انواع روش های تبلیغات اینترنتی و تاثیر آنها بر کسب و کار
4 سال پیش
انواع روش های تبلیغات اینترنتی و تاثیر آنها بر کسب و کار

انواع روش های تبلیغات اینترنتی و تاثیر آنها بر کسب و کار

امروز می خواهیم با شما مورد انواع روش های تبلیغاتی و تاثیر آن بر کسب و کار اینترنتی که آغاز می‌کنیم و قصد داریم در آن به تبلیغات اینترنتی بپردازیم، صحبت نماییم.در ابتدا در مورد تبلیغات کلی صحبت می‌نماییم، از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات به صورت بنری، تبیلغات کلیکی و تبلیغات محیطی صحبت خواهیم نمود و سپس در مورد تبلیغات در گوگل صحبت می‌کنیم، که سوال خیلی از کاربران این است که چطور می‌توانیم در گوگل تبلیغات انجام داده و رتبه گرفته و در نتایج جستجوگر گوگل سایت آنان نیز نشان داده شود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا این روش‌ها را خدمت تان توضیح دهیم.

 

 

اگر بخواهیم از اول شروع کنیم باید بگوییم، تبلیغاتی که در گذشته صورت می گرفت به صورت سنتی و محیطی بود. تبلیغاتی که در سطح شهر و یا یک استان انجام می‌ شد و در نهایت یک بیلبورد در سطح شهر گذاشته می‌شد و یا اینکه تراکت‌هایی پخش می‌ گشت، که این نوع تبلیغات هم نیروی انسانی لازم دارد و هم باید هزینه‌ای بابت طراحی و چاپ پرداخت گردد تا این تبلیغات را انجام دهیم و اینکه این تبلیغات به دست چه تعداد اشخاص برسد همه ی این فاکتورها در بازدهی و تاثیر گذاری این نوع تبلیغات مرتبط بودند. بعد از گسترش تبلیغات در ایران و به وجود آمدن روش‌های گوناگون برای تبلیغات، خیلی از کسب و کارها روش‌های سنتی و قدیمی و محیطی تبلیغات (که با اینترنت سر و کاری نداشت) را رها نموده و به دنبال تبلیغات در اینترنت و تبلیغات در شبکه‌های مجازی رفتند. این مورد باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات شد و به آسانی توانست با هزینه‌های پایین به بازدهی و نتیجه‌ی مطلوب برسد.

 

۱- تبلیغات کلیکی:

تبلیغات کلیکی ، یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی است که می‌توانیم مثال بزنیم. سایت ها و شرکت‌هایی هستند که به ازای نمایش تبلیغات شما و کلیکی که روی تبلیغات شما صورت می گیرد هزینه دریافت می‌نمایند. اسم این نوع از کسب و کارها و سایت‌هایی که به صورت کلیکی تبلیغات شما را انجام می‌دهند Pay Per Click می باشد. که این از سایت ها با سایت‌ها و وبلاگ های دیگر به صورت قراردادی کار می‌نمایند و وقتی که شما به آنان تبلیغی می‌دهید، تبلیغ شما به سایت و وبلاگ‌های طرف قرارداد ارسال می‌ گردد و به ازای کلیک‌هایی که کاربران روی بنر و یا تبلیغات شما  می کنند، یک مبلغ و درصد از بودجه‌ای که به کمپین خود اختصاص داده‌اید کم می‌گردد.

 

۲- تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری به این شکل است که شما به صورت مستقیم بنر تبلیغاتی خود را به سایت های تبلیغاتی می‌دهید و این سایت‌ها بنر شما را در سایت خود می گذارند و با نحوه ی انجام و تعداد کلیک‌هایی که روی بنر شما صورت می گیرد هیچ کاری ندارند. این سایت ها برای تبلیغات شما یک دوره ی زمانی در نظر می‌گیرند مثلا : ۱۵ روز، ۱ ماه ، ۳ ماه و …. و تبلیغات شما را در جایگاه ‌های گوناگون در داخل سایت خود می گذارند، که این جایگاه‌ها متناسب با موقعیتی که سایت ها دارند ممکن است هزینه‌های گوناگونی داشته باشد. در حال حاضر تبلیغات بنری مورد استقبال اشخاص فراوانی قرار گرفته است و کاربران گوناگون از این روش استفاده می‌نمایند تا کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند.

۳- تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

شیوه دیگری از تبلیغات اینترنتی وجود دارد که اگر به صورت اصولی و درست انجام شود خیلی موثر و پر بازده است. برای اینکه یک تبلیغات اصولی بخواهیم انجام دهیم باید بدانیم مخاطبان ما در چه جاهایی مشغول به فعالیت می باشند. در حال حاضر بیشتر مخاطبانی که در ایران هستند در شبکه‌های اجتماعی مانند: تلگرام، اینستاگرام، توییتر، مشغول به فعالیت می باشند، که تلگرام و اینستاگرام نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی بازار بزرگتری برای تبلیغات می‌توانند باشند و شما به آسانی با هزینه‌های بسیار کمتر می‌توانید تبلیغاتی در درون این شبکه‌های اجتماعی انجام داده و کسب و کار خود را معرفی کنید که شاید فراتر از انتظار شما باشد. اما باید دقت کنید که تبلیغات در این شبکه ها از قوانینی برخوردار می باشند و شما باید اصول تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را فرا بگیرید تا بتوانید به بهترین صورت به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید تا بازدهی بالایی داشته باشید.

 

۴- تبلیغات در گوگل (گوگل ادوردز):

در حال حاضر این شیوه از تبلیغات اینترنتی طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. حال این سؤال ممکن است پیش بیاید که ما چطور می‌توانیم از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟ چطور می‌توانیم این نوع از تبلیغات را در کسب و کار خود پیاده سازی کنیم تا رتبه‌ی سایتمان را در گوگل بتوانیم بهبود دهیم؟ تبلیغات در گوگل نیاز دارد که ما از همان اول یک کمپبین خوب و درست درست کنیم و سپس برای مشخص نمودن کلمات کلیدی خود اقدام کنیم. بعضی از سؤالاتی که معمولا توسط کاربران در زمینه تبلیغات در گوگل پرسیده می‌شود، شامل موارد زیر می باشد.

چطوور می‌توانیم در گوگل تبلیغات کنیم؟

گوگل چطور به ما رتبه می‌دهد؟

هزینه ها به شکلی پرداخت می‌گردد؟

در ادامه‌ی این مطلب به همه این سؤالات پاسخ می دهیم.

برای اینکه ما بتوانیم در گوگل ادوردز تبلیغات خود را شروع کنیم و کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنیم، باید اول یک کمپین در گوگل ادروردز ایجاد گردد. شما  این کمپین را می‌توانید خودتان ایجاد کنید، ولی به علت پیچیده بودن انجام آن، به شما پیشنهاد می‌نماییم از یک متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید.

کمپین شما با دلار و هر ارز دیگری امکان شارژ شدن دارد و تبلیغات شما در موتور جستجوگر گوگل فعال می‌گردد و این به معنای شروع تبلیغات می باشد.

 

 

در تبلیغات در گوگل، هیچ محدودیتی در تعداد کلمات کلیدی نیست و شما کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را، به هر تعدادی که باشد،می‌توانید در نطر بگیرید و به متخصص مربوطه(شخص یا شرکتی که کمپین تبلیغاتی شما را ایجاد می‌نماید)، ارسال کنید. در این صورت متخصص مربوطه کمپین شما را ایجاد کرده و این کلمات کلیدی را در آن درج می‌کند. گوگل متناسب با هر ترافیکی که هر کلمه کلیدی دارد، تبلیغات شما را نشان می‌دهد.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .