طراحی پرتال چیست ؟
4 سال پیش
طراحی پرتال چیست ؟

طراحی پرتال چیست ؟

طراحی پرتال بحث خیلی وسیعی دارد و ممکن است یک سایت ساده فروشگاهی و یا یک سایت پیچیده ارتباط به مشتریان باشد و طراحی پورتال باید حتما زیر نظر متخصص و برنامه نویسان وب انجام گردد. پورتال پایگاهی است بر روی وب که به تبادل اطلاعات با کاربران می پردازد.

 

طراحی پرتال چیست

 

پرتال به نوعی وب سایت می گویند که در آن کاربران وب سایت به جز قابلیت خواندن مطالب می توانند عملکردهایی را بر روی وب سایت انجام دهند. مثلا  سایت های فروشگاهی یک نوع پورتال فروشگاهی بشمار می روند که در آن کاربران می توانند کالاهای مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کرده و در نهایت کالاهای مورد نظر خرید را ثبت سفارش نمایند و سایت های فروشگاهی دارای ناحیه کاربری می باشند تا کاربران بتوانند سفارش خود را رهگیری و سفارش ها و پرداخت های قبلی خود را مشاهده کنند. در حقیقت به سایتی که از جنبه اطلاع رسانی خارج می گردد و کاربر در آن فعالیت هایی را انجام می دهد پورتال گفته می شود.

 

در بخش زیر نکاتی را در مورد طراحی پورتال برای شما بیان می نمایم.

 

انواع گوناگون پرتال ها ( طراحی پرتال )

انواع گوناگون پرتال وجود دارد که با توجه به نوع پرتال باید شرکت متخصص در زمینه مورد نظر را انتخاب کنید . پورتال خبری، فروشگاهی، آموزشی، تبلیغاتی و آگهی، ارتباط با مشتری، سیستم های وفاداری مشتریان ، سیستم های داخلی اعضاء و نمایندگی ها و بعلاوه  پرتال های خاص می تواند نوع پورتال مورد نظر شما باشد که معمولا شرکت های طراحی وب هر یک در زمینه هایی از این سیستم ها تجربه و تبحر دارند.

 

طراحی قالب پرتال

دو راه برای قالب پرتال( طراحی پرتال ) هست که روش اول خرید قالب از فروشگاه قالب می باشد که در این روش کافی می باشد کارفرما به فروشگاه قالب مراجعه کرده و قالب مورد نظر را از بین 100 هزار قالب موجود در این فروشگاه انتخاب کند و در روش دوم طراحی قالب توسط گرافیست و با توجه به نظرات کارفرما پیاده سازی می گردد که در این روش در جلسه ای که بین طراح و کارفرما برگزار می شود کارفرما رنگ بندی و خصوصیات طرح مورد نظر خود را اعلام می کند و طراحی ( طراحی پرتال ) با توجه به درخواست ها قالب وب سایت را پیاده سازی می کند و کارفرما می تواند بعد از ارائه قالب توسط گرافیست نظرات خود را بر روی قالب اعلام کرده و روند ویرایش قالب تا زمان تایید قالب توسط کارفرما ادامه پیدا می نماید.

 

رعایت اصول سئو

ممکن است پرتال یک سیستم درون سازمانی بوده و نیازی به در نظر گرفتن قواعد سئو و بهینه سازی وب سایت وجود نداشته باشد حال آنکه در بعضی از پرتال ها مثل پرتال های خبری و فروشگاهی رعایت اصول سئو و بهینه سازی که سبب بالا آمدن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می شود بسیار لازم و ضروری است و در صورتی که رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو برای شما مهم می باشد بهتر است این موضوع را در لیست درخواست های خود ذکر کنید.

 

طراحی پرتال چیست

زبان برنامه نویسی

دو زبان رایج برنامه نویسی تحت وب PHP و ASP.NET هستند که شرکت های طراحی سایت هر یک در عرصه یکی از این زبان های برنامه نویسی تبحر دارند. PHP با توجه به کد باز بودن آن و داشتن جامعه کاربری و توسعه دهندگان بیشتر به نسبت ASP.NET برای طراحی سایت های اینترنتی معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت بیشتری دارد. هزینه تمام شده طراحی سایت با PHP به نسبت ASP.NET پایین تر  می باشد و زمان آماده سازی وب سایت نیز کمتر است.

 

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

پورتال ( طراحی پرتال ) را می توانید توسط سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا، وردپرس و دروپال و … پیاده سازی کرد و با پایه قرار دادن یکی از این سیستم ها و برنامه نویسی بر روی آن می توان پورتال مورد نظر را پیاده سازی کرد. تصمیم آنکه پورتال باید از پایه نوشته شود و یا از سیستم های مدیریت محتوا استفاده شود بر عهده برنامه نویس وب سایت است. چون برنامه نویس با توجه به تجربه و شناحت خود می تواند سیستمی را که دارای امکانات نزدیکتر به پرتال مورد نظر می باشد را انتخاب کند و امکانات سفارشی را در سیستم مدیریت محتوا برنامه نویس کند که این مورد هزینه و زمان انجام پروژه را پایین می آورد.

 

امیدوارم مقاله طراحی پرتال چیست ؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی پرتال و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی پرتال و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .