تولید محتوا برای وبلاگ چگونه انجام می شود؟
4 سال پیش
تولید محتوا برای وبلاگ چگونه انجام می شود؟

تولید محتوا برای وبلاگ چگونه انجام می شود؟

تولید محتوا برای وبلاگ یکی از راه های بهبود سئو و بالا بردن رتبه سایت می باشد. شما می توانید با استفاده از تولید محتوا برای وبلاگ به طور منظم و دائمی خواننده ها و کاربران و مخاطبان سایت خود را درگیر محتوا نموده و آن‌ها را به نحوی مجبور کنید که دائم به سایت شما مراجعه نمایند.

تولید محتوا برای وبلاگ به چه شکل است؟

از مهمترین بخش های تولید محتوا برای وبلاگ یافتن ایده های ناب و جذاب می باشد. شما با داشتن ایده های ناب می توانید انواع محتوا را تولید و آن‌ها را بر روی سایت و وبلاگ خود انتشار دهید. این ایده های جذاب موجب می گردند که کاربران و خوانندگان سایت و وبلاگ شما همواره به سایت شما سرزده و از مطالب جدید سایت استفاده کنند.

برای اینکه بتوانید محتوای خوبی را تهیه و منتشر نمایید باید از شیوه های زیر استفاده کنید. این روش های در جهت تولید محتوا برای وبلاگ استفاده می گردند و سبب پر بازدید شدن وبلاگ و وب‌سایت شما می گردند.

 

 

این روش ها عبارت‌اند از:

شناسایی و بررسی وبلاگ های موفق رقیب و بررسی پست های موفق آن‌ها

حتماً وبلاگ و سایت شما چه شخصی باشد و چه تجاری باشد دارای رقبایی می باشد  که ممکن است بهتر و موفق تر از شما عمل نموده باشند. برای اینکه فرمول موفقیت آن‌ها را بهتر بشناسید و از موارد موفقیت آن‌ها برای تولید محتوا برای وبلاگ خودتان استفاده نمایید باید پست های موفق و با کیفیت آن‌ها را  شناسایی و بررسی نموده و از فرمول موفقیت آن‌ها استفاده کنید. با بررسی این پست ها شما در می یابید که خواننده های شما بیشتر دنبال چه چیزی می باشند و از چه نوع محتوایی خوش شان می‌آید.

استفاده از اخبار و رویداد های جدید

 

یکی از مهمترین راه های تولید محتوا برای وبلاگ این می باشد که شما از اخبار و وقایع مهم اطراف خود کاملا آگاهی و شناخت داشته باشید. این آگاهی موجب می گردد که شما با تکنولوژی های مدرن و خدمات و اخبار روز دنیای کسب و کار خود آشنا گشته و از آن‌ها آگاه باشید. انتشار این اخبار سبب می شود که اشخاص علاقه‌مند به این اخبار نیز به صورت منظم به سایت شما سر زده و از اخبار روز دنیا مربوط به کسب و کار شما آشنا شوند.

استفاده از اصول سئو در متا تگ ها

یکی از راه های تولید محتوا برای وبلاگ استفاده از اصول سئو می باشد.  یکی از بخش های مهم برای سئو استفاده از متا تگ ها می باشد. متا تگ ها ساختاری کد نویسی شده دارند که باید در بدنه وبلاگ و وب‌سایت شما جای گیرند. در حقیقت متا تگ ها را کاربران نمی‌بینند اما این کد ها توسط موتور های جستجو نظیر گوگل قابل رویت و بررسی می باشند. گوگل با دیدن متا تگ های سایت شما اقدام به بررسی و رتبه بندی صفحه شما می‌نماید و بر اساس متا تگ های قرار داده شده کاربران را به سوی سایت شما هدایت می‌نماید. هرچه متا تگ های شما بهینه تر و مناسب تر باشند گوگل بهتر و بیشتر می تواند کاربران را به سوی سایت شما هدایت نماید.

 

 

متا تگ های مهم برای تولید محتوا برای وبلاگ عبارت‌اند از:

تگ عنوان:

در حقیقت همان عنوان متن می باشد که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. این عنوان نشان دهنده عنوان صفحه وبلاگ و یا سایت شما است و اندازه و طول مناسب آن بین 50 الی 60 کاراکتر می باشد.

شرح متا:

شرح متا در حقیقت همان خلاصه متن شما می باشد. این خلاصه متن به عنوان توضیحات در زیر تصویر عنوان در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. طول مناسب شرح متا در حدود 290 کاراکتر می باشد.

در حال حاضر ابزار های سئو سایت به آسانی می توانند این بخش های متا تگ را در اختیار شما قرار دهند. اگر سایت شما از نوع ورد پرس باشد شما به آسانی می توانید این ابزار ها را به عنوان افزونه برای سایت خود نصب نموده و از آن‌ها استفاده نمایید و فقط باید عنوان و شرح متا را در جا های مناسب در این ابزار ها نوشته و آن‌ها را ذخیره نمایید تا خودکار کد های تگ متا در صفحات مورد نظر شما ایجاد و بهینه گردد.

وبلاگ ها امروزه یکی از مهمترین ابزار های محتوا نویسان و اشخاصی می باشد که دیجیتال مارکتینگ انجام می دهد. وبلاگ ها جایی برای انتشار محتوا و عکس های و ویدیو ها شده اند و کاربران فراوانی را به خود جذب می نمایند. تولید محتوا برای وبلاگ در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و همین امر سبب گشته است که مدیران وب‌سایت ها و وب مستر ها نیز به سوی تولید محتوا برای وبلاگ جذب شوند.

موارد مهم در تولید محتوا برای وبلاگ ها

یکی از مهمترین مواردی که باید در تولید محتوا برای وبلاگ دقت کنیم این است که وبلاگ ما باید در راستای سایت و سیاست های ما حرکت نمای و به همین خاطر باید مطالب مرتبط با کسب و کار و فعالیت ما در آن گذاشت شود. این مطالب می توانند به صورت نوشتاری و تصویری باشند که موجب جذابیت ساختار وبلاگ خواهد شد.

در حال حاضر از وبلاگ ها جهت ارائه توضیحات بیشتر در رابطه با محصولات بهره می برند. در حقیقت سایت ها در کنار بخش های گوناگون خود یک بخش وبلاگ نیز راه اندازی نموده و در آن در رابطه با محصولات و خدمات خود توضیحات بیشتری را ارائه می نمایند. این توضیحات بیشتر به خواننده موجب می شود که آن‌ها در مورد خرید و استفاده از محصول مصمم تر تصمیم گیری نموده و انتخاب آسانتری تری داشته باشند.

در ضمن همان طور که ذکر شد تولید محتوا برای وبلاگ سبب می شود که سئوی اصلی سایت نیز رشد و بهبود بالایی داشته باشد. هر چه تولید محتوا برای وبلاگ از لحاظ سئو کامل تر و بهینه تر باشد سئوی سایت نیز رشد بهتری می یابد.

با بهبود سئوی سایت رتبه سایت در نتایج جست و جو نیز ارتقاء می یابد و هرچه رتبه سایت بالا تر و بهتر باشد کاربران فراوانی بوسیله موتور های جست و جو وارد سایت خواهند شد. در نتیجه نفرات و بازدید کننده های زیادی به سایت مراجعه می کنند. افزایش بازدید کننده ها به معنی افزایش و رشد فروش محصولات و خدمات خواهد بود و سبب افزایش درآمد و بهبود گردش مالی سایت و مجموعه می گردد.

تولید محتوا برای وبلاگ بر اساس اصول و استاندارد های سئو برای مدیران و وب مستر ها ممکن است کاری مشکل و زمان‌بر باشد به همین خاطر بهترین راه برای داشتن یک وبلاگ قوی با محتوای کاملا سئو شده، استفاده از شرکت های خدمات محتوایی است. این شرکت ها می توانند به آسانی محتوای مورد نیاز شما را تولید و بر روی وبلاگ شما منتشر نمایند تا موجب بهبود سئوی سایت و وبلاگ شما گردند.

 

امیدوارم مقاله که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .