برقراری امنیت در وردپرس به کمک افزونه Wordfence Security
5 سال پیش
برقراری امنیت در وردپرس به کمک افزونه Wordfence Security

برقراری امنیت در وردپرس به کمک افزونه Wordfence Security

در این مقاله با کمک افزونه Wordfence security می‌خواهیم به برقراری امنیت در وردپرس به پردازیم.هر وب سایت یا کسب و کاری  امنیت مطلوب نیاز دارد و این میزان با توجه به اهمیت کار شما مشخص می‌گردد. همه تلاش خود را می‌کنید تا یک سایت بسازید بنابر این باید به امنیت آن نیز فکر کنید تا تخریب نگردد و همه زحمات تان به باد نرود.

 

افزونه Wordfence security

افزونه Wordfence security

برای برقراری امنیت در وردپرس نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها کمک گرفتن از افزونه‌های وردپرس است. البته نه هر افزونه‌ای! شما در انتخاب هر نوع افزونه‌ای باید دقت نمایید ولی در انتخاب یک افزونه امنیتی به ۱۰ برابر دقت نیازمندید چون اگر در اینجا اشتباه کنید، ممکن است وب سایت تان را از دست بدهید و این یعنی فاجعه!

برقراری امنیت در وردپرس

همان‌طور که گفته شد برای برقراری امنیت در وردپرس  از افزونه‌هایی می‌توان کمک گرفت، مثل افزونه All In One WP Security and Firewall و افزونه Better WP security و در سمت حرفه‌ای افزونه قدرتمند iTheme Security .

امروز قصد داریم با کمک افزونه قدرتمند Wordfence security به برقراری امنیت در وردپرس بپردازیم امیدوارم برای امنیت وب سایت خودتان هم که شده ما را در این مقاله همراهی نمایید.

افزونه Wordfence Security

این شعار برای این افزونه در مخزن وردپرس در نظر گرفته شده است : “مشهورترین فایروال و اسکنر امنیتی در وردپرس”. می‌توان با همین یک جمله  به اهمیت آن پی برد و اعتماد نمود.

فایروال یا دیوار آتش

امکان بلاک کردن ترافیک مخرب در وب سایت را فراهم نموده و ۱۰۰ تمرکز آن بر روی امنیت وب سایت وردپرسی است.
حفاظت همه جانبه از وب سایت وردپرسی
بلاک نمودن درخواست‌ها، کدها و محتوای مخرب با اسکن امنیتی
برقراری امنیت در وردپرس با جلوگیری از حملات Brute force در زمان ورود به سایت

اسکن امنیتی

اسکن امنیتی در این افزونه به بررسی فایل‌های هسته وردپرس، قالب و افزونه‌ها برای پیدا کردن بدافزارها، آدرس‌های مخرب، اسپم‌ها، کدهای مخرب و…
مقایسه فایل‌های هسته، افزونه‌ها و قالب‌ها با مخزن وردپرس و جایگزینی و تغییر به بهترین گزینه
بررسی کامل سایت و اعلام اشکالات موجود در آن
بررسی امنیت محتوای موجود در سایت

نصب و راه‌اندازی افزونه Wordfence Security

برای اینکه بتوانیم امکانات و ویژگی‌های ذکر شده در بالا را برای برقراری امنیت در وردپرس به ارمغان آوریم، لازم است افزونه Wordfence Security را نصب و راه‌اندازی نمایید.
با مراجعه به قسمت افزونه‌ها، افزونه مذکور را نصب نموده و بعد آن را فعال می‌کنیم. با گذر از این مرحله باید به سراغ تنظیمات wordfence برویم. برای این منظور منویی در پیشخوان برای آن ساخته شده که شامل زیر منوهایی است:

با کلیک بر روی آن مستقیما به پیشخوان افزونه انتقال می یابیم که پنجره پاپ‌آپی را جهت ادامه راه‌اندازی افزونه به ما نشان می‌دهد:

بر روی دکمه “Resume installation” کلیک نمایید.

با وارد نمودن ایمیل خود امکان اطلاع رسانی از وضعیت وب سایت را فعال می‌نمایید، همچنین می‌توانید مشخص کنید که به لیست ایمیلی wordfence بپیوندید. همچنین در پایان قوانین افزونه را علامت زده و روی دکمه continue کلیک نمایید. در مرحله بعدی از شما می‌خواهد که افزونه را به نسخه پرمیوم ارتقا دهید. در صورتی که تمایل دارید می‌توانید اینکار را انجام دهید در غیر این صورت بر روی گزینه “No,thanks” کلیک نمایید.

Dashboard

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌نمایید همه اطلاعات و آمار بدست آمده توسط افزونه را نشان می‌دهد. این‌ها آماری از وب سایت تان است که با کمک آن‌ها می‌توانید به برقراری امنیت در وردپرس بپردازید.

Firewall

فایروال با دیوار آتش در این افزونه شبیه عکس بالاست. از ۴قسمت تشکیل شده است. Web application firewall یا دیوار آتش برای سیستم سایت، Firewall rules یا قوانین مربوط به دیوار آتش، Real time blacklist یا همان لیست سیاهی که آی‌پی‌های بلاک شده در آن موجودند و Brute force protection یا محافظت از حملات brute force.

Blocking

در این قسمت می‌توانید IPهای بلاک شده را ببینید. این عملیات در افزونه برای برقراری امنیت در وردپرس بخشی ضروری است و گاهی ممکن است به اشتباه شناسه شما یا همکاران تان را بلاک نماید بنابر این می‌توانید از این بخش آن را غیرفعال نمایید.

Scan

با کمک این قسمت می‌توان اسکن امنیتی را برای برقراری امنیت در وردپرس انجام دهید. این افزونه به صورت خودکار چنین فعالیتی را انجام می‌دهد ولی چنانچه می‌خواهید به صورت دستی این نوع بررسی را انجام دهید می‌توانید بر روی گزینه “Start New Scan” کلیک نمایید تا دوباره کل وب سایت تحت بررسی قرار گیرد. نتایج اسکن در کادر پایینی نشان داده می‌شود.
دو دکمه Audit my site security که برای بررسی سطح امنیتی وب سایت می باشد و Clean my hacked site که برای پاک کردن مشکلات امنیتی سایت در نظر گرفته شده است.

Tools

این بخش مربوط به ابزارهای در دسترس برای برقراری امنیت در وردپرس است. دارای قسمت‌های گوناگونی است که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

Two Factor Authentication

این بخش فقط  برای نسخه پرمیوم قابل دسترسی است و موجب احراز هویت دو مرحله‌ای می‌شود.

Live Traffic

این قسمت ترافیک سایت را برای شما تعیین می‌کند. با تیک زدن گزینه “Show Advanced Filter” می‌توانید بازه‌ها را مشخص نمایید.

Comment Spam Filter

این بخش برای بلاک کردن دیدگاه‌های اسپم در وب سایت‌های وردپرسی است. همه دیدگاه‌های بلاک شده در روز، این هفته و ماه گذشته را نمایش می‌دهد.

whois lookup

در این قسمت می‌توانید شناسه یا دامنه مورد نظر را جهت بررسی جستجو نمایید.

Diagnostics

این قسمت همه امکانات افزونه را با حالت فعال یا غیر فعال نشان می‌دهد. هر بخشی را به صورت کشویی باز کنید متوجه ماجرا خواهید شد.

All options

همه قسمت‌هایی که برای برقراری امنیت در وردپرس در این افزونه موجودند را می‌توانید از این بخش تنظیم نمایید. این تنظیمات دارای بخش‌های Wordfence Global Options، Firewall Options، Blocking Options، Scan Options، Tool Optionsمی باشد.

نتیجه گیری

با توجه به تنظیماتی که این افزونه دارد و قسمت‌های گوناگون آن می‌توانید امنیت خوبی را برای وب سایت خود بسازید و با برقراری امنیت در وردپرس مانع از ورود اتفاقات و افراد مخرب گردید. به این صورت وب سایت خود را تضمین خواهید کرد.

امیدوارم مقاله برقراری امنیت در وردپرس به کمک افزونه Wordfence Security  که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .