بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت
4 سال پیش
بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

در حال حاضر هیچ شکی در تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت شکی وجود ندارد، ولی در شدت و میزان تاثیر سیگنال‌های شبکه های اجتماعی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، همچنان ابهاماتی وجود دارد.وضعیت سئو از چند سال گذشته تا به حال تغییرات زیادی کرده است. تا آنجایی که بروزرسانی الگوریتم های گوگل به افزایش تاثیر محتوا بر سئو ختم گشته است. همه ما می دانیم محتوا در سئو پادشاه است.

 

امروزه اغلب شرکت ها و مدیران کسب و کارها متوجه اثر شبکه های اجتماعی در سئو و بهینه سازی سایت شده اند . در این مقاله قصد داریم به تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو و اینکه می گویند آیا فعالیت در شبکه های اجتماعی بر سئو تاثیر گذار است ،درست است یا نه ؟ به پردازیم. پس برای فهمیدن این موضوع با لحظه وب همراه باشید.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

بر اساس گفته آقای مت کاتز فعالیت در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر در رتبه بندی سایت تاثیری ندارد. ولی قدرت و محبوبیت یک برند را از فعالیت در شبکه های اجتماعی اش می شود ، شناخت. بر طبق گفته آقای کاتز لینک سایت ها در شبکه های اجتماعی در الگوریتم های جست و جو اثرگذاری آن چنانی ندارند. ولی موقعی که لینک های محتوای تولید شده یک وب سایت در شبکه های اجتماعی مثل گوگل پلاس، لینکدین،توئیتر،فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی باشد کمک فراوانی به خزنده های گوگل می نماید تا متوجه معتبر بودن آن سایت شوند و به این طریق عبارات و کلمات کلیدی مناسب برای آن سایت را بیابند. باید بدانید که خزنده های گوگل درست مثل خزش در یک سایت  در شبکه های اجتماعی هم می توانند بخزند.

بیشتر مدیران کسب و کارها فکر می کنند بک لینک هایی که از شبکه های اجتماعی برای سایت خود کسب می کنند نمی تواند خیلی روی رتبه بندی سایت شان تاثیر بگذارد. که واقعا این گونه نیست. بلکه لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی خیلی برای سایت می تواند مفید باشد. از طریق شبکه های اجتماعی  بک لینک های معتبری می توانید دریافت کنید. بطور کلی یکی از دلایلی که خیلی ها روی فعالیت در شبکه های اجتماعی تاکید دارند به همین دلیل است.

شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از مزیت های استفاده از شبکه های اجتماعی نشان دادن پروفایل در نتایج جست و جو است . بطور مثال موقعی که نام شرکتی را در گوگل سرچ می کنید اگر در اینستاگرام اش خوب فعالیت داشته باشد در نتایج جست و جو هم صفحه اول است. همان گونه که بیشتر ویدئو های آپلود شده در یوتیوب را  به دفعات در نتایج جست و جو مشاهده نموده اید. در حقیقت خیلی از اشخاص با مشاهده شبکه های اجتماعی شرکت ها در نتایج گوگل، به بررسی آن شرکت از طریق پروفایل شبکه اجتماعی مشتاق می گردند. از یاد نبرید در خیلی از مواقع پروفایل گوگل پلاس هر شرکت می تواند بیانگر اعتبار آن باشد. در نتیجه اگر گوگل پلاس ندارید هم اکنون بسازید و فعالیت خود را در آن آغاز نمایید.

 شبکه های اجتماعی امروزه مانند یک جست و جو گر عمل می کنند. یعنی اشخاص علاوه بر استفاده از گوگل و دیگر موتورهای جست و جو از شبکه های اجتماعی هم برای پیدا نمودن آنچه به دنبالش هستند کمک می گیرند. به همین علت باید به بهینه سازی شبکه های اجتماعی خود اهمیت دهید. تلاش نمایید پروفایل های شرکت خود را در همه شبکه های اجتماعی خود به طور کامل تکمیل کنید.  اطلاعات شغل و کسب و کار و تماس خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین همان گونه که در بالا ذکر شد ممکن است کاربران برای معتبر بودن هر شرکتی، میزان فعالیت آن شرکت را در شبکه های اجتماعی بررسی کنند.

سخن پایانی

گوگل به مقدار اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی اهمیت نمی دهد و این را کاملا رد کرده است. یعنی هر چقدر یک پست شما در گوگل پلاس توسط کاربران تان به اشتراک گذاشته شود هیچ در رتبه سایت شما در گوگل تاثیری ندارد. مهم این است که همه مطالب خود را در شبکه های اجتماعی خودتان تنها یکدفعه به اشتراک بگذارید. توصیه می کنیم در همه شبکه های اجتماعی حتی آن ها که فیلتر می باشند هم فعالیت داشته باشید و مطالب خود را در آن ها به اشتراک قرار دهید.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .