سبک های متفاوت در طراحی سایت
4 سال پیش
سبک های متفاوت در طراحی سایت

سبک های متفاوت در طراحی سایت

سبک های طراحی سایت( سبک های متفاوت در طراحی سایت ) به مجموعه ای از قوانین به کار رفته در عناصر و گرافیک طراحی سایت می گویند طراح باید از این موضوع اطمینان حاصل نماید که همه عناصر در طراحی با هم در تعامل می باشند و بهترین تجربه ی کاربری در طراحی سایت را ایجاد می نمایند در ادامه به معرفی این سبک ها می پردازیم.

سبک طراحی سایت انیمیشنی

در حال حاضر شاهد استفاده از انیمیشن ها در طراحی سایت می باشیم خیلی ها معتقدند استفاده از جلوه های بصری متحرک جان تازه ای به طراحی سایت خواهد داد ولی اگر به مقدار زیاد یا در جای نامناسب استفاده گردد می تواند سبب آسیب زدن به سرعت سایت گردد نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که در گذشته انیمیشن ها را از طریق فلش به طراحی سایت اضافه می نمودند و چون امروزه استفاده از فلش به دلیل کند کردن سرعت در طراحی سایت منسوخ گشته لازم است انیمیشن ها را از طریق کد نویسی به طراحی سایت اضافه نمایید.

مزایای استفاده از انیمیشن در طراحی سایت( سبک های متفاوت در طراحی سایت )

افزایش ماندگاری کاربر در سایت : انیمیشن ها دارای این خاصیت می باشند که افراد را درگیر کنند در نتیجه می توانند به طولانی شدن ماندن کاربر در طراحی سایت کمک نمایند و با این کار رتبه های بهتری از گوگل دریافت نمایند.استفاده از این سبک به ایجاد حالتی پویا در طراحی سایت کمک می نماید و به کاربر می قبولاند که طراحی سایت جذاب و شاداب می باشد.

ایجاد جذابیت برای کاربران : طراحی سایت انیمیشینی به نوعی موجب جذب کاربران می گردد در نتیجه به کمک آن می توان ترافیک در طراحی سایت را افزایش داد.

 

روش های متفاوت در طراحی سایت

طراحی سایت به سبک متریال

این شیوه از طراحی نسخه ی به روز شده ی طراحی سایت به سبک فلت می باشد و مجموعه از استاندارد هاست که توسط گوگل معرفی شده است در این شیوه از طراحی به گرافیک در طراحی سایت و انیمیشن توجه زیادی می گردد از ویژگی های این سبک طراحی وب سایت می توان به استفاده از ترکیب رنگ های مشخص و به کارگیری انیمیشن های سبک و استفاده از سایه اشاره کرد در این سبک طراحی سایت به علت قابلیت در نمایش سه بعدی تعامل ویژه ای با کاربر برقرار می گردد.

سبک طراحی سایت پارالاکس

یکی از شیوه های طراحی که اخیرا مورد توجه کاربران قرار گرفته است طراحی سایت به سبک پارالاکس می باشد که در آن با اسکرول نمودن کاربر به سمت پایین فرآیند های غیر معمول و متفاوت رخ می دهد این روش در سایت هایی که برای تبلیغات از آنها استفاده می گردد بسیار موثرند زیرا سبب جلب توجه کاربر می شوند از جمله کمپانی های بزرگی که از این روش استفاده کرده اند می توان به نایکی و اپل اشاره نمود .

متاسفانه این سبک از طراحی وب سایت( سبک های متفاوت در طراحی سایت ) با وجود جذابیتی که دارد دارای معایبی است که باید آنها را در نظر بگیرید :

اولین و بزرگ ترین عیب این نوع طراحی سایت این است که این نوع طراحی چون تنها یک صفحه دارد برای سایت هایی مناسب می باشد که یک عنوان دارند و اگر بخواهید فرآیند دادن لینک داخلی در طراحی سایت را اجرایی کنید عملا با مشکل روبرو خواهید شد.
مورد دوم اینکه در این گونه سایت ها احتمال حجیم شدن صفحات و کند شدن سرعت بارگذاری وجود دارد و چون در این حالت زمان کابر تلف می شود ممکن است او سایت شما را ترک کند و به سراغ رقبای شما برود علاوه بر این گوگل و موتورهای جستجو علاقه ای به صفحات حجیم ندارند

در صورت استفاده از طراحی سایت انیمیشنی بهتر است به کدام شیوه آنها را در طراحی سایت قرار دهیم ؟

انیمیشن در طراحی سایت به دو شکل قرار داده می شود یکی از طریق فلش و دیگری از طریق کد نویسی و پیشنهاد ما این است که به علت کند شدن سایت با فلش انیمیشن را از طریق کد نویسی وارد طراحی سایت نمایید.

 

روش های متفاوت در طراحی سایت
استفاده از طراحی سایت به سبک پارالاکس چه مزیت هایی دارد ؟

در طراحی به سبک پارالاکس با اسکرول نمودن کاربر به سمت پایین اتفاقات غیر منتظره و متفاوت رخ می دهد و این به جذب کاربر کمک خواهد نمود.

مزیت های استفاده از انیمیشن در طراحی سایت چه می باشد؟

• ایجاد جذابیت برای کاربر
• افزایش ماندگاری کاربر در طراحی سایت
• ایجاد حالت پویا در طراحی سایت

 

امیدوارم مقاله سبک های متفاوت در طراحی سایت ( روش های متفاوت در طراحی سایت )که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .