ایجاد دکمه در المنتور با کمک آیکون‌ها
4 سال پیش
ایجاد دکمه در المنتور با کمک آیکون‌ها

ایجاد دکمه در المنتور با کمک آیکون‌ها

هر سایتی بخش­ و عناصر گوناگونی دارد. یکی از عناصری که در هر سایت هست دکمه‌­ها می باشند. از دکمه برای انتقال کاربر به لینک و صفحه جدید، فروش یک محصول، ثبت‌نام کاربر، جلب توجه کاربر به یک موضوع مهم، دریافت فایل و… بکار برده می شود. در حالت عادی دکمه دارای شکل خاصی نمی باشد و به صورت ساده در نظر گرفته می‌شود که ظاهر زیبایی را به سایت نمی‌­دهد. ولی ما تصمیم جالبی گرفتیم تا با کمک المنتور برای زیبایی دکمه‌ها و ایجاد دکمه در المنتور کاری انجام دهیم . اگر شما هم این نظر را دارید با این آموزش همراه ما باشید تا قدمی برای زیباتر شدن نمای سایت خود بردارید.

 

ایجاد دکمه در المنتور

چندی قبل مقاله‌ای در مورد ایجاد آیکون‌های سفارشی در المنتور سخن گفتیم. مقاله امروز ارتباط جالبی به آن دارد، به همین علت بد نیست گذری بر آن مقاله داشته باشیم.
برای اینکه سایت ­تان حالت یکنواخت و کسل کننده نداشته باشد، باید دست به کار شوید و خودتان تغییراتی را در نمای آن ایجاد کنید. ایجاد دکمه در المنتور به صورت آیکن در زیبایی سایت تاثیر فراوانی دارد که به آسانی این کار را با صفحه ساز المنتور می­‌توانید انجام دهید. برای آغاز کار، فقط افزونه المنتور را دریافت نمایید و در سایت خود نصب کنید و در ادامه به تنظیماتی که به شما می‌گوییم دقت کنید.

چگونگی نمایش دکمه به صورت آیکون با المنتور

گام اول: در اولین مرحله از نمایش دکمه در المنتور، برای آغاز کار به سراغ برگه‌­ای بروید که می­‌خواهید آن را ویرایش نمایید. بعد از باز کردن برگه با صفحه ساز المنتور، یک بخش جدید ایجاد نمایید. مانند عکس زیر:

 

 

گام دوم: ساختار بخش ایجاد شده را مشخص کنید. در اینجا حالت تک ستونه را انتخاب نمودیم. شما برای قرارگیری تعداد آیکون­‌ های بیشتر در کنار هم، حالت دیگری را می‌­توانید انتخاب نمایید. این موضوع کاملا بستگی به نوع سلیقه و نیاز شما دارد.

گام سوم: برای اضافه کردن عنصر جدید و نمایش دکمه به صورت آیکن، از پنل تنظیمات المنتور در سمت راست صفحه، عنصر آیکون را انتخاب نموده و آن را به سوی بخش ایجاد شده درگ می‌­نماییم. همانگونه که در عکس زیر می بینید:

 

گام چهارم: با کلیک نمودن بر روی آیکون مانند عکس زیر، آیکون پیش فرض را تغییر دهید و آیکون مورد نظر را از مجموعه مشخص شده انتخاب نمایید.

 


با کلیک نمودن بر روی آیکون، مجموعه آیکون ­‌ها به صورت زیر نمایش داده می­‌شود. یک مورد از آیکون ­‌ها را انتخاب و تغییرات را ذخیره نمایید:

با تعیین آیکون به برگه اصلی تنظیمات المنتور برمی­‌گردید. در اینجا نوع نمایش را می‌ ­توانید تغییر دهید و یا به شکل پیش فرض بگذارید. با تعیین نوع نمایش بایستی شکل آن را هم مشخص نمایید. با همه این عملیات می‌خواهیم نمایش دکمه در المنتور را امکان‌پذیر سازیم. برای مثال در عکس زیر حالت نمایش را قالب­‌دار و شکل آن را گرد انتخاب نموده‌­ایم:

 

گام پنجم: برای انجام تنظیمات بیشتر به سربرگ استایل بروید. در اینجا رنگ، اندازه، حاشیه و… آیکون قابل تغییر می باشد. همانگونه که می بینید رنگ آیکون نسبت به حالت پیش‌فرض آن تغییر پیدا نموده است:

در ضمن در حالت هاور، وقتی که موس بر روی آیکون می‌­رود انیمیشنی را برای آیکون تعیین کنید و یا اینکه با رفتن اشاره‌گر موس بر روی آیکون رنگ آن تغییر نماید. برای ایجاد این تغییرات مثل عکس زیر عمل کنید:


گام ششم: اکنون برای نمایش آیکون به صورت دکمه و لینک‌دار شدن آن به تب محتوا بازگردید و در قسمت پیوند، لینکی را به ان اختصاص دهید.


در پایان هم تغییرات را ذخیره نمایید تا نتیجه تنظیمات در سایت ­تان قابل دیدن باشد. به همین آسانی امکان ایجاد دکمه در المنتور را فراهم نمودیم.

نکته: در تب پیشرفته تنظیمات دیگری وجود دارد که با مراجعه به این تب پس زمینه، حاشیه و… برای می‌­توانید تعیین نمایید.

 

جمع بندی

با صرف زمان کوتاهی و به همین آسانی توانستید تغییراتی در ظاهر دکمه­‌های سایت خود بوجود آورید. برای نمایش دکمه در المنتور به صورت آیکون تنها لازم است افزونه المنتور را در سایت­ تان داشته باشید.

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .