تکنیک Content First در طراحی سایت
4 سال پیش
تکنیک Content First در طراحی سایت

تکنیک Content First در طراحی سایت

تکنیک Content-first رویکردی می باشد که در آن محتوای سایت طرز و روش طراحی سایت را مشخص و تعیین می نماید. تصاویر، متن، نمودار، جداول و سایر عناصری که  در صفحه می توانند به نمایش در بیایند یک محتوا بشمار می روند. پیش از شروع به طراحی سایت به این نکته توجه نمایید که در هر صفحه چه چیزی به کاربر ارائه می دهید. آیا در حال راه اندازی داشبورد با نمودار ها و جداول می باشید ؟یا یک سایت بازنشر تصاویر دارید؟ و یا حتی به یک فروشگاه فکر می نمایید؟

 

تکنیک Content First

 

نوشتن و تولید محتوا یک کار ضروری در راه اندازی سایت می باشد چون این محتوا است که محصولات و سایت ما را شرح می دهد و سبب جذب مخاطبان می گرد. محتوا به ما کمک می نماید که یک طراحی چگونه باید انجام شود. با استفاده از تکنیک Content-first، می توانیم طراحی های آگاهانه تری داشته باشیم و مخاطبان را آسان تر به محصولات دلخواهشان برسانیم. استفاده از این شیوه در ساخت سایت این امکان را فراهم می آورد که سایتی مطابق با انتظار کاربران طراحی نماییم و خیلی راحت تر به نتیجه دلخواه خود برسیم.

 

در  حقیقت هرچه اطلاعات شما در مورد محتوایی که قرار است به مخاطبان خود ارائه دهید بیشتر باشد، می توانید طراحی متناسب تری را برای سایت خود داشته باشید. بیایید اینطور فکر کنیم که شما می خواهید یک خانه بسازید. معمار این ساختمان می حواهد بداند که مثلا شما چند اتاق خواب نیاز دارید یا بهتر بگویم طراحی خانه بر طبق نیاز های شما اتفاق می افتد، در طراحی سایت نیز همین اتفاق رخ می دهد شما باید اطلاعات مناسبی از نیاز های مخطبان خود داشته باشید.

 

تکنیک Content First

طرز اجرای تکنیک Content-first

پیش از توضیح روش انچام تکنیک Content-first چند سوال مطرح می گردد که باید به آن ها پاسخ دهید.

الان که در حال مطالعه این مقاله می باشید در حال ساخت پروژه ای جدید بدون محتوا هستید؟ یا در فکر طراحی دوباره یک سایت موجود ؟ اگر در حال ساخت یک پروژه جدید می باشید چند سوال دیگر نیز مطرح می گردد “اول اینکه چرا می خواهیم با مخاطبان ارتباط برقرار نماییم؟” سوال بعدی این است که “قرار است در این سایت به مخاطبان خود چه چیزی ارائه دهیم؟” و سوال آخر “انتظار داریم که کاربران در سایت چه اقداماتی انجام دهند؟ ”

این یک نقطه شروع عالی برای پروژه جدید شما می باشد . شما می توانید از پاسخ های خود برای ایجاد طرح کلی برای ساخت سایت و ساخت نقشه سایت استفاده نمایید. نقشه سایت یک روش عالی برای شناسایی همه صفحات و یا به عبارتی صفحه های مورد نیاز شماست. این روش به شناسایی مطالب مورد نیاز برای پر نمودن سایت شما کمک نماید.

روش دیگری نیز برای شروع وجود دارد بجای طراحی نقشه سایت و پاسخ به این سوالات، رقبای خود را بشناسید و آن ها را آنالیز نمایید. این تحقیق می تواند به شما کمک نماید تا چشم انداز بهتری برای آنچه می خواهید پروژه شما باشد به دست آورید. شما می توانید از این تجزیه و تحلیل استفاده نمایید تا ببینید چه ویژگی هایی سایت شما را نسبت به دیگران بهتر می کند؟ یا به سادگی می توانید آنچه در آنجا وجود دارد را کشف کنید. آیا مواردی وجود دارد که به خوبی کار کند؟ کار نمی کنید؟ به دنبال ایده هایی باشید که ممکن است بخواهید از آن ها استفاده نمایید.

برگردیم به بحث اصلی که همان تکنیک Content-first این است. همه مواردی که در بالا اشاره نمودیم نیز نمونه ای از این تکنیک است. درحقیقت این روش بر این نکته استوار است که روش طراحی دو سایت فروشگاهی هم که محصول مشابهی باهم دارند با یک دیگر متفاوت می باشد . در روش های سنتی طراحی سایت بیشتر توجه ما بر روی استاندارد های طراحی بود در حالی که در این روش بیشتر بر روی نحوه ارائه مطالب به مشتری استوار است.

 

امیدوارم مقاله تکنیک Content First در طراحی سایت که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .