رپورتاژ آگهی  یا Advertorial چیست؟
4 سال پیش
رپورتاژ آگهی  یا Advertorial چیست؟

رپورتاژ آگهی  یا Advertorial چیست؟

رپورتاژ آگهی ترجمه لغت Advertorial  می باشد که از ترکیب دو لغت Editorial و Advertisement به وجود آمده است. رپورتاژ آگهی درحقیقت گزارشی بی‌طرفانه می باشد که پیرامون موضوع، برند یا کالایی خاص، اطلاعاتی در اختیار کاربر می گذارد. رپورتاژ آگهی از حالت تبلیغاتی خارج شده و اطلاعات، گزارش یا خبر مفیدی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. به همین دلیل برای کاربران جذابیت قابل توجهی دارد. رپورتاژ آگهی اطلاعات مفیدی از کالا یا خدمت کسب ‌و کار شما ارائه می‌دهد و باعث می‌شود مخاطب با آن آشنا شده و اطلاعات بیشتری پیرامون محصول یا خدمت موردنظر کسب نماید.

 

رپرتاژ آگهی

 

در ضمن می‌توانید از تصویر، ویدئو ، نمودار و … جهت انتقال هرچه بهتر پیام خود به مخاطب در رپورتاژ آگهی استفاده نمایید. همچنین دقت نمایید عبارت رپورتاژ آگهی در بالا یا پایین محتوای شما درج گردد. این کار هم به لحاظ اخلاقی و احترام به مخاطب و هم از دید گوگل واجب می باشد .

هدف از رپورتاژ آگهی

هدف از محتوای رپورتاژ آگهی این می باشد که با استفاده از محتوای خبری یا آموزشی به کاربر حس و درک مناسبی از برند یا محصول خود منتقل کنید. از فرصتی که رپورتاژ آگهی برایتان پیش می‌آورد، استفاده نموده و برندسازی نمایید. بهتر است که محتوای رپورتاژ آگهی به صورت یک داستان ملموس و حقیقی باشد تا کاربر از خواندن آن لذت برده و هیچ نوع اجبار و تحمیل محصولی در آن وجود نداشته باشد.

تحقیقات نشان داده است که مردم تقریبا همان وقتی که برای مطالعه محتوای معمولی و بدون هیچ‌گونه هدف تبلیغاتی می‌گذارند، برای مطالعه رپورتاژهای تبلیغاتی نیز صرف می نمایند. در نتیجه می‌توانید از این‌گونه رپورتاژ آگهی‌ها برای  افزایش مخاطبین سایت خود بسیار استفاده نمایید.

 

 رپرتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی

تبلیغات رپورتاژ به صورت های گوناگونی انجام می شود و انواع آن بسیار فراوان می باشد. ولی از موثر ترین و مهم ترین آن ها  به تبلیغات رسانه ای (رادیو یا تلویزیون)، تبلیغات نوشتاری (روزنامه ها و مجله ها) و تبلیغات اینترنتی (وب سایت ها و خبرنامه ها) می توان اشاره  نمود.

  • در وب سایت های اینترنتی – مقاله ویرایش شده (محتوای فروش)
  • در رسانه های تلویزیونی – پیام های بازرگانی
  • در سینما – تیزر و تریلر های تبلیغاتی
  • در نشریات و جراید – ستون های متنی در پاورقی
  • در رادیو و پادکست – نام بردن از برند ها در پایان هر برنامه یا ترک به عنوان اسپانسر

رپرتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی

1. افزایش رتبه گوگل

اگر شما هم صاحب سایت و یا کسب‌وکار خود می باشید، احتمالا می‌دانید که رتبه سایت شما در گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از روش ‌هایی که موجب می‌شود الگوریتم‌های گوگل، سایت شما را در رتبه بالاتری قرار دهند، بک‌لینک می باشد . دریافت بک‌لینک از سایت‌های پربازدید و معتبر مختلف سبب می‌شود رتبه شما در گوگل افزایش یابد و بر بهبود سئو سایت شما تاثیر فراوانی دارد. چون این دسته از وب سایت‌ها Domain Authority (اعتبار دامنه) بالایی دارند و بک‌لینک از چنین سایت‌هایی، موتورهای جستجو را ترغیب می‌نماید تا شما را نیز بین سایت‌های رتبه برتر خود نمایش دهد.

همیشه آگهی در سایت منتشرکننده باقی می‌ماند و این موضوع اثر فراوانی بر روی رتبه سئو سایت شما دارد. دقت گردد که حتما رپورتاژ و لینک سایت خود را در سایت‌های معتبر منتشر نمایید چون در غیر این صورت برای سایت شما از نگاه گوگل بازخورد منفی خواهد داشت.

2. افزایش بازدید سایت

از آنجایی که سایت‌های منتشرکننده غالبا ترافیک بالایی دارند، کاربران فراوانی رپورتاژ ( رپرتاژ آگهی )  شما را دیده و با کلیک بر لینک‌هایی که شما در آخر رپورتاژ آگهی قرار داده‌اید، وارد سایت شما می‌شوند. در نتیجه انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی با بازدید بالا سبب  افزایش بازدید سایت شما می گردد.

 

رپرتاژ آگهی

3. بهبود دانش مخاطبان

برخلاف تبلیغات مرسوم که با اغراق سعی می‌کند، توجه کاربران را به خود جلب نماید، در رپورتاژ آگهی تلاش بر این است که با محتوای جالب، مفید و قانع‌کننده، کاربران را به برند یا کالا خود علاقه‌مند نموده و از این طریق دانش کاربران را پیرامون موضوع و یا کالایی خاص افزایش دهد و اطلاعات جدیدی در اختیارشان بگذارد.

4. تبدیل مخاطب به مشتری

تلاش کنید علاوه بر دادن اطلاعات و معرفی کالای خود، در کاربر احساس نیاز ایجاد نمایید . در این صورت وقتی که کاربر به انتهای رپورتاژ آگهی می‌رسد، بر روی لینک‌های موجود کلیک نموده و با ورود به سایت شما و بازدید از محصولاتتان، احتمال خرید افزایش می‌یابد.

کارشناسان لحظه وب در کنار شما  می باشند تا با ارائه مشاوره به شما در ارائه یک رپورتاژ آگهی مناسب کمک نمایند.

 

امیدوارم مقاله رپورتاژ آگهی  یا Advertorial چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .