جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟
4 سال پیش
جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟

جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟

استفاده زیاد از کلمات کلیدی ( جایگاه صحیح کلمات کلیدی ) در محتوا می تواند سبب آزار و عدم رضایت کاربران سایت، موقع مطالعه مطلب شود. بمباران نمودن محتوا با کلمات کلیدی یا جملات تکراری، سبب بروز ناراحتی در کاربران می گردد. موقع نوشتن محتوا بهتر است کلمات کلیدی در بخش های مهم و موثر آورده شوند تا روبات های جستجوگر آن ها را به عنوان کلمه کلیدی محتوا تشخیص دهند و جایگاه آن مطلب در نتایج جستجو را بهبود دهند.

 

جای صحیح کلمات کلیدی

چه بخش هایی برای قرار دادن کلمات کلیدی( جایگاه صحیح کلمات کلیدی ) مهم هستند؟

 

عنوان مطلب

عنوان مطلب اثر زیادی بر سئو سایت دارد و میزان ورودی سایت از گوگل را می تواند افزایش دهد. عنوان مطلب در مرورگرهای گوناگون مثل فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا و… نمایش داده می شود. بعلاوه عنوان مطلب در نتایج جستجو نیز نشان داده می شود. وقتی که کاربران در موتورهای جستجو کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو می نمایند، اولین خطی که در نتایج نمایش داده می شود عنوان مطلب موردنظر می باشد. عنوان مطلب در موقع اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی نیز نمایش داده می شود. طول عنوان مطلب می تواند بین 60 تا 70 کاراکتر باشد. البته محدودیتی در تعداد کاراکتر های عنوان وجود ندارد ولی موتورهای جستجوگر فقط هفتاد کاراکتر اول را در نتایج جستجو نمایش می دهند. با توجه به اهمیت عنوان مطلب و نمایش آن در چندین مکان مهم، می توان گفت که استفاده از کلمات کلیدی در عنوان می تواند بر روی سئو و بهینه سازی سایت تاثیرگذار باشد. بهتر است کلمه کلیدی موردنظر حداقل یک بار در عنوان مطلب ذکر شود و تا امکان در ابتدای عنوان باشد. استفاده صحیح از کلمات کلیدی ( جایگاه صحیح کلمات کلیدی ) در عنوان مطلب می تواند تعداد کلیک صفحه موردنظر را در نتایج جستجو بالا برده و به مرور زمان موجب بهبود رتبه سایت گردد.

چند نکته در سئو عنوان سایت

بهتر است از اسم شرکت در عنوان استفاده شود. کلمه کلیدی بهتر می باشد در اول عنوان قرار گیرد. چون موتورهای جستجو صفحاتی که کلمات کلیدی در ابتدای عنوان صفحه وجود دارد را بیشتر به کاربران پیشنهاد می دهند و همچنین استفاده از کلمه کلیدی در آغاز عنوان، بیشتر توجه کابران را جلب می نماید و شانس کلیک بر روی سایت را افزایش می دهد.
بهتر است کلمات کلیدی یا عبارات در عنوان صفحه، با استفاده از کاراکتر (|) خط عمودی جدا گردند تا کاربران آسان تر بتوانند متن عنوان را بخوانند و زودتر کلمه کلیدی را تشخیص دهند.
اگر در اول عنوان از اعداد استفاده شود، کاربران بیشتر ترغیب می گردند تا از آن صفحه بازدید نمایند. به طور مثال “پنج استراتژی مهم برای طراحی سایت سازمانی” شانس بیشتری برای کلیک شدن دارد چون کاربر می داند که دقیقا چند مورد را باید بخواند.
از نوشتن عناوین یکسان و تکراری برای صفحات مختلف خودداری گردد.
عنوان مطلب باید با محتوای آن مرتبط باشد. محتوای غیرمرتبط از نظر کاربران ارزشی ندارد و کاربران سایت را بلافاصله ترک خواهند نمود.

تگ های HTML

تگ های هدینگ یا همان تگ های HTML برای مشخص نمودن میزان اهمیت بخش های گوناگون یک محتوا به کار می روند. استفاده از کلمات کلیدی در تگ های h1 و h2 صفحه  نقشی کلیدی در سئو محتوای نوشته  شده می تواند داشته باشد. بهتر است عنوان مطلب و تگ h1 یکسان باشند یا فرق خیلی کمی داشته باشند. تگ های هدینگ برای متمایز کردن سرتیتر ها و بخش  گوناگون محتوا به کار می روند. مهم ترین تگ هدینگ، تگ h1 است و کم اهمیت ترین آن ها تگ h6 است. ترتیب استفاده از تگ های HTML (هدینگ) بسیار مهم است و اگر ترتیب آن ها رعایت نشود، بر سئو سایت تاثیر منفی می گذارد. به طور مثال بعد از تگ h1 نمی توان از تگ h3 استفاده نمود چون تگ هدینگ h3 در درون دل تگ هدینگ h2 قرار می گیرد. در حقیقت، تگ h3 بدون تگ h2 بی معنی می باشد . موتور جستجوی گوگل، برای تعیین درصد استفاده از کلمات کلیدی به بررسی تگ های هدینگ می پردازد. پس به کاربردن کلمات کلیدی در تگ های HTML سبب بهبود سئو سایت می شود.

 

جای صحیح کلمات کلیدی

چند نکته در ارتباط با استفاده از کلمات کلیدی در تگ های HTML( جایگاه صحیح کلمات کلیدی ) 

  • نباید تگ های هدینگ  با کلمات کلیدی بمباران شوند و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در تگ ها سبب تاثیر منفی در سئو سایت می گردد.
  • در هر محتوا و هر صفحه از سایت تنها یکبار باید از تگ h1 استفاده نمود.
  • از تگ های هدینگ تکراری نباید در صفحات مختلف استفاده گردد.

بدنه مطلب یا محتوای اصلی

مهم ترین مکان برای استفاده از کلمات کلیدی قطعا درون محتوای نوشته می باشد. استفاده از کلمات کلیدی در محتوا به معنای بمباران نوشته نیست. لازم نیست که در هر خط از محتوا کلمات کلیدی استفاده شود. می توان از کلمات مترادف، مرتبط، هم معنی و یا مشتقات کلمات کلیدی در داخل متن استفاده نمود. موتور جستجوی گوگل، قادر می باشد کلمات هم معنی، مرتبط و همچنین ترجمه انگلیسی کلمات کلیدی را تشخیص دهد. مثلا کلمات “طراحی سایت” ، ” طراحی وب سایت” و ” website design” تاثیر یکسانی در تعیین کلمه کلیدی صفحه موردنظر دارند. اگر از یک کلمه یا عبارت کلیدی بیش از حد در متن استفاده گردد، گوگل آن را به عنوان یک حرف عمومی مانند “از” ، “به” ، “با” و… شناسایی می نماید.

آدرس صفحه

در آدرس صفحه استفاده از کلمات کلیدی تاثیر نسبتا کمتری در سئو سایت دارد ولی وقتی که کاربران، آدرس سایت را کپی می نمایند، کلمات کلیدی به کار رفته در آدرس سایت می توانند به عنوان انکرتکست شناخته شوند. حتی اگر از کلمات کلیدی در آدرس صفحه استفاده نگردد، باید از کلماتی استفاده گردد که کاملا گویای محتوای صفحه باشد تا بازدیدکنندگان، دید بهتری نسبت به محتوای صفحه ای که به آن وارد می شوند، داشته باشند. آدرس صفحه هر چه کوتاه تر باشد، خواندن آن توسط کاربران آسان تر است و همچنین، کم بودن تعداد کلمات در آدرس صفحه سبب بالا رفتن ارزش هر کدام از آن ها نزد موتورهای جستجو خواهد شد. بهتر است کلمه یا عبارت کلیدی در ابتدای آدرس صفحه آورده شود  چون روبات های جستجوگر به کلمات انتهایی آدرس های طولانی توجهی نمی نمایند. نباید کلمات را در آدرس صفحه تکرار نمود و همچنین نباید بیش از حد کلمات کلیدی را در آدرس صفحه استفاده نمود چون ممکن است اثر معکوس روی سئو سایت داشته باشد. اگر در آدرس سایت از کلمات انگلیسی استفاده می گردد، نباید از حروف بزرگ استفاده شود.

 

نام تصاویر (تگ ALT)

Alt Tag مهمترین عامل برای سئو یک تصویر در موتور جستجوی گوگل است. به همین خاطر قرار دادن کلمات کلیدی در تگ ALT می تواند بر سئو محتوا تاثیرگذار باشد. برای آشنایی با تگ ALT و تاثیر آن بر سئو سایت می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

لینک های داخلی و خارجی

هر یک از صفحات داخلی سایت باید با کمتر از چهار کلیک از جاهای دیگر سایت دردسترس باشد و همجنین بهتر می باشد که سایت دارای لینک های خارجی به صفحات دیگر سایت یا سایت های دیگر باشد. استفاده از کلمات کلیدی در لینک های داخلی( جای صحیح کلمات کلیدی ) هر صفحه از سایت و لینک های خارجی بر سئو آن صفحه تاثیرگذار می باشد. البته باید محتوای صفحه مقصد با کلمه لینک شده، از لحاظ معنایی و مفهومی مرتبط باشد. مثلا لینک دهی به سایت ایزی وب با عبارت کلیدی “طراحی سایت” در سئو سایت تاثیر مثبت دارد ولی لینک دهی با عبارت کلیدی ” کتابفروشی آنلاین” اثر منفی در سئو سایت دارد.

توضیحات متا یا Meta Description

استفاده درست از کلمات و عبارات کلیدی در توضیحات متا به صورت غیرمستقیم می تواند بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد. جمله بندی مناسب و گذاشتن توضیحات متای مرتبط با موضوع صفحه می تواند کاربران اینترنتی را تشویق نماید تا بر روی لینک سایت کلیک نمایند و ترافیک سایت را افزایش دهند. اگر کلمات کلیدی در توضیحات متا قرار داشته باشند به صورت برجسته (Bold) نمایش داده خواهند شد که این سبب جلب توجه بیشتر کاربران اینترنتی می گردد. لازم به گفتن است که نباید برای صفحات  گوناگون از متای توضیحات یکسان استفاده نمود. چنین چیزی از نظر روبات های گوگل قابل پذیرش نمی باشد.

Bold نمودن کلمات کلیدی در متن بر سئو یک مطلب موثر می باشد. البته این تاثیر، بسیار ناچیز می باشد و حتی در بعضی مقالات می خوانیم که تقریبا بی اثر است. ولی Bold کردن کلمات کلیدی به کاربر کمک می نماید تا در یک نگاه، متوجه بخش های اصلی محتوا و موضوع آن شود. بر اساس دستورات کدنویسی HTML، دو روش برای Bold کردن هست که این دو روش در ظاهر با یکدیگر هیچ فرقی  ندارند ولی کارشناسان سئو اعتقاد دارند که تگ <strong> بر روی سئو تاثیر می گذارد ولی تگ <b> تنها باعث برجسته شدن متن می گردد و روی سئو تاثیری ندارد.

 

امیدوارم مقاله جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟ که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .