سئوی تصاویر در وردپرس با افزونه WP Smush
5 سال پیش
سئوی تصاویر در وردپرس با افزونه WP Smush

سئوی تصاویر در وردپرس با افزونه WP Smush

در این آموزش قصد معرفی افزونه WP Smush را داریم که بهینه سازی تصاویر را بدون افت کیفیت مقدور میسازد.

افزونه WP Smush

افزونه WP Smush

صاحبان وب سایت های وردپرسی هر روز  فایل های بیشماری را بارگذاری می نمایند . که در این میان بیشترین بارگذاری مربوط به فایل های تصویری است. بنابر این توجه به سئوی تصاویر در وردپرس امر بسیار پر اهمیتی است.علاوه بر کیفیت تصاویر انتشار یافته باید به فاکتور حجم تصاویر هم دقت کرد. زیرا فایل های تصویری بزرگ، سایت شما را کند می کنند. کاربران زیادی برای بهینه سای حجم تصاویر خود، از برنامه های ویرایشگر تصاویر کمک میگیرند. ولی این کار بسیار وقت گیر است. علاوه بر آن افت کیفیت را در پی خواهد داشت.

سئوی تصاویر در وردپرس با افزونه WP Smush

افزونه WP Smush جهت سئوی تصاویر در وردپرس محبوبیت زیادی کسب کرده  است به طوری که بیش از ۹۰۰ هزار نصب فعال تا کنون داشته است. این افزونه با آخرین نسخه وردپرس هماهنگی کامل دارد. بنابر این بدون نگرانی آموزش را دنبال کنید.

ویژگی های افزونه

بهینه سازی عکس ها در وردپرس با استفاده از تکنیک های فشرده سازی پیشرفته بدون افت کیفیت

تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع و عکس ها بزرگ به طور خودکار

پشتیبانی از فایل های JPEG، GIF و PNG فایل های تصویری و…

بهینه سازی هرعکس در هر دایرکتوری

و…

نحوه کار با افزونه

اول افزونه را نصب و فعال سازی نمایید. بعد گزینه جدیدی با عنوان “WP Smush” به بخش رسانه در پنل مدیریتی وردپرس افزوده خواهد شد.

تنظیمات اولیه برای بهینه سازی تصاویر وردپرس

برای انجام تنظیمات اولیه و پیکربندی افزونه روی زیر منوی WP Smush کلیک نمایید. در کادر اول آماری از وضعیت عکس ها موجود در وب سایت خود را می بینید.

کادر دوم با عناون setting برای اعمال تنظیمات دلخواه شما است.

Settings

Automatically smush my images on upload: با فعال کردن این گزینه،همه تصاویری که آپلود میکنید به صورت اتوماتیک بدون افت کیفیت بهینه سازی می شوند. این کار در میزان سرعت وب سایت شما بسیار تاثیر دارد.

در زیر همین گزینه میتوانید تعیین کنید که افزونه نسبت به چه سایز از عکس ها حساسیت نشان داده و اقدام به بهینه سازی آنها کند. از این بخش موارد مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در ادامه گزینه هایی را برای تنظیمات سایز و میزان حساسیت نسبت به اطلاعات غیر ضروری عکس ها داریم که به کمک آنها باید سئوی عکس ها در وردپرس را انجام دهیم.

Preserve image EXIF data: اصطلاح EXIF data مربوط به یک سری اطلاعات فایل های تصویری مانند تنظیمات دوربین، فاصله کانونی، تاریخ، زمان و اطلاعات مکان است. داده های EXIF ​​غیر ضروری هستند و فایل های تصویری را بزرگتر می نمایند. با انتخاب این گزینه می توانید از اطلاعات غیر ضروری که به فایل تصویری شما چسبیده اند صرف نظر نمایید و حجم عکس را به میزان قابل ملاحظه بهبود ببخشید.

Resize original images: در این بخش امکان تغییر اندازه، بهینه سازی و فشرده سازی همه عکس های خود را با وضوح فوق العاده بدون افت کیفیت دارید. حداکثر عرض و ارتفاع را تنظیم نمایید. به این صورت حجم عکس های بزرگ با فشرده سازی آنها کاهش می یابد که قدمی مهم در سئوی عکس ها در وردپرس می باشد.

در ادامه همین قسمت، تنظیماتی در اختیار شما قرار گرفته که می توانید علاوه بر ارسال فایل های رسانه ای خود، عکس های که در پوشه های دیگر ذخیره می گردنند را فشرده نمایید و بتوانید همه تصاویر مانند تصاویر مربوط به هر افزونه وردپرس و تم را در سایت خود بهینه سازی کنید.

در صورت تمایل به انجام این کار به کمک دکمه CHOOSE DIRECTORY مسیر مورد نظر خود را برای بهینه سازی انتخاب نمایید.

 

بعد از پایان پیکربندی، افزونه عملیات سئوی تصاویر در وردپرس را شروع میکند.

بهینه سازی تصاویر دانلود شده قبلی

برای بهینه سازی تصاویری که از قبل بارگذاری نموده اید، می توانید در بالای همین صفحه، آمار را مشاهده نمایید.

به کمک دکمه BULK SMUSH NOW برای بهینه سازی عکس های که قبلا بارگذاری کرده اید اقدام نمایید.

عملیات سئوی عکس ها در وردپرس همراه با ارائه جزئیات برای شما شروع میشود.

و در پایان عکس های موجود بهینه می شوند. در قسمت TOTAL SAVINGS میزان بهینه سازی کلی را مشاهده می نمایید.از این پس زمان بارگذاری هر فایل جدید، افزونه برای شما عملیات را به صورت خودکار انجام خواهد داد.

همچنین در مقابل هر عکس اطلاعاتی در مورد بهینه سازی های انجام گرفته بر روی آن مشاهده می نمایید.

جمع بندی نهایی

برای کنترل سرعت وب سایت وردپرسی خود به افزونه ای برای بهینه سازی عکس ها و کنترل حجم تصاویر آپلود شده یا به عبارت بهتر سئوی عکس ها در وردپرس نیاز دارید. افزونه WP Smush برنده جایزه بهترین بهینه ساز تصاویر می باشد و گزینه مناسبی برای بهینه سازی عکس ها به صورت اتوماتیک است.

امیدوارم مقاله سئوی تصاویر در وردپرس با افزونه WP Smush  که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .