بازاریابی قطره ای ، چکه ای یا دریپ مارکتینگ
4 سال پیش
بازاریابی قطره ای ، چکه ای یا دریپ مارکتینگ

بازاریابی قطره ای ، چکه ای یا دریپ مارکتینگ

بازاریابی قطره‌ای یا چکه‌ای یا دریپ مارکتینگ برنامه‌ای می باشد که در آن اطلاعات مربوط به کسب‌وکار را از راه جریانی متناوب و پیوسته به مخاطبان برند انتقال می‌دهیم. این جریان را  از طریق ایمیل، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کارت پستال‌ها، تماس‌های تلفنی، بروشورها و روزنامه‌ها می‌توان انتقال داد.

 

دریپ مارکتینگ

 

این ابزارها به کسب‌وکار شما کمک می‌نماید که آگاهی بخشی در مورد برندتان را افزایش دهید و سبب ایجاد مشتریان بالقوه می گردد. واژه بازاریابی قطره‌ای یا چکه‌ای اصطلاحی می باشد که از کشاورزی گرفته شده است. کشاورزان در شیوه آبیاری قطره‌ای، آب را به صورت منظم ولی کم کم به ریشه گیاه می‌رسانند. در نتتیجه هیچ‌گاه ریشه گیاه در آب غرق نمی‌گردد اما به طور دائمی هم آب دارد. به همین ترتیب در دریپ مارکتینگ هم مخاطبان اطلاعاتی را به دائما کسب می‌نمایند که برایشان سودمند است ولی در عین حال در آن اطلاعات غرق نمی‌شوند.

درحقیقت در روش بازاریابی قطره‌ای به گونه‌ای تغذیه مناسبی برای ذهن مخاطب آماده می‌نماییم تا در موقع خرید بتواند برند ما را به یاد آورد. مثلا  وقتی که محصولی جدید را می‌خواهیم به بازار عرضه نماییم، می‌توانیم با ارسال بروشور در ابتدای هر فصل، مشتریان را از محصولات جدید آگاه کنیم یا افراد را تشویق کنیم که مجددا از خدمات و محصولات شرکت خریداری نمایند. تحقیقات نشان داده است که ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و منظم به مشتریان هدف و مشتریان کنونی می‌تواند میزان فروش برندها را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

شرکت‌ها از شیوه بازاریابی قطره‌ای یا چکه‌ای یا دریپ مارکتینگ استفاده می‌نمایند تا زمان صرف شده برای فروش محصول یا خدماتشان را تا ۲۳ درصد کاهش دهند. دریپ مارکتینگ سبب می‌شود نام برند شما همواره در ذهن مخاطب برندتان تازه باقی بماند. اگر بتوانید همیشه با مصرف‌کنندگان در تماس باشید، احتمالا می‌توانید امیدوار باشید که به موقع خرید، مشتریان اسم شما را به یاد بیاورند و از شما خرید کنند.

 

اهمیت بازاریابی قطره ای یا چکه ای

اگر کسب‌ و کارها از شیوه بازاریابی قطره‌ای، چکه‌ای یا دریپ مارکتینگ استفاده ننمایند احتمال این ‌که مشتریان آن‌ها را از یاد ببرند خیلی زیاد خواهد بود. بدین ترتیب مشتریان آن‌ها به سراغ رقبا می‌روند و دیگر از آن‌ها خرید نمی نمایند.

دریپ مارکتینگ به چهار علت باید در کسب‌وکار شما جای داشته باشد.

  • مخاطب همواره حواسش به شما هست. کمپین‌های بازاریابی قطره‌ای با افرادی به اشتراک گذاشته می‌شوند که تا حدی به برند شما علاقمند می باشند. پس با اعمال این نوع بازاریابی همیشه می‌توانید حواس مخاطب را به سوی خودتان جلب نمایید.
  • می‌توانید با مخاطب ارتباطی موثر بسازید. وقتی‌که برای مخاطب اطلاعاتی مربوط و مداوم بفرستید می‌توانید ریشه‌های اعتماد را در وجودش بگسترانید.
  • با رعایت زمان مناسب می‌توانید مخاطب را به خرید در لحظه تشویق نمایید. اگر اطلاعات مرتبط و صحیح را در زمان درست به مشتری ارائه کنید، پیامتان مثل یادآوری عمل می‌کند. مثلا اگر پیام را در موقع حراج‌های بزرگ بفرستید احتمال خرید مشتری از شما خیلی افزایش می‌یابد.
  • احتمال خرید در روش بازاریابی قطره‌ای بسیار زیاد می باشد. زیرا در این روش، افرادی هدف قرار می‌گیرند که مشتریان بالقوه بشمار می روند پس نرخ پاسخ‌گویی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. به بیان دیگر اگر شما پیامتان را به افرادی بفرستید که به کالای شما علاقه‌ای نشان داده‌اند احتمال این‌که آن پیام به فروش محصول منجر شود خیلی بیشتر از موقعی است که تعداد زیادی پیام را به اشخاصی می‌فرستید که به محصولتان علاقه ندارند.

 

 

امیدوارم مقاله بازاریابی قطره ای ، چکه ای یا دریپ مارکتینگ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .