طراحی کاتولوگ در تبریز
6 سال پیش
طراحی کاتولوگ در تبریز

طراحی کاتولوگ در تبریز

طراحی کاتولوگ در تبریز یکی از فعالیت های سایت لحظه وب می باشد و به این منظور در این مقاله اجمالا به بررسی و لزوم استفاده از آن می پردازیم  . کاتولوگ در تبلیغات اهمیت بسیار بالا و نقش مؤثری برای توسعه برند و افزایش فروش محصول دارد. از طراحی کاتالوگ تبلیغاتی یا طراحی کاتالوگ صنعتی می توانید به عنوان یک ابزار تبلیغاتی یا بازاریاب تبلیغاتی همیشه در دسترس استفاده نمایید و کاتالوگ نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب نقش به سزایی داشته باشد.

 

طراحی کاتولوگ در تبریز

طراحی کاتولوگ در تبریز

کاتولوگ نشانگر و معرف نوع شرکت یا معرفی محصول می باشد.معرفی کردن شغل خود و محصولات شرکت به مشتریان از اولویت‌ های اصلی یک کار است و باید با دقت و اصول خاصی صورت گیرد.روش های مختلفی مثل طراحی لوگو و سربرگ اداری ، طراحی سایت و یا طراحی و چاپ کاتالوگ برای معرفی کردن یک حرفه و محصولات مطرح است. در این میان شما با طراحی کاتالوگ می‌توانید تمامی مشخصه های حرفه خود را به صورت کامل به مشتریان خود اعلام و معرفی کنید. اگر کاتالوگ شرکت شما طراحی زیبا و مناسب و در عین‌ حال با کیفیت داشته باشد، می‌تواند برای مدت طولانی در نزد افراد باقی بماند و بعداً آن‌ها را به مشتریان شما تبدیل کند.

با رشد و تنوع محصولات و خدمات و همچنین عدم جوابگویی تراکت ها و بروشور های تک رنگ و همچنین هزینه بر بودن معرفی های حضوری ناچار برای ایجاد انگیزه و معرفی محصولات در بازار شرکت ها اقدام به خلق شیوه جدیدی از گرافیک شدند تا مخاطبین بتوانند در فرصت مناسب با تولیدات و خدمات ارائه شده توسط شرکت ها آشنا شوند، با گسترش  فعالیت های صنعتی بعد از جنگ جهانی، صنعت تبلیغات را به گونه‌ ای رشد داد که هیچ وقت خدمت و یا محصولی بدون طراحی کاتالوگ جایی در بازار نداشت باشد. لذا در طی زمان جهت هدایت ذهن مخاطبین باید روشی یافت تا با آن روش بتوان بازار موجود را از دست دیگر رقبا خارج نمود و این فعالیت ها در نهایت تبدیل به رشد عرصه گرافیک و طراحی گرافیکی گردید. کاتالوگ گرافیکی وسیله مناسبی بود تا مخاطبین بتوانند راغب به خواندن و دیدن عکس ها در جهت شناخت بالاتر محصولات و خدمات، در زمان کوتاهتری باشند.

کاتالوگ از ویژگی های همچون ارائه شناخت از لحاظ کمی و کیفی تصاویر محصولات معرفی شرکت ها و ساختار فنی چه از مسیر گرافیکی و چه از نظر ستون، عملکردهای وسیعی دارد.

در ابتدا طراحی کاتالوگ های گرافیکی به صورت برگه ای و پشت و رو بودند که شکل ظاهری آنها شبیه به بروشورهای امروزی بود و جلدی همچون پوستر داشتند و چندی بعد ابعاد آن به صورت استاندارد شد که ابتدا توسط فرانسوی ها عرضه شد. بر این اساس  طراحی کاتالوگ معمولا از دو کاغذ یا بیشتر تشکیل شده و علاوه بر آن از نوشته نیز بهره می برد. از مهمترین دلایل استفاده از کاتالوگ دادن توانایی درک به مخاطبین بازار هدف جهت شناخت تولیدات و خدمات است.

 

مراحل طراحی کاتالوگ گرافیکی :

گام اول: یک مقدمه کوتاه از معرفی نام، لوگو، برند یا برند ها و همچنین عملکرد کارخانه، و خدمت در ابتدای کاتالوگ

گام دوم: معرفی استانداردها- ایزوها- CE و افتخارات شرکت

گام سوم: معرفی خدمات و محصولات

گام چهارم: ارائه اطلاعات و راهنمایی درست مخاطبین جهت معرفی مشخصات فنی و خدمات ارائه شده، قابلیت های ویژه و ایجاد وجه تمایز نسبت به تولیدات دیگر رقبا.

گام پنجم: اضافه نمودن تصاویر و متن به طراحی کاتالوگ و انتخاب بهینه کلمات جهت ترقیب مخاطبین به خرید.

گام ششم: به علت ایجاد دید مقایسه ای در کاتالوگ در نظر مخاطبین استفاده از اطلاعات کامل و مناسب یکی از ارکان مهم طراحی کاتالوگ می باشد.

گام هفتم: اضافه نمودن آدرس و آدرس اینترنتی- ایمیل – تلفن و …

 

ویژگی های طراحی و چاپ کاتالوگ مناسب :

قابل حمل بودن کاتالوگ گرافیکی
خلاصه بودن کاتالوگ
ایجاد ارتباط بصری در طراحی کاتالوگ
همگن نمودن تصویر و نوشتار در کاتالوگ
چاپ کاتالوگ که مهم‌ترین بخش پیدایش یک کاتالوگ ماندنی است باید با استفاده از رنگ‌های شفاف و بسیار باکیفیت صورت گیرد تا مخاطب میل مطالعه آن را پیدا کند ماندگاری بالایی را در نزد مشتریانتان داشته باشد.
روکش با کیفیت برای کار که می‌تواند سلفون یا uv باشد و باید به‌ هرحال رضایت مشتری را جلب کند.
_انواع روکش برای تهیه و طراحی کاتالوگ باکیفیت می‌تواند موارد زیر باشند:
1_سلفون براق سرد
2_سلفون مات سرد
3_سلفون براق حرارتی
4_سلفون مات حرارتی
5_ UV براق
6_uv مات

صحافی برش و خط تا که آخرین مرحله چاپ کاتالوگ است باید به‌ گونه‌ای دقیق و تمیز انجام گیرد و صفحات به‌طور دقیق و تمیز برش داده شوند و خط تا طوری باشد که لبه‌ها دقیقه بر روی‌ هم منطبق باشند.

کاتالوگ‌ها بیشتر به صورت سیمی، منگنه و چند لت در کاغذهای بالای 200 گرم چاپ و تهیه می‌شوند. کاتالوگ معمولاً به دو صورت زیر معرفی وارائه می‌شوند:
1-وسیله‌ای برای معرفی و مطرح سازی یک کالا از چندین کالای تولیدشده و به صورت تک ‌محصولی
2-معرفی و مطرح سازی چند محصول جدید با کارکرد های متفاوت به صورت چند محصولی

 

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید .شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش هدایای تبلیغاتی ، طراحی لوگو ،طراحی ست اداری ،طراحی سربرگ اداری،کارت ویزیت و طراحی و چاپ کاتالوگ در تبریز از سایت لحظه وب دیدن کنید و از نحوه انجام کار و قیمت‌ها به‌ طور کامل اطلاع یابید و تمامی سوالات خود را مطرح سازید .ممنون از اینکه از سایت لحظه وب دیدن کردید منتظر مطالب بیشتر روزهای آینده در این سایت باشید.