بازاریابی مدرن چیست و چرا باید از بازاریابی مدرن استفاده کنیم؟
4 سال پیش
بازاریابی مدرن چیست و چرا باید از بازاریابی مدرن استفاده کنیم؟

بازاریابی مدرن چیست و چرا باید از بازاریابی مدرن استفاده کنیم؟

بازاریابی مدرن نوعی بازاریابی می باشد که در آن از ظرفیت و پتانسیل اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و به‌ طور کلی ابزارهای جدید و تکنولوژی مدرن استفاده می شود تا خدمات و محصولات شرکت به مخاطبان معرفی گردد. بازاریابی جدید ارتباط نزدیکی با دیجیتال مارکتینگ دارد؛ در حقیقت بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی مدرن می باشد.

 

بازاریابی جدید

 

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارهای جدید کالاها یا خدمات یک شرکت را به روشی جدید به مخاطبان و مشتریان نشان می‌دهد. وب سایت، ایمیل، اینستاگرام، تلگرام و همه ابزارهای دنیای وب، تعدادی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشند. در بازاریابی جدید سعی می‌گردد از همه ظرفیت‌ ابزارهای تکنولوژی استفاده شود تا شرکت با کمترین هزینه ممکن، کالاها و خدماتش را به مشتریان معرفی نماید و در قدم بعدی آن‌ها را به خرید ترغیب کند.

در بازاریابی جدید خیلی مهم است که شما از ابزاری استفاده نمایید که در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه شما را به هدف‌تان می‌رساند. مثلا ممکن است شرکتی بخواهد کالای جدیدش را با یک بودجه محدود به مشتریان سابقش معرفی نماید. حالا فرض کنید که دو راه ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ برای معرفی این کالا وجود دارد. با توجه به بودجه‌ محدودی که ذکر شد، وظیفه تیم بازاریابی مدرن این می باشد که مزایا و معایب هر کدام از این راه‌ها را بررسی نماید و بهترین روش را برای این موضوع انتخاب نماید.

چرا باید از بازاریابی مدرن استفاده کنیم؟

دلایل فراوانی وجود دارد که شرکت‌ها به استفاده از بازاریابی مدرن ترغیب گردند. نرخ تبدیل بالاتر، کاهش هزینه‌های بازاریابی، امکان گزارش‌گیری دقیق و بسیاری از موضوعات دیگر شرکت‌ها را مجاب می‌کند که از این نوع بازاریابی برای کالاها و خدمات‌شان استفاده نمایند.

 

بازاریابی جدید

 

در ادامه مهم‌ترین مزایای استفاده از بازاریابی جدید را بررسی می‌کنیم:

 

کاهش هزینه‌های بازاریابی: در سال‌های گذشته شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون برای تبلیغات‌شان مجبور به صرف هزینه‌های سنگینی بودند. درج آگهی در روزنامه‌ها، ببیلبوردهای سطح شهر، چاپ تراکت و حتی تبلیغات در تلویزیون از جمله کارهایی بود که در بازاریابی سنتی انجام می‌شد و نسبت به مخاطبان و مشتریان جذب شده، هزینه سنگینی به شرکت تحمیل می‌کرد.

قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوان: تصور کنید شما یک شرکت ارائه دهنده خدمات آموزشی می باشید و می‌خواهید در نزدیکی کنکور به دانش آموزان کنکوری، پیشنهاد شرکت در اردوی نوروزی را بدهید. حال اگر از بازاریابی جدید استفاده نمایید  این پیشنهاد را از راه‌های گوناگون، می‌توانید فقط به دانش آموزان کنکوری بدهید و برای دیگر دانش آموزان هیچ هزینه‌ای صرف نکنید. به‌ طور مثال می‌توانید فقط به دانش آموزان کنکوری پیامک ارسال کنید.
ارزیابی عملکرد شاخه‌های گوناگون: در بازاریابی سنتی هیچ شاخصی برای بررسی دقیق هر کانال نبود. برای مثال اگر هم زمان از تبلیغات تلویزیونی و نصب بیلبورد در مترو استفاده می‌نمودید، امکان محاسبه جذب مخاطب برای هر کدام از این روش‌ها وجود نداشت. ولی در بازاریابی مدرن، حتی در صورت استفاده از چندین کانال بازاریابی هم می‌توانید نرخ جذب هر کانال را به‌طور مجزا بررسی نمایید. این کار موجب می‌شود تا کانال‌های پر هزینه را حذف نمایید. همچنین با این کار می‌توانید صرفه‌جویی بسیار فراوانی در هزینه‌های بازاریابی داشته باشید.
تعامل با مخاطب: یکی از مهمترین ویژگی‌های بازاریابی مدرن، دوسویه و تعاملی بودن آن می باشد.  در تبلیغات سنتی شما فقط پیامی را برای مخاطب می‌فرستید، بدون ‌آنکه با او تعامل داشته باشید یا پیامی دریافت نمایید. اما  با توجه به ابزارها و رسانه‌های امروزی، با مخاطب‌تان می‌توانید حرف بزنید.

 

امیدوارم مقاله بازاریابی مدرن چیست و چرا باید از بازاریابی مدرن استفاده کنیم؟ که تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .