بازاریابی سبز چیست ؟ و دلایل اهمیت آن چه می باشد؟
بازاریابی سبز چیست ؟ و دلایل اهمیت آن چه می باشد؟
بازاریابی سبز به فروش محصولات یا سرویسهایی اطلاق میشود که از نظر زیست محیطی مفید بوده و هیچ ضرری برای سیاره زمین ندارند و یا اگر هم ضرری دارند خیلی کم و ناچیز است. این نوع بازاریابی با نامهای دیگری مانند بازاریابی زیستمحیطی، بازاریابی سازگار با محیط زیست، بازاریابی قابل بازیافت و همچنین بازاریابی پایدار نیز معروف می باشد.
دلایل اهمیت داشتن بازاریابی سبز چیست؟
بازاریابی سبز ( Green Marketing) از دو دیدگاه بطور کلی حائز اهمیت می باشد . دیدگاه اول کمک به نگهداری صحیح از منابع طبیعت و کمک به مبارزه با آلودگیهای متعدد که در حال تخریب طبیعت و کره زمین می باشند، است. در حقیقت با این دیدگاه، یک کمپانی فقط در حال تولید یک سری محصول نیست. شرکتهای فعال در این بازاریابی با تولید محصولات سبز نه تنها به روند تولید و فروش محصولات خود میپردازند، بلکه از این طریق رسالت اجتماعی و مسئولیت انسانی خودشان را نیز به اطلاع همه میرسانند.
آنها با این کار ( بازاریابی سبز ) هم دیگران را تشویق به این کار مینمایند و هم موجب میشوند تا شرکتهای سودجویی که با تولید انبوه محصولات مضر و آلوده برای طبیعت، به فکر جیب شان می باشند کمی به خودشان بیایند. ما به عنوان انسان در هر زمینهای که فعالیت داشته باشیم باید وظیفه خودمان را برای کمک به طبیعت جدی بگیریم.
دیدگاه دوم بحث سودآوری و افزایش محبوبیت برند شما می باشد . اگر شما در عرصه بازاریابی سبز فعالیت داشته باشید، به مخاطبین خود این پیام را میدهید که طبیعت و کره زمین و در نتیجه آن، زندگی بهتر انسانها برای شما اولویت اصلی می باشند . این موضوع سبب میشود تا مشتریان و مصرفکنندگان متوجه رویکرد خالصانه شما شده و به سوی شما و محصولاتتان سوق پیدا کنند.
بعلاوه ، تولید محصولات و سرویسهای پاک نمایشدهنده مسئولیتپذیری شما در قبال سیاره زمین می باشد و این دقیقاً یکی از فاکتورهای اصلی مشتریان برای انتخاب فروشگاهها و سرویسدهندگان است؛ زیرا با این کار ( بازاریابی سبز )شما از یک تجارت ساده به یک کسبوکار قابل اعتماد برای مصرفکنندگان تبدیل میگردید.
از سوی دیگر میدانیم که محصولات سازگار با محیط زیست به جز پاک و سالم بودن، کیفیت عالی و طبیعی دارند و مشتریان نیز همیشه عاشق محصولات طبیعی و ارگانیک می باشند. مردم از مواد شیمیایی و مواد اولیه مصنوعی بیزار هستند و این فرصتی بینظیر برای کسبوکار شما فراهم مینماید تا با تبلیغات هدفمند این افراد را به سوی محصولات خود بکشانید و از همین راه فروش خود را افزایش دهید.
امیدوارم مقاله بازاریابی سبز چیست ؟ و دلایل اهمیت آن چه می باشد؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.
شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .
نظرات ( بدون دیدگاه )
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.