عملیات بهینه سازی وب سایت ها در وردپرس با افزونه Autoptimize
5 سال پیش
عملیات بهینه سازی وب سایت ها در وردپرس با افزونه Autoptimize

عملیات بهینه سازی وب سایت ها در وردپرس با افزونه Autoptimize

روش های زیادی برای بهینه سازی در وردپرس وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از افزونه Autoptimize است .همانطور که می دانید سرعت یک سایت نقش بسزایی را در میزان موفقیت آن ایفا می نمایید و خیلی از سایت های تجاری باید برای جلب رضایت مشتری و بهبود عملکرد، وب سایت خود را به گونه ای بهینه نمایند که همه بخش های آن به خوبی بارگذاری شود.

افزونه Autoptimize

افزونه Autoptimize

بی شک اگر بارگذاری یک سایت مدت زمان زیادی طول بکشد برای کاربران خیلی خسته کننده خواهد بود و ممکن است بسیاری از آنان به همین دلیل از دیدن سایت شما منصرف می شوند.
در این مقاله  قصد داریم به افزونه Autoptimize به پردازیم .می توانید با این افزونه به آسانی سرعت و عملکرد سایت خود را بهینه‌سازی نموده و به بیشترین بازدهی برای بارگذاری سایت خود دسترسی پیدا کنید.امروز نحوه کار با این افزونه را به شما آموزش می دهیم.

بهینه سازی در وردپرس با Autoptimize

این افزونه می تواند وب سایت شما را با روش های بسیار ساده بهینه نماید و همه بخش های آن از قالب گرفته تا کدهای وردپرس را مورد بررسی قرار دهد. اگر موافق باشید به نصب و راه اندازی افزونه به پردازیم.

نصب و راه اندازی

اول افزونه را دانلود نموده و آن را نصب و فعال سازی کنید. بعد از نصب و فعال کردن افزونه مطابق شکل زیر به بخش تنظیمات در وردپرس گزینه جدیدی به نام Autoptimize اضافه می گردد که امکان بهینه سازی در وردپرس را فراهم می نماید.

با کلیک بر روی گزینه ” Autoptimize “ واردقسمت تنظیمات این افزونه می شویم. این افزونه دارای قسمت تنظیمات معمولی و تنظیمات پیشرفته است که به توصیف آن می پردازیم .

تنظیمات عمومی

قسمت تنظیمات عمومی این افزونه مطابق شکل زیر می باشد که هر بخش را به طور کامل توضیح می دهیم.

بهینه سازی کد HTML

این گزینه کد های HTML موجود در وردپرس را بهینه سازی نموده و به صورت فشرده در یک خط قرار می دهد.

بهینه سازی کد Javascript

این گزینه کد های Javascript را به صورت خلاصه تری بهینه سازی و فشرده می نماید.
یکی از عیب های این گزینه این است که اگر شما در سایت خود از کد آماری و یا کد نمایش تبلیغاتی استفاده می نمایید این گزینه موجب می شود که شی مورد نظر شما که توسط جاوا اسکریپت فراخوانی می گردد در فوتر به نمایش در آید! بنابر این مواظب باشید.

بهینه سازی کد CSS

این گزینه کد های شیوه نامه یا به عبارت دیگر کد های css سایت را فشرده می نماید و موجب افزایش سرعت بارگذاری سایت شما میگردد.

تنظیمات CDN

اگر چنانچه این گزینه را فعال نمایید ، عکس های کوچک موجود در فایل CSS به جای اینکه جداگانه دانلود گردنند به داده خطی تبدیل شده و همراه با فایل دانلود خواهند شد و این خود یکی ازقسمت های بهینه سازی در وردپرس به شمار می آید.

 

تنظیمات پیشرفته افزونه Autoptimize

تنظیمات پیشرفته افزونه به شرح می باشد:

نگه داشتن کامنت های HTML


این گزینه، کد های کامنتی که در قالب خود درج نموده اید را نگه می دارد. اگر می خواهید این کامنت ها حذف گردنند تیک این گزینه را بردارید. مرورگرها نمی توانند کامنت ها را نشان دهند بنابر این در صفحه نهایی آنها به بیننده نشان داده نمی شوند.

تنظیمات پیشرفته کدهای javascript

همانطور که در شکل زیر می بینید این افزونه دارای قسمت تنظیمات پیشرفته تری برای کدهای javascript است که به دلخواه خود می توانید بخش های گوناگون آن را فعال نمایید.

تنظیمات پیشرفته کدهای Css

بعلاوه این افزونه برای بهینه سازی کدهای Css دارای قسمت تنظیمات گوناگونی است که می توانید آنها را فعال نمایید.


حافظه کش افزونه Autoptimize

افزونه Autoptimize دارای حافظه کش است که به سرعت بارگذاری و بهینه سازی در وردپرس بسیار کمک می نماید.
بعد از نصب و فعال کردن این افزونه مطابق شکل زیر در بالای پنل مدیریت وردپرس گزینه ای به نام Autoptimize ظاهر می گردد که از طریق آن می توانید هرزگاهی حافظه کش آن را پاک نمایید.

 

مثلا وقتی که شما تغییراتی در سایت خود ایجاد می نمایید و یا کدهای جدیدی را در فایل های خود اضافه می کنید در این صورت نیاز است که حافظه کش این افزونه را پاک نمایید تا افزونه دوباره از اول کدهای سایت را در حافظه کش خود ذخیره نماید .

 

امیدوارم که محتوای مقاله عملیات بهینه سازی وب سایت ها در وردپرس با افزونه Autoptimize که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .