جی تی متریکس (gtmetrix) چیست و چه کاربردهایی دارد؟
4 سال پیش
جی تی متریکس (gtmetrix) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

جی تی متریکس (gtmetrix) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سرعت بارگذاری از فاکتور های مهم و تاثیرگذار در سئو سایت می باشد. برای یافتن مشکلات مربوط به سرعت بارگذاری و برطرف کردن آن ها ابزارهای گوناگونی (  جی تی متریکس )  هست که یکی از معروف ترین و پر مصرف ترین آن ها جی تی متریکس می باشد . جی تی متریکس یکی از سرویس های دو شرکت بزرگ یاهو و گوگل است. جی تی متریکس به صورت کاملا دقیق وب‌سایت را بررسی نموده و تحلیل های دقیقی را در حوزه های گوناگون ارائه می دهد. اندازه‌گیری دقیق سرعت سایت یک عامل حیاتی برای سایت  است.

 

جی تی متریکس

 

اندازه‌‌گیری سرعت سایت باید چندین بار در زمان‌های مختلف انجام گردد و میانگین نتایج گرفته شده است که سرعت واقعی سایت را نشان می‌دهد. به علت اینکه عملکرد وب سایت شما در طول روز با توجه به تعداد بازدید کننده ها و یا حتی استفاده از جعبه سرور در صورت مشترک بودن هاست تغییر خواهد نمود. اگر چه سرعت واقعی بارگذاری نشان داده شده در ثانیه در طول یک روز (یا حتی یک هفته) ممکن است تغییر نماید؛ ولی GTMetrix راهکارهای خیلی خوبی را برای چگونگی بالا رفتن سرعت وب سایت نشان می‌دهد که با گذشت زمان تغییر نخواهد نمود. اساس استفاده از GTMetrix به صورت رایگان می باشد و می‌توانید با مراجعه به سایت https://gtmetrix.com ، آدرس سایت مورد نظرتان را وارد نمایید و بر روی دکمه Analyzeکلیک کنید تا عملیات بررسی سایت آغاز شود.

 

بخش های  گوناگون جی تی متریکس

Performance scores

این قسمت معیارهایی برای سنجش سرعت را ارائه می دهد و دارای دو بخش زیر می باشد:

PageSpeed score : نشان دهنده درصد بهینه بودن کدهای سایت می باشد و هر چه میزان این درصد بالاتر باشد سایت شما بهینه تر است.

Yslow score : این قسمت هم درصدی را نشان می‌دهد که بر اساس ابزار و استانداردهای یاهو برای سرعت بارگذاری سایت می باشد. اگر وب‌سایت شما در این بخش دارای امتیاز مناسبی نیست، توصیه می نماییم با یک برنامه‌نویس حرفه‌ای در شرکت لحظه وب جهت بهینه‌سازی این مقادیر مشورت نمایید تا بتوانید سرعت سایت تان را به حداکثر مقدار ممکن برسانید.

Page Detail

Page Load Time : این بخش، زمان بارگذاری کامل سایت بر حسب ثانیه را نشان می‌دهد.

 Total Page Size : این بخش حجم اصلی صفحه سایت که مورد بررسی قرار گرفته شده است را نشان می دهد.

Request : این قسمت، تعداد درخواست‌های ارسالی به سرور برای بارگذاری قسمت های گوناگون سایت را نشان می دهد. هر چه تعداد درخواست‌ها میان سرور و مرورگر کمتر باشد، فشار کمتری به سرور وارد می گردد. در نتیجه سرعت بارگذاری سایت افزایش می‌یابد.

 

جی تی متریکس

PageSpeed و Yslow

این بخش اطلاعات کسب شده  از بررسی سایت با الگوریتم گوگل و یاهو را نشان می دهد. نتایج این قسمت توصیه‌هایی را برای بهتر شدن سرعت سایت ارائه می  کند. به عبارت دیگر با دیدن این نتایج متوجه می‌شوید که چه عواملی سبب کندی و کاهش سرعت سایت تان شده است و می توانید آن ها را رفع کنید. اصلاح این موارد در سئو سایت نقش مهمی دارد، به طور مثال Optomize image با ارائه راهکارهایی از شما می‌خواهد که حجم تصاویر سایت تان را بهینه نماید.

 

Waterfall

این بخش یکی از سودمندترین قسمت های ابزار GTMetrix برای بررسی میزان سرعت وبسایت می باشد که به صورت چارت هایی نتایج زمان صرف شده برای بارگذاری منابع، تصاویر، استایل‌ها و غیره را نشان می‌دهد.

Video

این بخش، فایل‌های ویدئویی را از نظر سرعت و بهینه سازی سایت مورد بررسی قرار می‌دهد.

History

این بخش سمت یکی از بهترین ویژگی‌هاست چون به شما اجازه می‌دهد نتایج تست های مختلف بر روی یک صفحه را در فواصل زمانی مختلف در قالب یک نمودار مشاهده نمایید.

 

جی تی متریکس

مزایای جی تی متریکس

جی تی متریکس به عنوان ابزاری برای بهینه سازی وب‌سایت ها و بهبود رتبه آن ها دارای مزایای زیر می باشد:

1- بررسی و آنالیز جزئیات سرعت بارگذاری سایت

2- ارائه لیستی از مواردی که موجب کاهش سرعت بارگذاری سایت می گردند.

3- ارائه راهکارهای سدومند برای بهبود سرعت سایت با توجه به آنالیز صورت گرفته

4- اطلاع رسانی از سرعت و نحوه بارگذاری بخش های گوناگون سایت

5- ارائه اطلاعات و آنالیز سایت به صورت روزانه، ماهانه و سالانه

 

چمع بندی

اگر شما  می خواهید یک سایت با سرعت بالا داشته باشید؛ نیازمند یک ابزار جامع برای سنجش سرعت تان  می باشید. GTMetrix این کار را به صورت کاملا دقیق و جامع برای شما انجام می دهد و به شما یک تصویر کامل از چگونگی عملکرد سایت تان را ارائه می نماید. فراموش نکنید که فقط  نباید صفحه اصلی سایت خود را تست کنید، بلکه همه صفحات سایت را از مکان های گوناگون تست کنید و بر روی کاهش زمان بارگذاری آن ها به جای به حداکثر رساندن درصدهای PageSpeed و YSlow تمرکز نمایید. به طور کلی از GTMetrix می‌توان برای افزایش سرعت بارگذاری سایت؛ تجزیه و تحلیل سایت از نظر بهینه سازی تصاویر و … جهت بهینه‌سازی بهتر، مقایسه چندین سایت با یکدیگر، ارائه راهکارهای کاربردی در زمینه سئو سایت و… استفاده نمود.

امیدوارم مقاله جی تی متریکس (gtmetrix) چیست و چه کاربردهایی دارد؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .