افزونه ووکامرس woocommerce چیست؟
5 سال پیش
افزونه ووکامرس woocommerce چیست؟

افزونه ووکامرس woocommerce چیست؟

افزونه ووکامرس ، افزونه‌ای کاملا حرفه‌ای و رایگان می باشد که به کمک آن می‌توان فروشگاه اینترنتی برای هر نوع فعالیتی ایجاد نمود . هیچ گونه محدودیتی ندارد و برای هر نوع امکانی، افزونه‌ای رایگان یا حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. ولی بهترین کار این است که پیش از هر اقدامی، با این افزونه کوچک با توانایی‌های بزرگ آشنا شویم.

 

افزونه ووکامرس

افزونه ووکامرس

مشاهده رشد چشم‌گیر در روی کار آمدن فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه‌های مختلف موجب ترغیب همه افراد در هر صنفی شده است. این پیشروی سبب خلق فروشگاه سازهای مختلفی شده که انتخاب را برای افراد مشکل می‌کند. برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر غیر رایگان هستند. در این میان سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه‌ای را ایجاد کرده که قابلیت ساخت فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی را دارد. همان‌طور که اکثر دوستان در جریان هستند اسم آن افزونه ووکامرس است.

افزونه ووکامرس چیست ؟

همان‌طور که گفتیم ووکامرس یک افزونه است، نه یک سیستم مدیریت محتوای مجزا. اینکه انتظار داشته باشید در جواب سوال ووکامرس چیست ؟ بگوییم یک سیستم فروشگاه ساز قدرتمند اینترنتی است، انتظار به‌جایی است و برازنده ووکامرس با این همه امکانات است ولی در واقع این چنین نیست و تنها یک افزونه برای ساخت فروشگاه اینترنتی است. شاید دلیل محبوبیت بیش از حد آن هم، همین موضوع باشد.
ووکامرس به شما امکان فروش محصولات و خدمات بر بستر وردپرس را می‌دهد.

 تاریخچه ووکامرس

ووکامرس برای اولین بار توسط یک تیم توسعه به نام WooThemes  ایجاد شد. در ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ووکامرس با ۳۸۱٫۱۸۷ سایت یکی از قدرتمندترین فروشگاه‌سازهای اینترنتی شناخته شد. در آبان ۱۳۹۳ اولین کنفرانس ووکامرس با عنوان WooConf که تمرکز آن بر روی کسب و کارهای اینترنتی بود در Sanfransisco و Colifornia برگزار شد.

کاربردهای افزونه ووکامرس

می‌توانید با کمک ووکامرس محصولات فیزیکی و دیجیتالی خود را بفروشید و به طور کامل مدیریت نمایید. شما ۱۰۰ درصد امکان کنترل تمام اطلاعات فروشگاه، پشتیبانی در حالت نسخه موبایل و… را خواهید داشت.

ووکامرس به گونه‌ای زیبا طراحی گشته و کاربرپسند است که در حال حاضر ۴۲ درصد از فروشگاه‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است. ولی بهتر است پیش از هر چیزی دقیقا بدانید ووکامرس چیست و چرا باید از آن استفاده نماییم؟

چرا باید از ووکامرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنیم؟

ووکامرس از سال ۲۰۱۱ میلادی توسط یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای ساخته شد و روز به روز با پیشرفت‌هایی رو به رو شد که محبوبیت و شهرت خود را مدیون همین رشد صعودی است. نظیر سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه ووکامرس نیز کاملا رایگان و متن باز می باشد.
مهم‌تر از همه اینکه هر فرد مبتدی و حرفه‌ای می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی مطلوب و جذاب را در سطح عالی بسازد و به هیچ گونه کدنویسی احتیاح نخواهد داشت.

 

شما به آسانی امکان نصب و راه‌اندازی این افزونه را در وردپرس خود خواهید داشت. ما قبلا آموزش نصب آن را در همیار وردپرس با آخرین نسخه موجود برای شما فراهم کردیم که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

ویژگی‌های ووکامرس

ووکامرس ویژگی‌های جالبی دارد که موجب برتری آن شده است. بعضی از ویژگی‌ها را در این قسمت با هم بررسی می‌کنیم:

هر نوع محصولی را می‌توانید به فروش برسانید. محصولات فیزیکی، مجازی و هر نوع خرید و فروش یا ارائه خدمات

افزودن دسته‌ها، برچسب‌ها و ویژگی‌های محصول

افزودن تعداد نامحدود محصول و تصویر

ذخیره‌سازی و فیلتر کردن محصولات

نمایش امکان نرخ‌دهی و امتیازدهی به محصولات

شخصی‌سازی موقعیت فروشگاه

استفاده از افزونه‌های متعدد برای اضافه کردن امکانات به فروشگاه

و…

افزونه‌های متعدد برای ووکامرس

ووکامرس خود دارای افزونه‌های فراوانی است که امکانات متعددی را به فروشگاه اینترنتی اضافه می‌کنند. شما برای تکمیل یک فروشگاه اینترنتی نیاز به امکانات زیادی دارید بنابراین بسیار خوب است همه این امکانات را بتوان به آن اضافه کرد. این افزونه‌ها به صورت رایگان و پرمیوم موجود است و می‌توان برحسب نیاز آن‌ها را انتخاب نمود. نسخه‌های رایگان و استاندارد در مخزن وردپرس یافت می‌شوند.

همین امروز فروش خود را با ووکامرس امکان‌پذیر کنید

حال که همه ویژگی‌های ووکامرس را با هم بررسی کردیم و متوجه شدیم که ووکامرس چیست، فکر می‌کنم شما هم ترغیب به استفاده از از این فروشگاه‌ساز شده‌اید. برای این منظور ملزومات زیر برایتان کافی می باشد :

انتخاب یک هاست و نام دامنه

نصب وردپرس

نصب افزونه ووکامرس

انتخاب یک قالب ووکامرسی

اضافه کردن افزونه‌های مخصوص برای اضافه کردن امکانات

ووکامرس یا پرستاشاپ ، کدامیک را انتخاب کنیم؟

 نتیجه

دنیای امروز طوری دچار تغییر و تحول شده که افراد همگی می‌خواهند برای خود مشاغل اینترنتی درست کنند. ولی چگونه باید اینکار را انجام داد؟ همین که وردپرس پیشرفت کسب و کار اینترنتی را دید، تصمیم به رونمایی از افزونه‌ای گرفت که با سر و صدای زیادی روبرو شد. اینکه یک افزونه بتواند کار به این بزرگی را انجام دهد، هیجان انگیز است.جالب‌تر اینکه برای راه‌اندازی آن هم می‌توانید سایت معمولی خود را داشته باشید و هم فروشگاه اینترنتی را در کنار سایت خود ایجاد نمایید.

 

امیدوارم مقاله افزونه ووکامرس woocommerce چیست؟ که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .