تاثیر اینفوگرافیک در طراحی سایت
3 سال پیش
تاثیر اینفوگرافیک در طراحی سایت

تاثیر اینفوگرافیک در طراحی سایت

شاید بعضی افراد با واژه اینفوگرافیک در طراحی سایت آشنا نباشند به این جهت در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در این مورد ارائه دهیم. گاهی برای ارائه ایده‌ها و تصاویر ذهنی خود به مخاطب با مشکل روبرو می‌شویم، برای ارتباطی راحت با مخاطب تکنیکی به نام اینفوگرافیک ابداع ‌شده است. این کلمه مخفف دو کلمه اطلاعات (Information) و گرافیک (Graphic) است.

 

اینفوگرافیک

 

در حقیقت اینفوگرافیک یا گرافیک های اطلاع رسان نمایش داده ها یا استفاده از شکل و قالب و نمودار در یک تصویر را شامل می گردد.این تصویر داده ها و اطلاعات را برای مخاطب بیان می نمایند.

اینفوگرافیک ها از راه عناصر بصری تلاش دارند تا مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به تصویر درآوردند تا پیام به  روشی قابل‌فهم به مخاطب منتقل گردد. از عناصر بصری می توان به تصویر، نمودار، نقشه، دیاگرام و غیره اشاره کرد. هدف اینفوگرافیک ها در طراحی سایت، نمایش تصویری ساده، واضح و قابل‌ درک برای مخاطبین است.

چند گام برای ساخت اینفوگرافیک در طراحی سایت:

اینفوگرافیک می تواند یک موضوع خسته کننده و پیچیده را به یک موضوع جذاب تبدیل کند. این عمل یک استراتژی موثر برای ارائه اطلاعات به صورت بصری با استفاده از گرافیک است.

۱- با دانسته های خود شروع به کار کنید.
اینفوگرافیک باید برای بینندگان مفهوم موضوع کاری یا همان ایده را نشان دهد. ایده باید جدید و جذاب باشد.

۲- قالب موضوع خود را قبل از شروع طراحی، مشخص نمایید.
در این مرحله باید اطلاعاتی که در فهم موضوع شما به مخاطبان مؤثر است را آماده کنید .

۳- موضوع خود را از طریق روش های گوناگون طراحی، به تصویر بکشید.
تصاویر باید قابل درک و مرتبط با موضوع باشند، همچنین نباید طراحی شما شبیه یک قالب یا نقشه کسل کننده باشد بنابر این لازم است اطلاعات شما از طریق روش های گوناگون به تصویر کشیده شود.

۴- برای شروع طراحی، یک روش انتخاب نمایید.
یک پیش نمایش کامل ساخته و همه عکس ها و نوشته های مربوط را که در قالب کاری خود نوشتید به آن اضافه کنید. بعد با دیگر افراد طراحی را بررسی کنید تا نظر آنها را در مورد اینفوگرافیک قابل فهم بدانید.

۵- راه نهایی کردن طراحی
شما  از یک تصویر JPG برای به نمایش در آوردن اینفوگرافیک خود می توانید استفاده نمایید یا فایل PDF آن را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید تصاویر را در سایزهای گوناگون بسازید و آن ها را در رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام یا وبلاگ ها به نمایش بگذارید.

چرا در طراحی سایت به اینفوگرافیک نیاز داریم ؟

استفاده از اینفوگرافیک موجب می‌گردد تا مخاطبان حجم قابل توجهی از داده‌ها و اطلاعات را، به سادگی در قالب یک تصویر دریافت و آن را تا مدت‌ها به یاد بسپارند. از اینفوگرافیک ها می‌توان در عرصه های گوناگونی استفاده نمود.

بطور کلی در طراحی سایت فضای کمی برای ارائه اطلاعات داریم بنابر این  بهتر است از روش های نوین برای این کار استفاده نماییم یک اینفوگرافیک می تواند به تنهایی یک مقاله یا یک متن برزگ را در بر گیرد و بهتر از آنها به کاربر کمک نماید. اینفوگرافیک اطلاعات را به روشی خلاصه و مفید به بازدید کننده ارائه می دهد.

 

امیدوارم مقاله تاثیر اینفوگرافیک در طراحی سایت که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .