحی سایت استاتیک ، صفحات به زبان HTML طراحی شده و امکان تغییر محتوای آنها با راحتی سایت داینامیک نیست. هزینه طراحی سایت استاتیک بستگی به تعداد صفحات طراحی شده دارد. نکته مهم در قیمت طراحی سایت داینامیک و استاتیک این می باشد که با وجود اینکه هزینه طراحی سایت داینامیک بیشتر از طراحی سایت استاتیک  است ، ولی نباید این نکته را از یاد ببرید  که در صورت افزودن صفحات دیگر به وب سایت استاتیک، در آینده باید دوباره هزینه طراحی سایت بپردازید، در حالی که در طراحی سایت داینامیک اضافه نمودن صفحه جدید در پنل مدیریتی و توسط مالک وب سایت انجام می گردد.

بنابراین ارزان بودن هزینه طراحی سایت استاتیک را در ابتدا ملاک قرار ندهید، زیرا در دراز مدت ممکن است بیش از قیمت طراحی سایت داینامیک را به خاطر ارتقاء صفحات خود بپردازید.

 

هزینه طراحی سایت ، دامنه (Domain) و فضا (Host)

اسم سایت یا همان دامنه از دیگر مواردیست که در هزینه طراحی سایت تاثیر دارند . البته قیمت دامنه خیلی ناچیز بوده ولی باید بصورت سالیانه پرداخت شود. قیمت دامنه های بین المللی (com, net, org و …) به خاطر نوسان قیمت دلار متغییر و در حدود 12 الی 14 دلار در سال است.

 

فضا یا همان هاست که در هزینه طراحی سایت موثر است، فضایی می باشد که بر روی یک سرور به وب سایت شما تخصیص می یابد. هزینه هاست نیز بصورت سالیانه پرداخت می شود و بستگی به عواملی زیر دارد:

 

  • حجم فضا یا هاست که بر مبنای مگا بایت یا گیگا بایت محاسبه می گردد.
  • پهنای باند هاست که بر مبنای گیگا بایت در ماه محاسبه می گردد.
  • نوع و میزان فضای پایگاه داده (DataBase)
  • تعداد دامنه های قابل میزبانی
  • نرم افزارهای کاربردی و امنیتی نصب شده بر روی هاست

 

تاثیر ارتقاء رتبه سایت در هزینه طراحی سایت

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان ارتقاء رتبه با اهمیت ترین عامل در هزینه طراحی سایت است . با توجه به رقابت زیاد وب سایت های ایرانی برای جذب هر چه بیشتر بازدید کننده، ارتقاء رتبه وب سایت با هدف نمایش سایت طراحی شده در صفحه اول گوگل از اهداف اصلی صاحبان وب سایت ها می باشد یکی از علت های گران بودن هزینه ارتقاء رتبه سایت در گوگل و بطبع قیمت طراحی سایت ، زمانبر بودن پروسه ارتقاء رتبه است.

 

ارتقاء رتبه سایت تقریباً در حدود 3 الی 9 ماه زمان لازم دارد. عوامل تاثیرگذار در قیمت ارتقاء رتبه سایت و در نتیجه هزینه طراحی سایت عبارتند از:

 

  • موقعیت فعلی سایت طراحی شده در جستجوگرها مانند گوگل
  • قدمت دامنه سایت و طول دامنه بر اساس تعداد کاراکتر
  • هم موضوعی نام دامنه با محتوای سایت
  • استاندارد بودن کدهای برنامه نویسی
  • متا تگ ها ، کلمات کلیدی ، عناوین مقالات و …
  • وضعیت کنونی رقبا در موتورهای جستجو
  • و خیلی عوامل دیگر

 

ممکن است  هزینه ارتقاء رتبه سایت اول زیاد بنظر برسد و با حذف آن هزینه طراحی سایت تان کم شود، ولی ذکر این نکته ضروریست که حضور درصفحه اول گوگل و در نتیجه بازدید کننده بیشتر ، سبب رونق کسب و کار شما و همچنین ارزشمند شدن وب سایت شما می شود. جذب مشتری و بازدید کننده در دنیای حقیقی نیازمند صرف هزینه های بسیار گزاف تر بابت تبلیغات محیطی و بصری می باشد.

 

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .