تاثیر زمان حضور کاربر یا Dwell Time در سئو
4 سال پیش
تاثیر زمان حضور کاربر یا Dwell Time در سئو

تاثیر زمان حضور کاربر یا Dwell Time در سئو

زمان حضور کاربر در سایت ، نشان دهنده مفید بودن مطالب برای کاربر می تواند باشد، با سرچ یک موضوع در موتور جستجو، گوگل زمان استفاده شما را از سایت بدست خواهد آورد، در حال حاضر اعتبار سایت بسیار اهمیت دارد، بنابراین همیشه سایت ها در حال یافتن راه های افزایش اعتبار می باشند.

 

 

 

وقتی که کاربر لینکی را از میان نتایج جستجو باز می‌نماید ، مدت زمان معینی را صرف دیدن محتوای آن صفحه می‌کند و بعد به فهرست نتایج باز می‌گردد تا لینک دیگری را انتخاب نماید، به زمان حضور کاربر ، زمان ماندگاری یا Dwell time می گویند. طبق نظر عده‌ای از متخصصان سئو، زمان ماندگاری یکی از معیارهای با اهمیت برای رتبه بندی گوگل می باشد . زمان حضور کاربر یا مشتری در سایت برای گوگل به معنی مفید واقع شدن وب سایت است ، به همین دلیل گوگل یک بازه زمانی بر حسب دقیقه مشخص نموده و زمانی که زمان حضور کاربر در سایت از آن بازه کمتر می گردد و مجددا از صفحه گوگل مطلب را جستجو می نماید، به معنی عدم استفاده شخص از سایت قبلی بوده است.

بنابر این هرچه مدت زمان ماندگاری کاربر یا Dwell Time بیشتر باشد، به معنی کیفیت بالاتر تولید محتوا موجود در صفحه می باشد.

 

خیلی از متخصصان سئو معتقدند، مدت زمان ماندگاری کاربر عامل  مهمی در سئو بشمار می رود . در نتیجه بهتر است این معیار را در امور بهینه سازی سایت‌ها لحاظ کرد .مدت زمانی بین 2 تا 3 دقیقه حضور کاربر در صفحات وب‌سایت خوب می باشد و افزایش این مدت تا 15 دقیقه و بیشتر برای سئو سایت شما بسیار عالی است.ولی اگر بنا به هر علتی کاربر بعد از مدت زمان کوتاهی (چند ثانیه) سایت شما را ترک نماید، در خیلی از موارد (نه در مورد همه عبارات مورد جستجو) امتیازی منفی برای سئوی سایت محسوب می‌گردد.

مدت زمان بیشتر ماندن کاربر در صفحه وب‌سایت، در هرحال، امتیاز مثبتی به حساب می آید و بهتر است که مدیران وب‌سایت‌ها تلاش کنند به وسیله راه‌های مختلف، زمان حضور کاربر را بیشتر نمایند و امتیاز بیشتری در این فاکتورها (Dwell Time و Time On Site) کسب کنند.

 

می‌توانید با استفاده از ترفندهایی مثل استفاده از بازاریابی با استفاده از کامنت، به کارگیری تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافی های جذاب و درگیر کننده،  کاربر را برای مدت زمان بیشتری در صفحه مورد نظر نگاه دارید.

 

درج مقالات پر محتوا و با کیفیت و اصیل (کاملاً اورجینال و خلاقانه)، موجب ماندگاری بیشتر کاربر می شود. در درج مقالات باید دقت کرد، یگانه عاملی که سبب ماندگاری کاربر در وب سایت می‌گردد، ارتباط مناسب بین عبارت کلیدی جستجو شده و متن مقاله داخل سایت می باشد. به عبارتی بهینه سازی محتوا برای کلیدواژه و حفظ کیفیت مقالات، بیش از هر عامل دیگری باعث طولانی شدن مدت زمان حضور کاربر در صفحه وب سایت می شود .

طراحی ریسپانسیو صفحات وب ­سایت نیز فاکتور بسیار مهمی است که موجب جذب کاربر  می شود . کاربر باید بتواند با هر دستگاه و هر سیستم عاملی به آسانی و بدون مشکل محتوای موجود در وب­ سایت را مشاهده نماید.

 

امیدوارم مقاله تاثیر زمان حضور کاربر یا Dwell Time در سئو که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .