علت تفاوت نتایج گوگل در مکان ها و اینترنت های مختلف
4 سال پیش
علت تفاوت نتایج گوگل در مکان ها و اینترنت های مختلف

علت تفاوت نتایج گوگل در مکان ها و اینترنت های مختلف

طبق نتایج به دست آمده ، گوگل تنها بنا به بهینه بودن وب سایت آن را به کاربران شان نمی دهد . برای نمایش وب سایت ها به کاربران عوامل مختلفی دارد که تعداد بسیاری از آنها به سئو  مربوط می باشد . موتور جست و جو گوگل  وب سایت را بر اساس مواردی در مناطق متفاوت به کاربران نمایش می دهد . برای درک این موضوع بهتر است به موارد زیر توجه کنید .

 

 

 

یک وب سایت ایرانی که در صفحه اول نتایج گوگل وجود دارد و همچنین بیش از نیمی از بازدید کنندگان آن ایرانی می باشند یک وب سایت محلی است و اگر کاربری در کشوری دیگر کلمات کلیدی مربوط به آن را جست و جو کند این وب سایت هیچ گاه برای او در صفحه اول نشان داده نمی شود . ولی اگر همین وب سایت دارای هم بازدید کننده خارجی و هم ایرانی باشد به عنوان یک سایت جهانی شناخته می گردد . این نکته گاهی در مورد شهر های داخلی یک کشور نیز صدق می نماید .

در اصل گوگل لیست نمایش وب سایت ها را بسته به شهر و لوکیشن وب سایت ها و کاربران  تغییر می دهد . این موضوع شاید برای بعضی از افراد نگران کننده باشد . دلایل دیگری نیز بر نمایش وب سایت ها موثر است . بعضی از این علت ها مربوط به کاربران می شود .

دستگاه کاربر :

در تلفن های همراه و تبلت ها صفحات نتایج با رایانه های رومیزی و قابل حمل فرق دارد . گوگل برای نمایش وب سایت ها در تلفن های همراه بهینه بودن آنها بر اساس موبایل ها را در لحاظ می کند . یک وب سایت امکان دارد برای کامپیوتر های رومیزی بهینه باشد ولی برای تلفن های همراه و موبایل بهینه سازی نشده باشد .

لوکیشین کاربر :

موقعی که  کاربر داخل ایران است با جست و جو کلمه پارک بیشتر پارک های ایرانی به او نشان داده می شود ولی اگر همان کاربر پس از مدتی در کشوری دیگر پارک را جست و جو نماید ، پارک های آن کشور به او نشان داده می شود . مثلا برای بیشتر کلمات کلیدی و وب سایت ها صدق می کند . گوگل بر طبق نقشه خود و ابزار های هوشمند دیگر به آسانی منطقه حضور کاربر را شناسایی می نماید .

بررسی Gmail :

بیشتر کاربران اینترنت دارای اکانت گوگل یا جیمیل هستند . باید بدانید زمانی که با اکانت جیمیل خود Log in باشید همه فعالیت های شما در اینترنت کنترل و بررسی و بر طبق اکانت جیمیل ثبت می گردد . حتی همه وب سایت هایی که در تمام طول عمر مشاهده نموده اید را با استفاده از جیمیل می توانید متوجه شوید . بر همین اساس نتایج گوگل شکل می گیرد .

بررسی بازدید های قبلی کاربر :

ممکن است وب سایت مورد نظر کاربر در صفحه دوم یا سوم باشد اگر کاربر به صورت دائمی به صفحه دوم یا سوم برود و از آن وب سایت دیدن نماید پس از چندی وب سایت مورد نظر به صفحه اول منتقل می گردد البته این انتقال تنها برای آن کاربر می باشد و برای کاربران دیگر ، وب سایت مذکور در جایگاه واقعی خود هست .

 

کلمات کلیدی :

همانگونه که می دانید گوگل و دیگر وب سایت ها بر طبق کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربر وب سایت ها را نشان می دهند . اگر حتی یک کاراکتر هم در کلمه و عبارت کلیدی مورد جست و جو تغییر نماید گوگل وب سایت های نمایش داده را طبق آن تغییر می دهد .

همانگونه که ذکر شد این مشکلات خیلی از افراد که بر سئو وب سایت خود وقت و هزینه گذاشته اند را نگران می نماید . باید گفت جای هیچ نگرانی نیست در آخر همه چیز به نوع وب سایت و کسب و کار مرتبط می باشد . اگر کسب و کار محلی دارید و در سطح جهان می خواهید  مطرح گردید باید کسب و کار خود را هم جهانی نمایید . نباید انتظار داشت وب سایت یک شرکت کوچک که روابط بین المللی ندارد ، دامنه جهانی یابد . با این حال همه وب سایت ها حتما کاربران ویژه خود خود را خواهند داشت و این مسائل بر کسب و کار آنها اثر زیادی ندارد . اگر کسب و کار داخلی دارید نیازی نیست که کاربر خارجی داشته باشید . به هر حال هر وب سایت با تکنیک های گوناگون در سطح جهانی نیز می تواند مطرح گردد .

 

نتایج گوگل شبیه هم دو کاربر در دو منطقه متفاوت ، بنا به گفته های بالا مختلف است . برای این مشکل نیز راه حل های گوناگونی وجود دارد . اول آنکه کاربر می تواند حافظه cache مرورگر خود را پاک نماید . خیلی از اطلاعات کاربر در حافظه کش مرورگر ذخیره می گردد که بر نتیجه جست و جو موثر هست یا می تواند مرورگر خود را تغییر دهد .

جمع بندی

برای انجام همه خدمات سئو و افزایش بازدید کننده باید از راه درست حرکت کرد تا نتیجه دلخواه حاصل شود . خیلی از افراد با انجام ترفند های غلط و منفی سعی در گمراه کردن گوگل برای افزایش بازدید کننده دارند که این کار ها تنها برای مدتی کوتاه بازدیدکننده را زیاد می کند و بعد از مدتی امکان دارد آن وب سایت کاملا از همه صفحات موتور های جست و جو حذف گردد .

می توانید برای بهینه سازی وب سایت و افزایش بازدید کننده به شرکت طراحی وب سایت لحظه وب مراجعه کنید و از خدمات ما به بهترین روش استفاده نمایید .

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .