بهینه سازی محتوای سایت
بهینه سازی محتوای سایت
مهمترین هدف بعداز طراحی سایت این می باشد که دائما رنک و رتبه محتوا های تولیدی روی سایت خود را در موتورهای جستجو برای بهبود( بهینه سازی محتوای سایت ) دهیم. در این مقاله کاربردی ما خواهیم پرداخت که چگونه از همین محتوای کم بازده سایت تان بیشترین استفاده را ببرید.
مهمترین ابزار های مورد نیاز برای بهینه سازی سایت، گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) می باشد.
محتوا با کیفیت، رتبه بالاتر کسب خواهد کرد و ترافیک بیشتری دریافت خواهد نمود. ترافیک و بازدید بیشتر از سایت شما یعنی بیشتر دیده شدن یعنی محتویات سایت شما بازدید کننده را توانسته جذب کند، پس امید به کسب فروش و درآمد بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد می شود. درآمد بیشتر و توسعه کسب و کار، هدف تعالی کسب و کار شما است.
خیلی از بازاریابان محتوا هنگامی برای اولین بار، محتوای اولیه را تولید می نمایند و تبلیغاتی اولیه با محتوا را وارد می کنند،خیال می کنند که تغییر رنکینگ گوگل دیگر از دست آنها خارج می باشد. این تصور غلط می باشد.
در این موقع باید وارد فاز بهینه سازی محتوای تولید شده پیشین سایت شویم.
مراحل بهینه سازی محتوای سایت :
- کلید واژه اصلی و کلید واژه های فرعی متن خود را شناسایی نمایید. (ترجیحا از یک کلمه کلیدی با طول متوسط استفاده کنید.)
- در صفحه سایت خود محتوای خود را با توجه به بهترین روش های SEO بنویسید.
- از سایر صفحات به کلید واژه های هدف این محتوا، با استفاده از انکر تکست لینک دهید.
- برای دریافت لینک از سایتهای دیگر روی مطالب خود کار نمایید.
- بعد از طی مراحل بالا، به سراغ تولید محتوای جدید بعدی بروید.
بهینه سازی محتوا ( بهینه سازی محتوای سایت ) چرخه تکرار و همیشگی می باشد .
نکته مهم: برای بهینه سازی مقاله قبلی، به آدرس URL مقاله خود دست نزنید.
۱۱ اشتباهات رایج در تولید محتوا چه است؟
- بر طبق کلید واژه های اصلی محتوا تولید نمایید نه هر چیزی که به ذهنتان می رسد.
- در هر محتوا بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده ننمایید.
- محتوای را برای مخاطبان خود تولید نمایید.
- 28 درصد علت افزایش نرخ خروج از سایت، به دلیل محتوای با ظاهر بد می باشد.
- تولید محتوای کپی و تکراری در تمام سایت ها موجود باشد.
- محتوای شخصی بیش از هر چیز کاربران را آزار میدهد.
- محتوای کهنه و قدیمی، علت مهم دیگر در افزایش نرخ خروج از سایت (bounce rate) می باشد.
- محتوای غیر مرتبط با هدف سایت و کلید واژه های هدف، تولید ننمایید.
- 21 درصد از کاربران، محتوایی که با موبایل سازگاری نباشد، آزارشان میدهد.
- 17 درصد از مشتریان، محتوای بدون تصویر یا ویدیو را دوست ندارند.
- بازدید کنندگان سایت برای مطالعه مطلب آمده اند نه محتوای تبلیغاتی.
بهبود رتبه بندی گوگل سایت یک فرآیند دائمی می باشد.
این فرایند، شامل بسیاری از متغیرها نظیر لینکهای ورودی بهتر از سایت های معتبر، ساختار کل دامنه و در نتیجه قابل اعتمادتر شدن آن دامنه بالا رفتن امتیاز اعتماد دامنه (Domain Authority) است که در اینجا به برخی از عوامل موثر در بهبود رتبه بندی سایت توسط گوگل آنها اشاره می کنیم:
- تعداد و کیفیت لینک هایی که به سایت شما اشاره می نمایند (لینک های خارجی)
- قابلیت دسترسی به URL از طریق فایل روبوتیک یا Robot.txt.file
- سرعت بالا در لود سایت
- سازگاری با موبایل یا همان ریسپانسیو
- عمر دامنه، URL و اعتبار
- محتوای بهینه سازی شده ( بهینه سازی محتوای سایت )و با کیفیت
- درک کلمات معنایی کلیدی (LSL) در رتبه بندی سئو
- استفاده از ویدئو برای بهبود رتبه سئو
- سئو فنی (Seo Technical)
- تجربه کاربری (UX)
- فعالیت در شبکه های اجتماعی
- اطلاعات تماس و نقشه کسب و کار
بهبود نرخ کلیک با استفاده از گزارش عملکرد
افزایش نرخ میزان کلیک بر روی سایت (CTR) مهمترین فاکتور در رتبه بندی گوگل می باشد.
مهمترین ابزار رصد نمودن در بهینه سازی محتوای سایت سرچ کنسول گوگل یا search console google می باشد.
برای بهینه سازی محتوا ( بهینه سازی محتوای سایت )باید یک ابزار قدرتمند بنام سرچ کنسول گوگل یا GCS را به سایت خود متصل نماییم.
یافتن صفحات با کم کلیک در Google Search Console
مهمترین کار برای بهبود محتوای سایت جهت افزایش ترافیک یا همان بازدید سایت، پیدا کردن صفحاتی می باشد که محتوا دارند، ولی میزان کلیک بر روی آنها اندک است.
برای بهینه سازی صفحات( بهینه سازی محتوای سایت ) کم کلیک چه کنیم؟
احتمالا در این بررسیها می فهمید که صفحات ضعیف چه کمبودهایی دارند. برای بیشتر سایتها فوق العاده رایج است که میزان کلیک بر روی صفحه، غالبا محتوای سایت آنها در حدود یک درصد باشد. به ترتیب زیر عمل نمایید:
- صفحاتی را که دارای CTR کمتر از سه درصد می باشند را بیابید .
- آنها را از نظر محتوای سایت، عنوان و متا، بهینه سازی نمایید.
- اول به سراغ آنهایی که نمایش یا Impression بالایی دارند ولیCTR آنها کم است بروید.
نتیجه بهینه سازی محتوای سایت ، چه زمانی معلوم می شود؟
شما بر روی این فرصتهای بزرگ از دست رفته، میتوانید سرمایهگذاری نمایید . وقتی که آنها را به روزرسانی می نمایید، یک ماه یا بیشتر صبر کنید، و بعد مجددا ببینید که نتیجه این فعالیت به چه صورت بوده است. بعد از به روزرسانیها، معمولا باید افزایش خوبی در میزان کلیک روی دهد
فرمول هم در بهینه سازی( سئو محتوای سایت ) ایجاد و تکرار می باشد.
بهبود محتوای سایت، یک فرایند و یک امر دائمی است. تکنیک استراتژیک بهبود با ابزار Google Search Console ، که در این مقاله در مورد آن صحبت شد، نه فقط به شما کمک مینماید که محتوای موجود خود را بهتر کنید، بلکه به زودی از همین راه در مییابید مخاطبان شما چه عبارتها و مطالبی را میخواهند در صفحات نتایج جستجو شما مشاهده نمایند. بعد میتوانید این آموختهها را بر روی محتوای قبلی سایت خود پیاده کرده و آنها را در قسمت های محتواهای جدید اعمال نماد و محتوا را در اولین فرصت منتشر کنید.
امیدوارم مقاله بهینه سازی محتوای سایت که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.
شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.
نظرات ( بدون دیدگاه )
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.