سهم وردپرس در طراحی سایت
4 سال پیش
سهم وردپرس در طراحی سایت

سهم وردپرس در طراحی سایت

سهم وردپرس در طراحی سایت و بعلاوه کارایی آن در بین مردم دنیا طبق تحقیقات و آمار گرفته شده توسط w3Tech حدود 30 درصد از سهم بازار طراحی سایت ( وردپرس در طراحی سایت ) است. این میزان سهم نسبت به دیگر سیستم های مدیریت محتوا یعنی: جوملا، دروپال، مجنتو و … خیلی بالا بوده و در میان CMS ها، این درصد به حدود 60 درصد می رسد و از یکی از مهمترین ویژگی های مطلوب آن  به رایگان بودن این برنامه می توان اشاره نمود. در ضمن استفاده آسان و راحت از همه امکانات وردپرس برای تمامی اشخاص با هر سطح دانشی که دارند، یکی دیگر از مزیت های این برنامه به شمار می رود که کاربران زیادی را به سوی خود جذب نموده است. در ادامه می خواهیم چند آمار بسیار مهم را در ارتباط با وردپرس و محبوبیت آن در سال 2019ارائه کنیم.

سهم وردپرس در طراحی سایت

سهم وردپرس در میان CMS ها

در بین برنامه های CMS در حال حاضر و فعلا فقط سه برنامه وردپرس، جوملا و دروپال توانسته اند رقابت خود را در این چند سال حفظ نمایند، اما وردپرس نسبت به دو برنامه دیگر رشد سالانه بسیار بالاتری دارد (رشد سالانه حدود 4 درصد در هر سال).بر اساس جدیدترین آمار صورت گرفته مشخص شده است که در پایان سال 2019 میلادی سهم وردپرس در بین CMS ها 61.7 درصد و در بازار طراحی سایت ( وردپرس در طراحی سایت ) 35 درصد است. سهم جوملا در بین CMS ها با کاهش حدود سه درصدی نسبت به سال قبل به 4.8 درصد و در بازار طراحی سایت به 2.7 درصد رسیده است و باز هم رتبه دوم را از آن خود کرده است و برنامه Shopify توانسته است گوی رقابت را از دروپال بروباید و جایگاه سوم را در بین CMS ها با 3.1 درصد و بازار طراحی سایت با سهم 1.8 درصد از آن خود نماید.

سهم وردپرس در طراحی سایت

 

سایت طراحی شده با وردپرس را می توان با افزودن افزونه ووکامرس به فروشگاه اینترنتی تبدیل نمود. همین علت موجب شده است که رشد کار با وردپرس افزایش یابد. دلیل اصلی رشد سیستم مدیریت محتوای shopify و کاهش رتبه سه پله ای آن نسبت به سال گذشته به سبب دارا بودن فروشگاه ساز خوب در این برنامه می باشد. یعنی خیلی از سایت های طراحی شده در طی چند سال اخیر رو به سوی فروشگاه سازها آورده اند که باز در بین این برنامه ها وردپرس بیشترین درصد را دارا است و می توان گفت غول بی شاخ و دم CMS ها به شمار می رود. محیط برنامه وردپرس به 57 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و همه افراد می توانند آن را به سادگی فرا بگیرند. وردپرس تا به حال توانسته است امکانات سیستمی و امنیتی خود را بالا ببرد و تا به امروز تعداد افزونه های آن به بیش از 50 هزار عدد رسیده است که در نوع خود بسیار بی نظیر می باشد.

دلایل بسیار مهم برای طراحی سایت با ( وردپرس در طراحی سایت )

کاربر پسند بودن و امکان سفارشی سازی

محیط وردپرس خیلی ساده طراحی شده است و هر فردی با توجه به سطح دانشی که دارد می تواند بدون نیاز داشتن به زبان های برنامه نویسی سخت و پیچیده به آسانی با آن کار کند. همه امکانات موجود برای داشتن سایت به صورت دکمه هایی در یک سمت برنامه قرار گرفته است و تنها با استفاده از یک کلیک ساده می توان هر آنچه را که دوست دارید به سادگی و بدون برنامه نویسی در سایت خود قرار دهید. ایجاد صفحات گوناگون، برگه ها، ایجاد پست، کپی نمودن متن از ورد به درون وردپرس، ت.لید لینک های سفارشی و … به راحتی توسط وردپرس ساخته می شود.

سهم وردپرس در طراحی سایت

وجود افزونه های رایگان در وردپرس

یکی دیگر از عوامل خیلی مهم در طراحی سایت با وردپرس، دارا بودن افزونه های رایگان است که همگی آنها توسط برنامه نویسی php تولید و ایجاد شده است و با نصب آن بر روی وردپرس می توانید از امکانات آن استفاده کنید. افزونه اسم دیگر پلاگین می باشد و به صورت یک برنامه کوچکتر در وردپرس امکان نصب داشته و می تواند کار مخصوصی را برای ما انجام دهد. در صورتی که قصد دارید افزونه ای خاص را خریداری کنید وردپرس امکان نصب آن را در خود دارا می باشد. از مهمترین افزونه های سایت می توان به تغییر زبان سایت، فرم های تماس، درگاه بانکی و … اشاره نمود.

سازگاری برنامه برای موبایل

پیکی از مهمترین عامل در طراحی سایت سازگار بودن تمپلیت های برنامه برای گوشی موبایل می باشد. زیرا اکثر افراد دارای گوشی هوشمند می باشند و بسیاری از سرچ های خود را از طریق گوگل انجام داده و سایت ها را با گوشی موبایل باز می کنند. سازگار بودن با موبایل یکی از دلایل بسیار مهم در طراحی سایت ( وردپرس در طراحی سایت ) است و یکی از الگوریتم های امتیازدهی برای رتبه بندی گوگل همین موضوع می باشد. تمپلیت های وردپرس کاملا ریسپانسیو بوده و اکثر برنامه های آن در گوشی موبایل به آسانی باز شده و اندازه صفحات سایت با موبایل سازگار است.

سهم وردپرس در طراحی سایت

دارا بودن امنیت بسیار بالا در وردپرس

موتور جستجو گوگل در هر بیست و چهار ساعت همه وب سایت های مختلف را مورد بررسی امنیتی قرار می دهد و در این بین حدود ده هزار سایت به سبب بدافزار بودن و بیش از پنجاه هزار سایت به سبب فیشینگ از سیستم جست و جو خود خارج می نماید. وردپرس یک برنامه بسیار قوی بوده و تیم فعال آن همیشه در نسخه های جدیدتر سیستم های امنیتی به روزی را ایجاد می کند و آن را به صورت رایگان در اختیار افرادمی گذارد.

مشخصه های بسیار زیاد دیگری نیز برای داشتن وردپرس وجود دارد که از حوصله این بحث خارج می باشد. پیش بینی می گردد که در چند سال آینده وردپرس به دلیل دارا بودن امکانات بی نظیر و کاربر پسند آن تمامی سهم بازار طراحی سایت ( وردپرس در طراحی سایت ) را از آن خود نماید.

 

امیدوارم مقاله که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

 

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .