طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و لزوم آن
4 سال پیش
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و لزوم آن

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و لزوم آن

در حال حاضر یکی از روش های نوین فروش محصولات استفاده از بازار اینترنت و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی می باشد. خیلی از فروشگاه های اینترنتی انبار فیزیکی ندارند و حتی کالاهای غیر فیزیکی  مانند کارت شارژ و … را به فروش می رسانند.اخیراً به این گونه سایت ها در ایران توجه فراوانی شده و بیشتر مشتریان به خصوص قشر جوان جامعه ترجیح می دهند که به صورت الکترونیک کالای خود را خریداری کنند.

 

 

بر اساس آخرین گزارش اقتصادی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ( شاپرک ) در سال 1395، بیشترین رشد تراکنش مربوط به ابزارهای پذیرش اینترنتی با 39.09 درصد افزایش می باشد. این رقم تا مهر ماه سال 1395 ، 86/513 هزار میلیارد ریال بود. این آمار نشان دهنده افزایش میزان استفاده از پرداخت الکترونیک در کشور به جای پول فیزیکی است و بیان کننده این مطلب می باشد که متقاضیان خرید از طریق سایت های فروشگاهی روز به روز در حال افزایش است. همین موضوع سبب شده است تا صاحبان کسب و کار و حتی اشخاص واسطه گر به فکر طراحی سایت فروشگاهی باشند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی شامل وب سایتی می باشد که امکان نمایش محصولات به همراه ویژگی های آنها را میسر می نماید. این وب سایت با امکاناتی که دارد می تواند محصول یا خدمتی که از طرف فروشنده تولید می گردد را به کاربران مختلف عرضه کند ،ویژگی ها و مشخصات آن را نمایش دهد و امکان سفارش و نهایتا خرید از طرف کاربر را فراهم نماید.

مزیت های خرید اینترنتی :

• از مهمترین مزیت های خرید از فروشگاه اینترنتی در دسترس بودن محصولات موردنظر با تنوع گسترده است .
• به دست آوردن همه ویژگی ها و مشخصات محصول اعم از اطلاعات کلی و جزئی.
• کاهش رفت و آمد و هزینه های مرتبط با آن.
• قدرت انتخاب و تصمیم گیری بر اساس همه ویژگی های مطرح شده هر محصول.

مزیت های فروش اینترنتی :

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان شامل موارد زیر می باشد:

• تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی کامل و  سودمند از محصولات
• به دست آوردن نظرات خریداران محصول و به طبع آن گسترش اطلاعات درمورد سلایق طرفداران محصول
• برقراری ارتباط با مشتریان و به دنبال آن اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر به آنها
• ارائه خدمات بهتر و مفیدتر

چطور یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید؟

شاید خود شما یک بار در عرصه طراحی سایت فروشگاهی تجربه ناموفقی داشته اید و یا حتی حالا که در ابتدای راه می باشید از ناموفق شدن کار و اتلاف وقت و هزینه نگران هستید. مسلما شما نیز باید به این نتیجه رسیده باشید که فقط طراحی سایت فروشگاهی برای رسیدن به این هدف بزرگ کافی نیست و برای رسیدن به این موفقیت باید المان های زیادی در کنار یکدیگر چیده شود.

 

اولین گام، طراحی سایتی است که امکاناتی کامل در زمینه فعالیت شما را داشته باشد. شاید داشتن همه امکاناتی که یک شرکت طراحی به شما معرفی می کند مناسب برای کسب و کار شما نباشد ولی باید هرآنچه برای مخاطب شما مورد نیاز است را شناسایی و در فروشگاه خود داشته باشید.مثلا اگر شما در فکر طراحی سایتی برای پوشاک می باشید باید بدانید این سایت بدون درنظر گرفتن حق انتخاب مشتری در زمینه رنگ، سایز و نوع محصول بی نتیجه خواهد بود و مشتری را در انتخاب محصول گنگ و شاید محدود می نماید.

قدم دوم، رعایت اصول استاندارد طراحی سایت است. این اصول ابتدا برای هرچه کاربردی تر بودن و سهولت استفاده همه اقشار از سایت و در درجه بعد برای استانداردسازی برای موتورهای جستجو گر باید انجام پذیرد. چون بعد از طراحی سایت حتما نیاز به بالاتر بودن در صفحات جستجو نسبت به دیگر رقبا را پیدا خواهید کرد. اگر شما یک فروشگاه حرفه ای با همه امکانات لازم هم داشته باشید اما نتوانید این امکانات را به مخاطبین معرفی کنید مسلما موفق نخواهید بود.

قدم آخر و مهم تر از یک طراحی سایت، استراتژی برای معرفی مزیت های فروشگاه اینترنتی طراحی شده و شناساندن آن به کاربران است. این راه از طریق بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ)  انجام پذیر خواهد بود. برای بازاریابی اینترنتی حتما برنامه ریزی داشته باشید و از تجربه و دانش نیروهای متخصص در این زمینه بهره مند گردید.

چرا به طراحی سایت فروشگاهی نیاز دارید؟

همه ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند بطور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می کند که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. اول، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالای را از راه web یا پست الکترونیکی سفارش می دهد. نهایتاً کالا را تحویل می گیرد. تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی.

تجارت الکترونیک، انجام  تمام فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، مخصوصا اینترنت می باشد. بوسیله تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر انجام می شود. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می گیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد البته با هزینه بسیار کمتر از تجارت سنتی.

 

سفارش ساخت سایت فروشگاهی به لحظه وب

شرکت لحظه وب در همه این مراحل شما را یاری می کند. اولویت ما توسعه و رونق کسب و کار و افزایش فروش مشتریان مان است. در این راستا پیش از هر اقدامی برای طراحی سایت اول جلسه ای مشاوره ای و به صورت رایگان با مشتریان برگزار می شود تا نیازهای آنها به صورت کامل بررسی گردد و در واقع پیش از اجرایی شدن، سایت تحلیل شود. در نهایت، به امکاناتی در سایت می رسیم که مختص مشتری بوده تا بتواند نیازهای مخاطب خود را پاسخگو باشد. پس از آن با طراحی گرافیکی کاملا اختصاصی این امکانات را روی وب سایت پیاده خواهیم نمود.
ولی کار به اینجا ختم نخواهد شد. شرکت لحظه وب که یکی از متخصص ترین شرکت ها در زمینه سئو است، همه سایت های خود را مطابق با آخرین استانداردهای گوگل طراحی و اجرا می کند تا مشتری بتواند پس از طراحی سایت از رقبای خود پیشی بگیرد.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .