سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off Page SEO) چیست؟
4 سال پیش
سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off Page SEO) چیست؟

سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off Page SEO) چیست؟

متخصصین دو راه مجزا جهت بهبود رتبه وب سایت‌ها انجام می‌دهند که شامل سئو “On-Page” و “Off-Page” است. سئو خارجی سایت به اقداماتی که خارج از وبسایت شما انجام می گردد تا در نتایج صفحات موتورهای جستجو تاثیر بگذارد می گویند . بهینه سازی سئوی خارجی برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو و درک و محبوبیت بهتر وبسایت و کسب اعتماد و افزایش قدرت یک وبسایت می باشد .

سئو خارجی

هر‌ نوع اقدامی بر روی سرعت وب­سایت، بررسی میزبانی و بهبود آن، کلمات کلیدی مرتبط با محتوا، ایجاد Content مناسب، بهینه‌سازی طراحی آن و… که در درون وب سایت انجام می‌ گردد را “On-Page SEO” می‌ گویند.

در این مقاله با  شیوه های Off-Page SEO و عوامل موثر در بهبود آن بیشتر آشنا  می شویم .

شیوه های ارتقاء Off-page سئو

 

بک‌لینک

بک لینک تبلیغاتی  می باشد که از طریق آن، لینک به صفحات  گوناگون سایت داده خواهد شد. این لینک‌ها، معتبر و مفید می باشند و کاربرانی که در جستجوی اطلاعات مرتبط با وب سایت هستند را، به  سوی آن هدایت می‌ نمایند. به جرات می‌توان گفت دریافت بک لینک یکی از مهمترین عوامل در افزایش رتبه سایت می باشد. البته  از یاد نبرید که اگر محتوای وب سایت از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، دریافت لینک به تنهایی کافی  نمی باشد .

 

سئو خارجی

وبلاگ

بلاگ‌ها، بهترین  روش معرفی کسب‌و‌کار شما به مخاطبان می باشند. ایجاد مقاله‌های مناسب با محتوای سودمند، که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا می‌نماید. وبلاگ، عامل مفیدی برای ترویجِ وب­سایت است که با ایجاد بک لینک‌های مفید از آن، می‌توان ترافیک سایت را به‌طرز چشمگیری افزایش داد.

 

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ در تبلیغات اینترنتی به‌عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برندها یا اشخاص در سایت‌های خبری پربازدید درج می‌گردد. این رپورتاژ آگهی به‌صورت یک خبر تبلیغاتی منتشر می گردد. گزارشی از فعالیت کسب‌و‌کار یا حرفه شما که توسط مدیر تبلیغات یا روابط عمومی که در وب سایت‌های خبری بزرگ و پربازدید قرار می‌گیرد.

با توجه به آمار بالای بازدید این سایت‌های خبرگزاری،احتمال کلیک  نمودن بر روی خبر و وارد شدن به سایت شما خیلی بالا  می رود.  در نتیجه کاربران اینترنتی با خواندن محتوای تبلیغاتی شما، از ویژگی‌های وب سایت، محصولات و خدمات آن مطلع می گردند و اسم برند شما به‌عنوان یک برند معتبر در ذهن ایشان باقی می‌ماند .

علاوه بر این مزیت، هزینه درج رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری پربازدید کمتر از درج آگهی مستقیم بوده و توجیه اقتصادی مناسبی برای تبلیغات نیز می‌تواند داشته باشد.

مدیران بازاریابی و تبلیغاتِ کسب‌و‌کارهای آنلاین، از این امکان برای انتقال ترافیک بالا به سایت‌ استفاده می­ نمایند که این امر به بهبود سئوی سایت کمک شایانی خواهد نمود.

فعالیت در فروم‌ها

فروم‌های مرتبط با فعالیت وب سایت خود که شامل گروه‌ها و افراد فراوانی  می باشند را پیدا نمایید. با عضویت در این فروم‌ها، پاسخ به سوالات کاربران و البته ایجاد بک لینک‌های مناسب به وب­سایت، به‌ بهبود سئو سایت کمک نمایید. با این کار سایت شما در معرض دید افراد متخصصی که در عرصه کسب ‌و‌ کار شما فعال  می باشند ، قرار می‌گیرد.

 

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی (Social Networking) مقصد روزانه کاربران بسیاری در دنیای بزرگ اینترنت می باشند . افراد در طول روز با گوشی موبایل یا تبلت، بیشتر اوقات خود را در Social Network سپری می نمایند. ایجاد صفحات کاربری در شبکه های اجتماعی نظیر LinkedIn، Facebook، Instagram، Tweeter و… به بالاترین آمار بازدید سایت می‌انجامد. گذاشتن پست‌هایی شامل معرفی خدمات، تخفیفات دوره ای، برگزاری جشنواره، قرعه کشی و… بازدید موثری را به‌ سوی  وب­سایت، روانه خواهد کرد. همچنین درج لینک مستقیم به صفحات متفاوت سایت در شبکه های اجتماعی به اعتبار کسب‎و‌کار می‌افزاید.

تولید پست های مالتی مدیا

با تولید ویدیو و یا پادکست مرتبط با حوزه فعالیت وب سایت خود و معرفی خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، مخاطبان بیشتری را به‌ سوی وب سایت جذب خواهید نمود. همچنین اشتراک این ویدیوها و پادکست ها در وب سایت‌های معتبری مثل YouTube، Vimeo، آپارات و… سبب افزایش آمار بازدید سایت شده و سئو آنرا بهبود خواهید بخشید.

سئو خارجی

 

عضویت در موتورهای جستجو و محتوا

وب سایت خود را به موتورهای جستجوی پربازدید و معروف دنیا معرفی نمایید. با ثبت‌نام در Yahoo، Google، Alexa، MSN و سایت‌های گوناگون دیگر، امتیاز سایت را افزایش دهید. همچنین بعد از انتشار هر مقاله جدید در بلاگ، آنرا در سایت‌های معتبرِ مقالات، که دایرکتوری معتبر می ­باشند ارسال نمایید. این اقدامات احتمال دیده‌شدن سایت و مقالات شما را افزایش می‌دهد و کاربران فراوانی را به سوی وب سایت شما هدایت می نماید.

پست مهمان(guest posting)

پست مهمان یکی از روش های موثر در افزایش ترافیک وب سایت  می باشد . پست مهمان، مطلبی است که نویسنده یک سایت به منظور  گذاشتن آن در سایت های پر بازدید می نویسد. این پست در سایت های پر بازدید به عنوان یک پست مهمان گذاشته می شود. در آخر این مطلب یک لینک از سایت موردنظر داده می شود و یا یکی از کلمات کلیدی محتوا به صورت انکرتکست به سایت لینک می گردد.

مزرعه لینک (Link farm)

به مجموعه ای از وب‌سایت‌ها  می گویند که به صورت مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به یک وب‌سایت، به‌طور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت می‌نمایند. این لینک‌ها با هدف لینک سازی ایجاد می گردند تا کمک نمایند، یک وب‌سایت در مدت زمان کوتاه به عنوان یک سایت عالی و با کیفیت در رتبه‌های بالای نتایج جستجو نشان داده شود.

این  روش سریع ترین روش برای دریافت لینک است ولی گوگل آن را اسپم در نظر می گیرد و سایت استفاده کننده از مزرعه لینک را جریمه می نماید.

نکات مهم در Off-Page SEO

سئو خارجی بیش از ۷۰% و سئو داخلی نزدیک به ۳۰% فاکتور های سئو را در شامل می شود. گوگل از سایت های دیگر نیز برای ارزش دادن به یک سایت و دخالت آن در SERP استفاده می نماید.
سئو خارجی مثل شمشیر دولبه  می باشد یعنی همان قدر که می تواند برای یک سایت سودمند باشد می تواند مضر نیز باشد و سبب شود یک سایت جایگاه خود را از دست داده و با افت رتبه روبرو شود.
رعایت ننمودن اصول Off Page می تواند سبب پنالتی شدن سایت گردد که جبران این مشکل حتی از سئو کردن یک سایت نوپا سخت تر می باشد.

امیدوارم مقاله سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off Page SEO) چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .