ترافیک سایت چیست ؟
4 سال پیش
ترافیک سایت چیست ؟

ترافیک سایت چیست ؟

ترافیک سایت تعداد کاربرانی می باشد که از یک وب‌سایت و صفحات آن بازدید می نمایند. این ترافیک ورودی برطبق تعداد بازدید اندازه‌گیری می‌گردد که گاهی به هر بازدید جلسه (Session) هم می گویند. یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در دیجیتال مارکتینگ افزایش ترافیک سایت می باشد و  نشان دهنده میزان اثربخشی برنامه‌ها و استراتژی‌های یک کسب و کار در جذب مخاطبان است.

 

 

 ترافیک وب سایت

روش های افزایش ترافیک سایت :

برای افزایش ترافیک وب سایت بی‌تردید راه ‌های فراوانی وجود دارد و برعکس تصور، حتی بعضی از آنها می‌تواند در دنیای آفلاین اجرا شود.

 

در ادامه به معرفی و بررسی این راهکارها می‌پردازیم:

۱- تبلیغات

بدون شک هر نوع تبلیغات می‌تواند سبب افزایش آگاهی از برند و بالا بردن ترافیک سایت شما گردد. این تبلیغات به صورت کلیکی، همسان، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، گوگل ادز و… یا حتی تلویزیونی، مکتوب و محیطی می‌تواند باشد. البته با توجه به بودجه خود باید طوری رسانه تبلیغاتی خود را انتخاب نمایید که بتوانید بیشتری ترافیک ورودی را داشته باشید. غالبا تبلیغات و بازاریابی در فضای آنلاین بهتر جواب می‌دهد.

۲- سئو

اگر بخواهیم سه گزینه مهم برای افزایش ترافیک وب سایت اشاره کنیم یکی از آنها بی‌تردید بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو خواهد بود. در طول روز جستجوهای خیلی زیادی در موتورهای جستجو و  مخصوصا گوگل انجام می‌شود و کاربران با کلیک روی نتایج نشان داده شده وارد سایت موردنظر می‌شوند. پس هر چه سئوی بهتری داشته باشید و در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید منتظر افزایش ترافیک سایت خود باشید.

۳- حضور در شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین شیوه های بالا بردن ترافیک سایت حضور در شبکه‌های اجتماعی می باشد. از طریق کانال‌های گوناگون توزیع محتوا می‌توانید مطالب خود را تبلیغ نمایید و با قراردادن لینک محتوا کاری کنید تا کاربران به سوی سایت شما هدایت گردند.

۴- انواع محتوا

انواع محتوا به شما کمک می نماید تا بتوانید تنوع لازم را ایجاد نموده و ترافیک ورودی بیشتری دریافت نمایید. به کمک انواع فرمت‌های محتوایی چیزی که مخاطب می‌خواهد می‌توانید به او ارائه نمایید. گاهی می‌توانید از محتوای ویدیویی در پلتفرم‌های پخش ویدیو استفاده کرده ، گاهی هم می‌توانید سراغ محتوای متنی بلند و کوتاه بروید.

۵- عنوان جذاب

نخستین چیزی که نظر مخاطبان را جلب می‌نماید، عنوان و تیتر جذاب می باشد. هرچه عناوین شما بهتر، جذاب‌تر و کاربردی‌تر باشند، در نتیجه نرخ کلیک بیشتری می‌گیرند و ترافیک سایت شما افزایش می یابد. عنوان محتواست که موجب می‌شود بقیه آن خوانده شود و نظر کاربر را جلب نماید.

۶- کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را هر چه بهتر و دقیق‌تر انتخاب نمایید، بیشتر سبب بالا رفتن ترافیک سایت شما می شود . کاربران برطبق نیاز و نیت خود به جستجو می‌پردازند،  پس کلمات کلیدی را باید دقیق‌تر انتخاب نمایید و معمولا کلمات کلیدی طولانی تر و چندبخشی ترافیک بیشتری را جذب می‌نمایند.

 

 ترافیک وب سایت

۷- ایجاد ترافیک ارجاعی (Referral)

باید کاری کنید تا از پلتفرم‌ها و رسانه‌های گوناگون به سوی شما بک‌لینک ارسال گردد و بتوانید ترافیک ریفرال بسازید. هر چه محتوای بهتر و جذاب‌تری داشته باشید و به عنوان منبع موثق شناخته شوید،  بک‌لینک‌های بیشتر و بهتری می‌توانید دریافت نمایید.

۸- ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یکی از راه ‌های ارتباطی و تبلیغاتی خیلی خوب و اثربخش می باشد که بسیاری از کسب ‌و کارهای بزرگ و کوچک از آن استفاده می کنند. این روش به خوبی کمک می‌نماید تا بتوانید ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید. بعلاوه می‌توانید از کاربران بخواهید تا عضو خبرنامه گردند و به محتوای جدید شما دسترسی داشته باشند . پس با کلیک روی لینک محتوای ارسالی ترافیک وب‌ سایت شما افزایش می یابد.

۹- سایت ریسپانسیو

موبایل فرندلی یا Mobile First یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل برای رتبه‌بندی و نمایش محتوای شما در صفحه نتایج جستجو می باشد. از آنجایی که امروزه بیشتر کاربران از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت وارد سایت شما می‌گردند، در نتیجه باید طراحی سایت‌تان کاملا ریسپانسیو یا واکنش‌گرا باشد و روی هر صفحه نمایشی به درستی نشان داده شود. همین کار  موجب می‌شود در صفحه نتایج عملکرد بهتری داشته باشید و ترافیک بالاتری بگیرید.

۱۰- ارتقای سرعت سایت

بهترین محتوا را هم داشته باشید اما سایت شما دارای رابط کاربری و تجربه کاربری خوبی نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد. یکی از موارد خیلی موثر در رقم زدن بهترین تجربه برای کاربر، سرعت سایت می باشد. سایتی که کند باشد مشتری فراوانی نخواهد داشت و در نتیجه رفته رفته ترافیک شما نیز افت می کند.

۱۱- استفاده از ابزارهای تحلیلی

ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل که به رایگان اطلاعات و گزارش‌های ارزشمندی را در اختیار شما می گذارند ، کمک می نمایند تا بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. به کمک این ابزارهای در می یابید با مشکلاتی مواجه هستید، عملکرد کمپین‌های شما چطور بوده یا ترافیک ورودی شما دقیقا از کجاست. به همین علت با برطرف نمودن خطاهای موجود یا سرمایه‌گذاری و تقویت بخش‌های بهتر، می‌توانید ترافیک خود را ارتقاء دهید.

۱۲- برگزاری رویداد

برگزاری رویدادهای حضوری و غیرحضوری مثل وبینار کمک می‌نماید تا مخاطبان زیادی برای ثبت نام، دریافت فایل و کسب اطلاعات در مورد جزئیات رویدادها به سایت شما سر بزنند. در نتیجه ترافیک ورودی سایت شما افزایش می یابد.

۱۳- اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها اشخاصی هستند که فالوئرهای فراوانی دارند و می‌توانند روی مردم تاثیرگذار باشند. بنابراین اجرای کمپین‌های مشترک با آنها و اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند در زمان مشخصی حجم فراوانی از کاربران را به سوی سایت شما هدایت نماید .

 

و…

 

بطور کلی رقابت همه کسب ‌و کارها در فضای آنلاین برای این است که بتوانند مشتریان بیشتری داشته باشند و در نتیجه فروش خود را زیاد کنند. با توجه به قیف فروش، در قسمت ابتدایی تعداد زیادی از کاربران به سوی سایت شما می‌آیند و بعد تعدادی از آنها تحت عنوان خریدار واقعی خارج می‌گردند. در نتیجه برای بالابردن نرخ تبدیل خود باید در پی افزایش ترافیک وب سایت باشید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به سوی خود بکشانید.

 

 

امیدوارم مقاله ترافیک سایت چیست ؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .