طراحی سایت و سئو چه ارتباطی با هم دارند؟
4 سال پیش
طراحی سایت و سئو چه ارتباطی با هم دارند؟

طراحی سایت و سئو چه ارتباطی با هم دارند؟

یکی از اشتباهات رایج در جامعه این می باشد که تصور می نمایند طراحی سایت و سئو دو موضوع جدا  هستند و بعضی از افراد سفارش سئو را به شرکت سئو  موقعی می دهند که طراحی سایت آنها توسط شرکت دیگری به پایان رسیده است و در نتیجه یا مجبور می باشند دوباره سایت خود را طراحی نمایند و یا اینکه در سئو نتیجه نمی گیرند. در این مقاله می خواهیم به ارتباط بین طراحی سایت و سئو سایت بپردازیم و شما را با جنبه های  گوناگون این موضوع آشنا نماییم. در نظر داشته باشید که گوگل به عامل های زیادی برای اندازه گیری قدرت صفحات وب اهمیت می دهد و خیلی از این فاکتورها کاملا به نوع طراحی سایت شما مرتبط و وابسته می باشند.

ارتباط میان طراحی سایت و سئو سایت

در ادامه به ارزیابی موارد گوناگون این موضوع می پردازیم و بررسی می کنیم که آیا بهتر است طراحی سایت و سئو سایت شما را یک شرکت انجام دهد یا اینکه دو شرکت مختاف چنین کاری برای شما انجام دهند و به چه علت؟ همچنین بررسی می نماییم که چه عواملی در طراحی سایت می باشند که برای سئو اهمیت دارند.

 

 

گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور را برای اندازه گیری قدرت سایت شما ارزیابی می نماید. گوگل هیچوقت جزییات فاکتورهای رتبه بندی صفحات اینترنتی را فاش نمی نماید، ولی طبق بررسی ها و اخبار انتشار یافته از گوگل، کارشناسان سئو و بهینه سازی سایت، این فاکتورها را به صورت زیر طبقه بندی نموده اند:

 

سئو داخلی

فاکتورهای طراحی سایت

فاکتورهای محتوایی

سئو خارجی

فاکتورهای مرتبط با تجربه کاربری و برند

فاکتورهای مبتنی بر پیوند (لینک)

سئو داخلی و سئو خارجی

 

همانگونه که ملاحظه می کنید، مواردی که به طراحی سایت مرتبط می باشد ، مثل خروجی قالب سایت، نمایش و چیدمان محتوا، طبقه بندی اطلاعات، نرخ پرش و تجربه کاربری در سئو داخلی سایت و خارجی تاثیر گذار می باشند. در نتیجه شیوه طراحی سایت و معماری محتوای آن از اهمیت بسیار بالایی برای گوگل برخوردار می باشد. در خیلی از مواقع افراد گوناگون تمایل دارند که سئو سایت خود را بعد از اینکه طراحی سایت آنها به پایان رسید به شرکت دیگری واگذار نمایند، این کار سبب می شود که با واکنش عجیبی مروبرو شوند و چنین پاسخی بشنوند: “سایت شما برای سئو مناسب نیست، بهتر است دوباره طراحی شود”. پس بهتر است پیش از اینکه به سراغ طراحی سایت بروید، در باره سئو فکر نمایید و پارامترهای آن را در طراحی سایت خود در نظر بگیرید.

 

چرا بهتر است طراحی سایت و سئو سایت خود را به یک شرکت واگذار کنیم؟

در فرهنگ ما ایرانی ها متاسفانه همکاری و کار تیمی به خوبی تعریف نگشته است. شرکتی که بیش از ده سال است در زمینه سئو فعالیت می نماید، هیچوقت همکاری خوبی با شرکت های طراحی سایت را تجربه نکرده است . در فرهنگ ایرانی، زمانی که مشکلی بوجود می آید در بیشتر مواقع دیگران را مقصر می دانیم و از مسئولیت شانه خالی می کنیم و زمانی کاری به ما محول می شود، سعی می نماییم به جای اینکه به دنبال یادگیری باشیم، از زیر بار آن فرار کنیم.

 

در زمانی که طراحی سایت شما، یک نوع طراحی خاص منظوره می باشد و پروژه بسیار بزرگی دارید، بهتر است در پی تعامل با شرکت سئو باشید و با همکاری شرکت سئو و طراحی سایت پروژه خود را به پیش ببرید. ولی اگر تا بحال سایت طراحی ننموده اید و یا سایت شما امکانات ویژه ای ندارد، برای بدست آوردن نتیجه مناسب پیشنهاد ما طراحی دوباره سایت است. در نظر داشته باشید که نرخ بازگشت سرمایه برای سئو خیلی بالاست، به این معنا که سودی که در قبال انجام هزینه دریافت می نمایید بسیار بیشتر از مبلغی است که پرداخت می کنید، پس هزینه تغییر سایت زمانی که سبب می شود سئو سایت شما بهتر شود، موردی است که باید از آن چشم پوشی کنید زیرا نهایتا سبب می شود نتیجه بسیار بهتری کسب کنید.

خیلی از اشخاص نیز این تصور را دارند که اگر تیم طراحی سایت و سئو در درون شرکت خودشان باشد، می توانند نتیجه بهتری از این کار بگیرند. ولی معمولا انجام چنین کاری نتیجه عکس خواهد داد، مخصوصا اگر شرکت شما شرکت نرم افزاری نباشد. علت این موضوع این است که معمولا ساماندهی و برنامه ریزی کارهای نرم افزاری تخصص مورد نیاز خود را می طلبد و از طرف دیگر اشخاص متخصص در زمینه نرم افزار و سئو معمولا ترجیح می دهند که در تیم های حرفه ای کارنمایند و به ندرت این پیش می آید که بتوانید تیم مناسب، منسجم و قدرتمندی را ایجاد کنید.

پس، در صورتی که نتیجه کار برای شما مهم است و یک شرکت توانایی انجام طراحی سایت و سئو  را همزمان دارد، بهتر است هر دو کار را به یک شرکت واگذار نمایید و نتیجه کار را نیز از همان شرکت بخواهید. زیرا کار کردن با دو مجموعه متفاوت در این زمینه در بسیاری از مواقع سبب می شود که وارد مسائل حاشیه ای گردید و نتیجه کار چندان مناسب نشود.

آیا زبان طراحی سایت به سئو ارتباط دارد؟

خیر، زبان طراحی سایت سمت سرور به سئو سایت شما و نتیجه سایت شما در گوگل ارتباطی ندارد. ولی نکاتی که باید در طراحی سایت رعایت گردند تا سئو بهتری کسب نمایید به نوع برنامه نویسی سایت شما مرتبط است.مثلا سرعت لود صفحات سایت، خروجی قالب HTML صفحات، نحوه ارتباط میان صفحات، نمایش در موبایل، چیدمان عناصر در صفحه، طرز استفاده از کدهای js و css و … همگی در رتبه بندی سایت شما تاثیر گذار دارند . پس زبان طراحی سایت به خودی خود ارتباطی به رتبه بندی سایت شما در گوگل ندارد ولی شیوه  پیاده سازی سایت و خروجی صفحات برای روباتهای جستجوگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 

از نظر سئو طراحی اختصاصی بهتر است یا سیستم های آماده؟

برای این مسئله نمی توان یک پاسخ کلی و قطعی ارائه نمود، بعضی از سیستم های آماده مثل وردپرس امکانات مناسبی برای سئو دارند و در صورتی که از قالب مناسب در آنها استفاده گردد می توان نتایج خوبی با استفاده از آن دریافت نمود. بعضی دیگر از سیستم های آماده مثل جوملا، مشکلاتی در زمینه سئو دارند که برای برطرف کردن آنها باید وقت فراوانی گذاشت و این کار مقرون به صرفه نیست. پس خوب بودن سئو، بیش از آنکه به پلتفرمی که از آن استفاده می نمایید وابسته باشد، به نوع پیاده سازی سایت شما در آن پلتفرم مرتبط است. گرچه بعضی از پلتفرم ها برای سئو مناسب نمی باشند.

پس فراتر از اینکه سایت شما با چه زبانی برنامه نویسی شده یا اینکه از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده می نمایید، آنچه برای گوگل اهمیت دارد، کیفیت خروجی سایت شماست. کیفیت خروجی سایت شما، بیش از آنکه به زبان برنامه نویسی و CMS مرتبط باشد، به شخص یا تیمی که آن را مدیریت می کند وابسته می باشد. پس اگر تیم طراحی سایت شما دانش فنی مناسب از نظر سئو داشته باشد، برای شما کار مناسبی می تواند ارائه کند و در غیر اینصورت به مشکل بر می خورید.

 

 

امیدوارم مقاله طراحی سایت و سئو که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .