طراحی سایت بازرگانی
4 سال پیش
طراحی سایت بازرگانی

طراحی سایت بازرگانی

اگر صاحب یک شرکت تجاری و بازرگانی می باشید ،طراحی سایت بازرگانی یکی از اساسی ترین راه فعالیت در این حوزه است. بی تردید روابط گسترده ای با شرکا و مشتریان خواهید داشت و جذب مشتری های جدید و حفظ ارتباط با مشتری های قدیمی رمز موفقیت شما در این مسیر می باشد. طراحی سایت بازرگانی در این امر به شیوه های مختلف به شما می تواند یاری کند. از معرفی شرکت و خدمات و محصولات گرفته تا فراهم کردن بستری مناسب برای ایجاد ارتباط مستمر و پایدار با مخاطبان، همه را در طراحی سایت بازرگانی می توان انجام داد.

 

معرفی شرکت بخش کلیدی در طراحی سایت بازرگانی

پیش ازاقدام به طراحی سایت بازرگانی باید به برخی نکات توجه خاصی داشته باشید. تعیین هدف اصلی از طراحی سایت بازرگانی یکی از این موارد است. سایت تان قرار است تنها به معرفی تان اقدام کند و یا تبدیل به یک فروشگاه کوچک برای کسب در آمد گردد. برای روشن شدن این موضوع به بعضی از قابلیت هایی که در طراحی سایت بازرگانی می توانید توجه کنید ،اشاره خواهیم نمود.
در طراحی سایت بازرگانی موضوع معرفی شرکت و خدمات نخستین و مهم ترین قسمت می باشد. باید این قسمت به صورت کامل و جامع ،شامل نکات کلیدی و برجسته کاری شما باشد. فراموش نکنید که مخاطبان شما اشخاصی هستند که غالبا دارای کسب و کار بوده و به دنبال هدف خاصی وارد سایت شما می شودند.بنابر این در نوشتن محتوای قسمت معرفی سایت، خدمات و محصولات باید دقت زیادی کنید.

در این قسمت می توانید قسمتی را برای معرفی رزومه کاری شرکت و متخصصان قرار دهید. امکان دانلود رزومه را هم در نظر بگیرید. به این ترتیب اشخاص با دانلود و ارسال رزومه شما به دیگر مشتریان بازار مناسبی برای شما میسرخواهند نمود.
اگر نماینده یا شعبه ای در هر نقطه از جهان دارید این قسمت آن ها را معرفی نمایید. تلاش کنید از این بخش چشم پوشی نکنید چون معرفی نمایندگی های معتبر از سوء استفاده  نام شما توسط سودجویان جلوگیری می نماید.

در قسمت ارتباط با ما نیز دقیقا آدرس های مرتبط با شرکت را قرار دهید و آدرس دفتر مرکزی را نیز بر روی نقشه می توانید مشخص کنید. اگر در این بخش قصد دارید فرم تماس با ما درج کنید حتما برنامه ریزی کاملی برای مدیریت آن داشته باشید؛زیرا بسیاری از سایت ها صرفا به طراحی فرم تماس با ما توجه می کنند و مدیریت درخواست ها و اطلاعات ارسالی را از یاد می برند.

 

دیگر امکانات در طراحی سایت بازرگانی

درست است که در طراحی سایت بازرگانی قسمت معرفی شرکت دارای نقشی مهمی است ولی دیگر امکانات را نیز نباید از یاد ببرید؛ نظیر همه سایت های دیگر داشتن محتوا و مقالات به روز و مرتبط با حیطه کاری که حاوی کلیدواژه ها می باشند نقش فراوانی در بهبود وضعیت سئو سایت دارد.
بعلاوه قرار دادن خبر های مرتبط با بازار و امور بازرگانی در جلب مخاطبان شما می تواند سودمند باشد. می توانید بخشی را در نظر بگیرید و ایمیل کاربران را از آن ها دریافت نموده و به صورت هفتگی یا ماهیانه اخبار و مقالات مهمی که در سایت نوشته اید را در قالب خبر نامه برای آن ها ارسال نمایید. این کار علاوه بر جذب بازدید کننده برای وب سایت می تواند یک دیتابیس مناسب از کاربران مرتبط با فعالیت کاری را به شما را بدهد که در مراحل بعدی برنامه های تبلیغاتی از آن ها می توانید استفاده کنید.

 

برقراری ارتباط با مشتریان و شرکت توسط سایت نیز از دیگر مواردی است که در طراحی سایت بازرگانی می تواند شما را متمایز نماید. بر این اساس می توانید بخش مشاوره آنلاین را راه بیاندازید.
اگر هر نوع گواهینامه و مدارکی که اعتبار شرکت را بالا می برد در دست دارید قسمتی را برای در نمایش آن ها در نظر بگیرید. مثلا می توانید از طراحی های خاصی به صورت کاتالوگ‌ها الکترونیکی برای نمایش گواهینامه ها و مجوز ها در طراحی سایت بازرگانی استفاده نمایید.

 

معرفی محصول و خدمات در طراحی سایت بازرگانی

اگر محصولی برای عرضه دارید، صفحه محصولات باید با دقت خاصی طراحی و برنامه نویسی گردد. در طراحی سایت بازرگانی قسمت محصولات می تواند دسته بندی های گوناگونی اعم از کالاهای داخلی و خارجی و یا معرفی و طرز استفاده از محصولات را داشته باشد. بهتر است کاتالوگ خود را در قالب فایل پی دی اف درست کرده و در بخش محصولات در اختیار کاربران قرار دهید. بسته به نوع محصولی که دارید بخشی را برای دریافت نظرات مشتریان در باره کالا ها می توانید اختصاص دهید.

اما اگر کار شما به شکل خدماتی و پروژه ای باشد نیز باید بتوانید برای پروژه ها دسته بندی مناسبی درست کنید. هم از لحاظ نوع پروژه و هم از لحاظ مرحله انجام کار می توانید دسته بندی هایی را برای پروژه ها در نظر بگیرید. در این قسمت بهتر است از عکس های واقعی و واضح در باره روند انجام پروژه ها استفاده نمایید.

پنل مدیریتی

وب سایت شما ضمن طراحی و در نظر گرفتن امکانات لازم باید از لحاظ مدیریتی در سطح بالایی باشد. در طراحی سایت بازرگانی پنل مدیریتی را باید به گونه ی در نظر بگیرید که بتوانید مقالات و اخبار را به روز نموده و اطلاعات محصولات و پروژه ها شامل عکس ها و متون مربوطه را بر اساس روند تغییرات اصلاح نمایید. امکان مدیریت کاربران و ایمیل های ارسالی به صورت خبرنامه نیز از دیگر امکاناتی می باشد که پنل مدیریتی سایت شما به آن نیاز دارد.

امیدوارم مقاله که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .