طراحی سایت مهندسی ، راه کاری برای حضور قدرتمند در جوامع مهندسی
4 سال پیش
طراحی سایت مهندسی ، راه کاری برای حضور قدرتمند در جوامع مهندسی

طراحی سایت مهندسی ، راه کاری برای حضور قدرتمند در جوامع مهندسی

حضور قدرتمند در جوامع مهندسی یکی از مواردی است که با طراحی سایت مهندسی میسر می شود . مردم زیادی هستند شغل، حرفه و تحصیلات آن ها در زمینه های گوناگون رشته های مهندسی هست و در این جامعه بزرگ به فعالیت می پردازند. برای نشان دادن توانایی ها و قابلیت ها و جلب توجه مخاطبان از امکانات یک وب سای برای این موضوع می توان استفاده کرد.در طراحی سایت مهندسی به موارد فراوانی می توان توجه کرد که ممکن است به خاص بودن یک وب سایت منجر شود. این موارد را در بخش طراحی سایت مهندسی به عنوان ویژگی های گرافیکی و در بخش برنامه نویسی و در قالب امکاناتی که در اختیار متخصصین و مخاطبان گذاشته می شود می توان  دسته بندی کرد. رشته های مهندسی دارای تنوع زیادی می باشند و هر یک با توجه به زمینه ی که در آن وجود دارد می تواند امکانات گوناگونی را در بر داشته باشد.

مشخصات طراحی سایت مهندسی از نظر گرافیکی چیست؟

 

همانطور که ذکر شد مشخصه های طراحی سایت مهندسی به دو قسمت تقسیم می گردید. بخش اول به طراحی گرافیکی مربوط است که در ادامه به آن می پردازیم. اولین مسئله در طراحی سایت مهندسی استفاده از طراحی های ویژه بر اساس موضوع سایت می باشد . سایت های مهندسی در مورد مهندسی ساختمان، مهندسی فنی، سد سازی و … می تواند باشد و بر همین اساس طراحی های منحصر به فرد و ویژه  را برای آنان مد نظر قرار داد. بکار گیری تصاویر و رنگ بندی های مرتبط با هر عرصه نقطه قوت سایت می تواند باشد.

 

در نظر بگیرید طراحی سایت مهندسی در عرصه ساخت و ساز می نمایید در این سایت استفاده از المان های گرافیکی مرتبط با ساختمان جذابیت بصری را برای کاربر  می تواند چندین برابر نماید از  سوی دیگر باید به این نکته دقت نمود زیاده روی در استفاده از طرح ها خاص هم ممکن است سبب گردد تا سایت طرفداران خود را از دست بدهد. جامعه هدف در طراحی سایت مهندسی جامعه ای مهندسین، دانشجویان و اشخاصی می باشند که به شیوه های گوناگون در این حوزه فعالیت می کنند به همین علت شناخت سلایق و خواسته های آن ها گام موثری در جهت بهبود کیفیت سایت می تواند بردارد.

 

 

در طراحی سایت مهندسی از منو های لایه ای و خلاقانه باید استفاده نمود. منو هایی که علی رغم جذابیت های ظاهری از لحاظ کارکرد مشکلاتی برای مخاطبان و کاربران سایت بوجود نیاورند و بتوانند به آسانی مطالب مورد نظر خود را در آن ها بیاید. خیلی از ماژول های منو سایت از قبل طراحی شده و از آن ها برای سایت می توان استفاده نمود. بعلاوه از منوهای اختصاصی برای سایت می توان استفاده نمود. با توجه به به نیاز مشتریان می تواند تغییرات ظاهری و کاربردی زیادی در آن ایجاد نمود.

 

خدمات عرضه شده در طراحی سایت مهندسی

در طراحی سایت مهندسی علاوه بر زیبایی های گرافیکی باید به خدماتی که از طریق وب سایت قرار است در اختیار مخاطبان قرار داده شود نیز توجه خاص نمود. مثلا  در ابتدا باید بدانیم هدف از طراحی سایت مهندسی چه است و در این سایت چه اتفاقاتی قرار است بیفتد. اگر شما به عنوان یک شرکت مهندسی به طراحی سایت مهندسی اقدام می نمایید باید بدانید داشتن صفحه ای که اطلاعات کامل شرکت را در اختیار مخاطبان می گذارد بسیار  اهمیت دارد . معرفی همه اشخاصی که در شرکت مشغول کارند و مسئولیت عملیات فنی را دارند در این قسمت جای خواهد گرفت. بعلاوه بخش مهم دیگری که می تواند منجر به جذب مخاطبان و در نهایت هدایت مشتریان به شرکت شود بخش نمایش پروژه های مهندسی انجام شده و در دست انجام می باشد. علاوه بر بیان توضیحات در باره پروژه ها در طراحی سایت مهندسی، از عکس های با کیفیت که جزئیات و ریزه کاری های مهندسی را نشان می دهد باید در این قسمت استفاده نمایید.استفاده از هنر عکاسی صنعتی به این قسمت جلوه ای خاص می تواند بدهد.

 

 

عکس ها باید با کیفیت و با استفاده از ماژول های جالب نمایش گالری نشان داده شود. طراحی سایت مهندسی معمولا کاربر محور نیست و تنها فرم هایی برای ثبت نظرات آن ها  می توان در نظر گرفت. قسمت سوالات متداول بخشی بسیار کاربردی در طراحی سایت مهندسی می تواند به حساب آید. مثلا شیوه انجام پروژه ها و مراحل انجام آن بوسیله شرکت در این قسمت کاملا می تواند توضیح داده شود. حتی برخی از سوالاتی که تا حد زیادی جنبه فنی دارد در این بخش می تواند مورد ارزیابی قرار داده شود. یکی دیگر از خصیصه های عملیاتی و کاربردی در مورد طراحی سایت مهندسی بخشی برای انجام محاسبات مهندسی می باشد. قسمتی شبیه به یک ماشین حساب مهندسی و یا قابلیت دانلود نرم افزار های کوچکی جذابیت سایت را می تواند بیشتر کند. بعضی  از محاسبات مهندسی محاسبات دشواری نبوده و آن ها را در قالب برنامه نویسی های ساده درون سایت می توان گذاشت.

 

بخش دیگری که در طراحی سایت مهندسی می تواند مورد استفاده مخاطبان و صاحبان سایت قرار گیرد بخش مقالات و اخبار هست که در حوزه موضوع فعالیت سایت    باید باشد. این بخش علاوه بر اهمیت کاربردی بودن برای مخاطبان، در مورد بهبود وضعیت سایت در موتور های جستجو نیز می تواند موثر باشد. تکیه بر بهبود سئو با استفاده از سئو و استفاده از امکاناتی مثل لینک دهی های داخلی و خارجی در این متن ها نکته بسیار مهمی می باشد که به رسیدگی توسط کارشناسان این زمینه  نیاز دارد.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .