تولید محتوای دیجیتال چیست؟
4 سال پیش
تولید محتوای دیجیتال چیست؟

تولید محتوای دیجیتال چیست؟

در حال حاضر تولید محتوای دیجیتال نقش بسیار زیادی در موفقیت یک سایت دارد و  تولیدکنندگان محتوا در تلاش هستند مطالب هر چه بهتر و جذاب تر برای ارتباط صحیح با مخاطب بوجود آورند.برای دیده شدن در فضای مجازی باید محتوا تولید نمود و خود را به افراد حاضر نشان داد ولی کار تولید محتوا چطور باید باشد؟

 

تولید محتوای دیجیتال (1)

یکی از مشکلاتی که بیشتر بلاگ نویسان و افرادی که در این حوزه با آن روبرو می گردند، تولید محتوای دیجیتال مناسب با آن کسب و کار و موضوع می باشد که کاری مهم و سخت نیز می باشد. چون پیدا نمودن یک منبع معتبر برای تولید محتوای الکترونیکی  ( تولید محتوای دیجیتال ) سخت می باشد و نمی توان به هر منبعی اطمینان نمود.علاوه بر این در تولید محتوای دیجیتال بحثی تحت عنوان سئو هست که همین مورد نیز دست محتوا نویسان را برای تولید محتوا بسیار محدود تر خواهد نمود.

محتوای دیجیتال ، شامل محتوایی هست که امروزه شاهد آن می باشید . افراد اطلاعات و مطالب خود را در وبلاگ ها ، وبسایت ها و حتی شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند تا مخاطبان خود را جذب نمایند که البته جذب شدن مخاطبان به محتوای ما بستگی دارد .

محتوای دیجیتال ، فضای کسب و کار ها را به کل تغییر داده و به زبان دیگر ، آنرا ساده تر نموده است .

انواع محتوا دیجیتالی

محتوا دیجیتالی با توجه به موارد استفاده به انواع مختلفی دسته بندی می گردد:

محتوا متنی ، محتوا صوتی، محتوا تصویری، محتوا ویدیویی ، محتوا گرافیکی و … .

ویژگی های یک محتوای دیجیتال

 

کسب و کار الکترونیکی

 

امروزه اگر به دور و اطراف خود نگاهی بیاندازید ، متوجه می شوید که یکی از مواردی که ماهیت و اساس کسب و کار ها را تغییر داده است ، فضای مجازی می باشد . افراد خلاق و یا هنرمند که در کاری استعدادی دارند ، به آسانی با هنر خود مخاطبان خود را جذب می کنند . آنرا عرضه می کند و به فروش می رسانند و هزینه مربوط به آنرا دریافت می کنند . همه این موارد به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد .

بدون سرمایه اولیه

امروز تنها کافی است علم تولید محتوا را داشته باشید و یک رایانه شخصی ، همین !در صورتی که در گذشته اگر شما می خواستید یک کسب و کار راه اندازی نمایید ، سرمایه اولیه ای برای راه اندازی آن نیاز بود . ولی امروزه کسب و کار ها کاملا برعکس شده است .

تولید محتوای دیجیتال (3)

محبوب شدن در کمترین زمان

ارائه محتوای خود در حوزه های دیجیتال و الکترونیک مثل شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و … می تواند شما را در کمترین زمان ممکن به همه افراد معرفی نماید . همانطور که .می دانید امروزه افراد بیشتر وقت خود را در فضاهای مجازی می گذرانند ، شما اگر بتوانید محتوایی با کیفیت و سودمند به آنها ارائه دهید ، شک نکنید که با تبلیغ و معرفی شدن توسط شرکت های بزرگ تر ، موفقیت شما چند برابر می شود .

ویدیو های آموزشی

اگر بتوانید محتوای خود را در قالب ویدیو های آموزشی تولید نمایید  ، در جذب مخاطب به شما کمک زیادی می کند . ولی شما باید شرایط و قوانینی را رعایت کنید .

در مرحله اول شما باید به محتوایی که قرار است توضیح دهید ، مسلط باشید تا درموقع آموزش مطالب را به اشتباه بیان نکنید .
اگر امکانش هست پیش از توضیح و ارائه ، در وبسایت ها و منابع گوناگون مطالعه ای در مورد آن داشته باشید تا به طور کامل به محتوای مورد نظر مسلط شوید و آنرا بصورت کامل فرا بگیرید .

در مرحله ی بعد باید تلاش کنید مطالب خود را بیش از حد طولانی و پیچیده نکنید ، زیرا مخاطبان شما در صورتی به شما می پیوندند که بصورت ساده و مختصر مفهوم و محتوای خود را ارائه دهید .

در مرحله آخر شما باید تلاش کنید که محتوایی با کیفیت تولید کنید ، یعنی در محتوای خود از مثال ها و توضیحات بی معنا پرهیز نمایید .
تلاش کنید محتوای مهم و باارزش را توضیح دهید و در ابتدا از محتوای خود تعریف و تمجید نمایید تا مخاطب کنجکاو شود تا پایان محتوا ، آنرا دنبال کنید .

کتاب الکترونیک

امروزه کتاب های الکترونیک در عصر دیجیتال خیلی مهم و تاثیر گذار است. شما علاوه بر ویدیو های آموزشی ، می توانید محتوای خود را در قالب کتاب های الکترونیک و یا PDF انتشار دهید تا کاربران از آن استفاده نمایند .

این موضوع مهم می باشد بخاطر اینکه امروزه همه افراد حداقل یک تلفن هوشمند و یا کامپیوتر را دارند و افراد استقبال زیادی خواهند نمود نسب به کتاب هایی که بصورت فیزیکی منتشر می شود و اینکه کاربر می تواند در هر زمان و مکان به آن دسترسی داشته باشد .

 

 

امیدوارم مقاله تولید محتوای دیجیتال چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.شما می توانید برای سفارش طراحی انواع سایت ، عکس برداری صنعتی و … خود از طریق شماره تلفن های زیر با ما در تماس باشید:

 

شماره تلفن همراه 09122141469

شماره تلفن دفتر :01132365968

آدرس دفتر بابل :خیابان شریعتی معلم4 نبش نیمای 6

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .