بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
4 سال پیش
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین روش های دسترسی و جذب مخاطبان شماست. در واقع ، اهمیت بازاریابی ایمیلی بسیار زیاد می باشد و توصیه می نماییم که کسب و کارها تا سال 2020 برنامه ای مشخص برای اجرای آن داشته باشند. در این مقاله ، به دلایل اصلی ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی می پردازیم.

 ایمیل مارکتینگ

اهمیت بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما

ایمیل بخش وسیعی از زندگی ما به عنوان افراد حرفه ای و حتی در حکم مصرف کنندگان می باشد. در اطراف خود چند نفر را بدون داشتن یک آدرس ایمیل می شناسید؟ تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بیش از 3.7 میلیارد نفر در سراسر جهان از ایمیل استفاده می نمایند. این آمار تقریبا 54 درصد از جمعیت جهان می باشد. گزارش های دیگر نیز نشان می دهد که 92 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده از ایمیل استفاده می کنند که 61 درصد از آن ها به صورت روزانه ایمیل هایشان را بررسی می نمایند.پس این یک فرصت عالی برای کسب و کارها هست تا به بازار هدف خود بهتر دسترسی  یابند . اضافه کردن بازاریابی ایمیلی به لیست روش های بازاریابی دیجیتال، کسب و کار ها میزان دسترسی خود به مشتریان شان را می توانند بهبود بخشند.

 

دلایل استفاده از بازاریابی ایمیلی برای دستیابی به مشتریان هدف

بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه می باشد.

بازاریابی ایمیلی یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال می باشد که برای رسیدن به مخاطبان هدف از آن می توان استفاده نمود. روش های بازاریابی سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی یا چاپی بسیار پر هزینه می باشند. بازاریابی ایمیلی نسبت به دیگر روش های تبلیغات دیجیتال، کم هزینه تر می باشد و همچنین بازده بالای سرمایه گذاری را فراهم می نماید . بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم بسیار مناسب می باشد.

 

 ایمیل مارکتینگ

از طریق بازاریابی ایمیلی  به شماره های بیشتری از مشتریان می توانید دسترسی یابید.

تعداد مصرف کنندگانی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می نمایند، روزانه در حال افزایش می باشد. در حقیقت پیش بینی ها نشان می دهد که تعداد کاربران تلفن همراه تا سال 2019 بیشتر و بیشتر می گردد. پس اهمیت بازاریابی موبایلی را نمی توان نادیده گرفت. با در نظر گرفتن این مسئله، کسب و کارها باید راهی برای ارتباط بهتر با مصرف کنندگان تلفن همراه بیابند؛ اگر می خواهند در رقابت بازار دیجیتال باقی بمانند. تقریبا دو سوم ایمیل ها در تلفن های هوشمند یا تبلت ها خوانده می شوند. به همین علت بازاریابی ایمیلی ثابت می نماید که یک تاکتیک موثر برای کمک به کسب و کار ها و جذب مصرف کنندگان استفاده کننده از تلفن همراه می باشند. در طول روز، افراد چندین بار تلفن همراه خود را برای ایمیل ها یا پیام های دیگر بررسی می نمایند. هر دفعه که یک مصرف کننده تلفن همراه خود را بررسی می نماید، فرصتی جدید برای کسب و کار به دست می آید تا مصرف کننده را به سوی خود جذب نماید. برای اطمینان از دریافت ایمیل های ارسالی به مصرف کنندگان،  محتوای ایمیل را می توان به صورت تعاملی و واکنشی طراحی نمود. محتوای ایمیل باید کوتاه و جذاب باشد و همه لینک های به کار رفته در آن، قابل کلیک باشند. از تصاویر یا ویدئوهای کم حجم باید در محتوای ایمیل استفاده گردد تا به سرعت و به آسانی روی تلفن همراه بارگذاری و دیده شوند.

بازاریابی ایمیلی می تواند به صورت اتوماتیک انجام شود.

خودکار سازی ارسال ایمیل ها یکی از مباحث مهم بازاریابی ایمیلی می باشد . خیلی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال می باشند که امکان خودکار شدن ندارند. ولی بازاریابی ایمیلی به خوبی می تواند به صورت خودکار عمل نماید. اتوماتیک سازی فرآیند بازاریابی ایمیلی سبب صرفه جویی در وقت و هزینه می گردد و ایمیل ها را در زمان مناسب می توان به مشتریان ارسال نمود. این ویژگی به کسب و کارها کمک می نماید تا بر کسب و کار اصلی خود تمرکز نمایند تا وظایف مهم تر را انجام دهند.

 

 بازاریابی ایمیلی سبب شخصی سازی محتوا جهت پاسخگویی بهتر می گردد.

هر چقدر بیشتر در عصر دیجیتال پیش می رویم، اهمیت شخصی سازی محتوا برای مشتریان بیشتر می گردد. مصرف کنندگان به جای دریافت تبلیغات یکسان با دیگر افراد، تبلیغات شخصی سازی شده را بر طبق نیاز ها و علایق شان دریافت می نمایند. تا سال 2020، شخصی سازی در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم می شود . بازاریابی ایمیلی با جمع آوری داده های مشترکین و مشتریان کار را برای ارسال مطالب شخصی تر و مرتبط تر راحت می کند. در این صورت، خوانندگان از مطالب شما بیشتر لذت برده و نرخ کلیک و نرخ تبدیل مشتری نیز زیاد می شود.  در ضمن، شخصی سازی ایمیل ها موجب کاهش نرخ لغو اشتراک ایمیل از طرف کاربران می گردد.

 ایمیل مارکتینگ

 بازاریابی ایمیلی امکان تعاملی شدن را دارد.

همانگونه که بازاریابی ایمیلی رشد می کند، تعاملات ایمیلی نیز افزایش می یابد. پیش بینی می گردد تا سال 2020، بازاریابی دیجیتالی بیش از گذشته، تعاملی می گردد. بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها شانس ارائه محتوا و تعامل مستقیم با مصرف کنندگان را می دهد؛ با هزینه های خیلی پایین تر از دیگر روش های بازاریابی دیجیتال. از گزینه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در ایمیل خود استفاده نمایید و مخاطبان را تشویق نمایید تا محتوای ویدئویی یا تصویری ایمیل را در صفحه های شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

 

امیدوارم مقاله بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ  که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .