بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing چیست؟
بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing چیست؟
بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing نوعی استراتژی بازاریابی می باشد که در آن با ایجاد تجربیات واقعی زندگی، مشتریان را جذب و علاقمند می نمایند. تاکید این نوع بازاریابی روی این موضوع است که مشتری بتواند برند را تجربه نماید و از این تجربه خاطره خوش و ماندگاری در ذهنش ثبت گردد. خاطرهای که حتی مدتها بعد نیز بتواند آن را به خاطر بیاورد.
هر تعاملی که مخاطبان با شما داشته باشند، به نوعی یک تجربه به حساب می آید . اگر در پی رقم زدن بهترین تجربهها می باشید تا بهترین تصویر در ذهن مخاطبان شکل بگیرد، بازاریابی تجربی میتواند قویترین ابزار شما باشد. بازاریابی تجربی به شما کمک مینماید دید بهتری را نسبت به برندتان گسترش دهید و تاثیر بهتری روی مخاطبان تان بگذارید.
دلیل اهمیت بازاریابی تجربی
هر وقتی که بتوانید مخاطب برندتان را خوشحال نمایید، منفعتی به کسب و کارتان بخشیدهاید. بازاریابی تجربی یا بازاریابی تعاملی شما را یاری می دهد به مخاطبانتان احساس بهتری بدهید. همین احساس بهتر موجب ایجاد وفاداری به برند میگردد.
از مهمترین دلایل اهمیت بازاریابی تجربی میتوان به این موارد اشاره نمود:
- بسیار موثر است و میتوان از آن نتایج دقیقی استخراج کرد.
- با استفاده از روشهای غیر سنتی باعث ایجاد آگاهی بخشی از برند میگردد.
- موجب تعامل و افزایش شبکهسازی در شبکههای اجتماعی میگردد.
- خاطراتی ماندگار در ذهن مخاطب حک می نماید.
- با کمک این نوع بازاریابی توجه رسانهها به برند شما جلب میگردد.
مقایسه بازاریابی تجربی و بازاریابی سنتی
بازاریابی سنتی در حقیقت همان تبلیغ و ترفیعی می باشد که با بازاریابی همراه میشود. معمولا بیلبوردها، بروشورهای تبلیغی و تبلیغات رادیو و تلویزیون از انواع بازاریابی سنتی بشمار می روند. با استفاده از این روشهای بازاریابی سنتی نام و هدف برند را میتوان به معرض دید عموم گذاشت ولی باید دقت نمود که جذب مخاطبان خاص از طریق بازاریابی سنتی امری خیلی سخت خواهد بود.
بازاریابی تجربی همانطور که از اسمش پیداست بر تجربیات و عواطف و احساسات مشتریان تاثیر میگذارد. به یاری بازاریابی تجربی احساس خوبی نسبت به محصول یا خدمات کسبوکار میتوان در مشتریان ایجاد نمود.
اگر بخواهیم فرق بازاریابی تجربی و سنتی را بگوییم باید مثال فلاسفه جدید و قدیم را بزنیم. دعوایی که همواره بین این فیلسوفان بر سر درستی یا نادرستی سخنانشان است، مثل دعوای استفاده از بازاریابی سنتی یا تجربی می باشد.
بازاریابی سنتی تاکید خود را بر امکانات کاربرد و فواید اصلی کالا یا خدمات قرار میدهد در حالی که بازاریابی تجربی تاکیدش بر ایجاد محرکی برای خلق تجربیات مفید از برند برای مصرفکننده می باشد.
امیدوارم مقاله بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing چیست؟ که تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.
شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.
نظرات ( بدون دیدگاه )
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.