ساخت بسته نصب آسان وردپرس با افزونه Dupliucator
5 سال پیش
ساخت بسته نصب آسان وردپرس با افزونه Dupliucator

ساخت بسته نصب آسان وردپرس با افزونه Dupliucator

ما در این مقاله یک راه ساده برای انتقال کامل سایت وردپرسی به شما معرفی می‌نماییم و با افزونه Duplicator  آشنا می‌شویم که با بسته نصب آسان وردپرس در وردپرس به ما در این مسیر کمک می‌نماید.
شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید سایت خود را تمام و کمال بدون هیچ عیب و ایرادی به سایت دیگر انتقال دهید و یا حتی بخواهید سایت خود را از روی لوکال هاست بر روی هاست آنلاین انتقال دهید. ولی حتما مشکل انتقال پوشه‌ها و جداول دیتابیس موجود برای بیشتر شما رخ داده است و به مشکل برخورده‌اید. این کار زمان بر به نظر می‌رسد. ولی نگران نباشید افزونه Duplicator ما را در این امر یاری خواهد کرد.

افزونه Duplicator

افزونه Duplicator

بسته نصب آسان وردپرس

افزونه Duplicator در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا کنون در سطح دنیا بیش از ۱ میلیون بار نصب و فعال سازی شده است .

چه زمانی باید از این افزونه استفاده کنیم؟

بطور کلی می‌توان از این افزونه برای انجام موارد زیر استفاده نمود:

وقتی که می‌خواهید سایت خود را از لوکال هاست به هاست اصلی در بستر اینترنت انتقال دهید. (انتقال سایت از لوکال هاست به هاست)
وقتی که می‌خواهید دموی قالبی که خریداری کرده‌اید را عینا روی سایت خود پیاده سازی نمایید. (در صورت ارائه بسته نصبی توسط توسعه دهنده و فروشنده قالب)
وقتی که می‌خواهید یک نسخه پشتیبان از تمامی اطلاعات سایت و دیتابیس خود درست کنید.

بسته نصب آسان وردپرس چیست؟

بسته نصب آسان وردپرس یک فایل Zip است که  حاوی وردپرس، قالب و افزونه‌های نصب شده روی وردپرس و همه اطلاعات دیتابیس ساخته شده است که می‌توانید آن را روی هاست خود بارگذاری نموده و با چند کلیک، وردپرس را به همراه قالب و افزونه‌هایی که همراه آن است، اجرا نمایید. زمان خرید قالب‌های حرفه‌ای وردپرس، معمولا این فایل همراه قالب ارائه می‌گردد که شما بدون اینکه نیاز داشته باشید وردپرس را نصب کنید، بعد قالب را نصب و فعال نمایید و در نهایت افزونه‌های مربوطه را فعال کنید، با یک کلیک همه این اعمال اتفاق می‌افتد و سایت شما دقیقا شبیه سایت دموی قالب خواهد شد. به این صورت می‌توانید نصب آسان قالب وردپرس را شاید تنها در ۳۰ ثانیه امکان‌پذیر سازید.

نصب و راه اندازی افزونه Duplicator

اول افزونه را دانلود نمایید. بعد وارد پیشخوان وردپرس شده و از قسمت افزونه‌ها، روی “افزودن” کلیک نمایید. در صفحه باز شده، دکمه “بارگذاری افزونه” را زده و فایل دانلود شده را انتخاب نمایید و در نهایت افزونه را فعال کنید.

بعد از نصب و فعال کردن افزونه وردپرس Duplicator ، منویی در قسمت پیشخوان با نام Duplicator افزوده خواهد شد و با کلیک روی آن به صفحه تنظیمات این افزونه کاربردی وردپرس برای ساخت بسته نصب آسان وردپرس، هدایت می‌شویم.

زیر منو Packages

پس از ورود به این صفحه، با کلیک روی گزینه Create New وارد قسمت ساختن بسته نصب آسان وردپرس می‌شویم که ۳ مرحله است و به توضیح این مراحل می‌پردازیم.

مرحله اول

Name: اسم فایل را بنویسید.
Storage: در نسخه رایگان این افزونه نمی‌توان محل ذخیره سازی فایل بسته نصبی را تغییر داد.پس خود افزونه در جایی که وردپرس نصب است، پوشه‌ای به نام wp-snapshots ایجاد می‌نماید و فایل‌های بسته‌های نصبی را در آن قرار می‌دهد.
Archive: در زیر منوی Files می‌توانید مشخص کنید تنها از دیتابیس خروجی گرفته شود یا خیر. همچنین می‌توانید مشخص کنید همه فایل‌ها در بسته نصبی قرار بگیرند یا فایل‌های ویژه. در زیر منوی Database نیز اگر تیک گزینه Enable Table Filters را بزنید، می‌توانید به جای اینکه از کل دیتابیس خروجی بگیرید، از دیتابیس‌های دلخواه خروجی بگیرید.

Installer: در بخش Security می‌توانید یک رمز برای اجرا شدن بسته نصب راحت قالب وردپرس قرار دهید. در بخش Prefills نیز می‌توانید اطلاعات ورود به دیتابیس هاست مقصد را وارد نمایید یا اینکه این کار را بعدا زمان نصب انجام دهید.

روی Next کلیک نمایید تا به مرحله بعدی بروید.

مرحله دوم

در این مرحله اطلاعات سایت اسکن می‌شوند. بعد با صفحه‌ای مانند تصویر بالا روبرو خواهید شد که نشان‌دهنده پایان اسکن است. اگر به جای علامت Good علامت دیگری دریافت کردید، به این دلیل است که افزونه به شما هشدار می‌دهد که ممکن است خروجی گرفتن از بعضی فایل‌ها به درستی انجام نشود و بعدا مشکل‌ساز گردد. فایل‌هایی که می‌توانید بعدا به صورت دستی منتقل کنید را می‌توانید حذف کنید تا علامت Good را دریافت نمایید.

روی Build کلیک کنید تا فایل بسته نصب آسان وردپرس ایجاد شود.

مرحله سوم

اول فایل بسته نصبی وردپرس شروع به ساخته شدن می‌کند.


پس از اینکه ساخته شد با صفحه زیر روبرو خواهید شد:


حالا روی دکمه Installer و Archive کلیک نمایید و دو فایل دانلود شده را در داخل یک فایل Zip قرار دهید.

حالا برای استفاده از این فایل و اجرای بسته نصب آسان قالب وردپرس، ادامه مراحل را انجام دهید.

وارد کنترل پنل هاست خود شده و وارد پوشه public_html یا هر پوشه‌ای که می‌خواهید وردپرس در آن جا نصب گردد بشوید و فایل Zip که خودتان ایجاد کرده اید را آپلود کرده و آن را از حالت فشرده خارج نمایید. بعد از این کار، باید دو فایل در پوشه مذکور وجود داشته باشد؛ یکی installer.php و دیگری فایل Zip اطلاعات سایت. حال در مروگر خود آدرس yoursite.com/installer.php را وارد نمایید و وارد آن شوید. صفحه‌ای شبیه عکس زیر برای شما باز خواهد شد:


تیک گزینه I have read and accept all terms & notices را بزنید و روی دکمه Next کلیک نمایید. بعد منتظر بمانید تا افزونه به صورت خودکار فایل Zip را از حالت فشرده خارج کند. اگر در این مرحله به مشکل خوردید، خودتان به صورت دستی فایل Zip را از حالت فشرده خارج نمایید و دوباره روی دکمه Next کلیک کنید.

در مرحله بعدی صفحه زیر برای شما باز خواهد شد.


در این بخش باید اطلاعات دیتابیسی را که قبلا ساخته‌اید در بخش های Host، Database، User و Password وارد نمایید. بعد دکمه Test Database را بزنید تا افزونه مطمئن شود مشکلی در اتصال با دیتابیس وجود ندارد؛ سپس دکمه Next را بزنید.

در مرحله بعدی، در قسمت Title عنوان سایت خود را بنویسید. بعد منوی Options را باز نمایید و در بخش های Username و Password، نام کاربری و رمز عبور ورود به وردپرس را بنویسید. در بخش Email نیز ایمیل خود را وارد نمایید و در نهایت روی دکمه Next کلیک کنید.


حالا سایت شما ساخته شده است و می‌توانید از آن استفاده نمایید. برای ورود به پیشخوان وردپرس، وارد آدرس yoursite.com/wp-admin شوید.

جمع بندی

افزونه Duplicator با ساخت بسته نصب آسان وردپرس ، یک راه حل آسان برای انتقال و بک آپ از سایت وردپرسی است که با استفاده از آن می‌توان یک سایت وردپرسی را به همراه همه قالب‌ها و افزونه‌های نصب شده روی آن را به یک هاست دیگر منتقل کرد. در این مقاله نحوه ساخت بسته نصبی توسط این افزونه و نحوه استفاده از آن را آموزش دادیم.

 

امیدوارم مقاله ساخت بسته نصب آسان وردپرس با افزونه Dupliucator  که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .