افزایش سرعت سایت وردپرسی در گوشی موبایل
4 سال پیش
افزایش سرعت سایت وردپرسی در گوشی موبایل

افزایش سرعت سایت وردپرسی در گوشی موبایل

خیلی از کاربران درباره سرعت سایت وردپرسی در زمان نمایش در گوشی‌های موبایل می پرسند. برخی دیگر شکایت عجیبی درمورد افت سرعت سایت در موقع نمایش در موبایل دارند. به همین سبب تصمیم گرفتیم مقاله امروز به افزایش سرعت سایت وردپرسی در حالت موبایل به پردازیم.

سرعت سایت
بارها درمورد افزایش سرعت سایت وردپرسی صحبت نمودیم ولی هیچوقت آن را فقط به حالت موبایلی اختصاص ندادیم. شاید با خود بگویید مگر فرقی هم می‌کند؟ بله، فرق دارد اما همیشه برای همه قالب‌ها یا سایت‌ها افت سرعت پیش نمی‌آید ولی مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. چون امروزه کاربران موبایلی به مراتب بیشتر از کاربران وب هستند.

افزایش سرعت سایت وردپرسی در حالت موبایل

بیشتر اشخاصی که با این مشکل روبرو  می‌شوند یک سوال در ذهنشان بیش از بقیه موج می‌زند: موقعی سایتم واکنش‌گراست چرا باید در حالت موبایل سرعت مطلوبی نداشته باشد؟! خیلی ساده به شما بگویم؛ واکنش‌گرایی یک سایت هیچ ربطی با کارایی بهتر آن ندارد و همچنان شما باید بر روی کارایی سایتتان کار کنید و آن را بهبود دهید. به این معناست که بخشی مربوط به بهینه شدن سایت برای افزایش سرعت به درستی صورت نگرفته و حال شما  به چنین مشکلی دچار شدید.

سرعت سایت
برای برطرف کردن این مشکل و بهبود سرعت سایت وردپرسی ۵ روش ساده را انتخاب نمودیم که با کمک آن‌ها خیلی زود می‌توانید به خواسته خود برسید.

 

۱- محتوای غیرضروری را از چرخه سایت بیرون بکشید

بر اساس آماری که از گوگل بدست آمده، کاربران برای صفحاتی که زمان زیادی در حالت بارگذاری می‌مانند، تامل ننموده و آن را ترک می‌کنند. در حقیقت آن‌ها انتظار دارند به سرعت صفحات باز شده و انتظارشان را برآورده سازد.
اکنون کاری که شما باید برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در حالت موبایل انجام دهید این است که محتوای غیرضروری را در حالت نمایش موبایل غیرفعال نموده و نمایش ندهید.فقط به مسائل ضروری بپردازید و آن‌ها را برای نمایش به کاربر فعال بگذارید. برای اینکه کمکی به شما گردد، وردپرس افزونه‌ای با عنوان Conditional Display for Mobile معرفی کرده که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

سرعت سایت

۲- بهینه‌سازی تصاویر به منظور سرعت سایت وردپرسی

یکی از بیشترین مسائلی که در کندی سرعت سایت وردپرسی رخ می دهد، تصاویر و اندازه آن‌هاست. زمانی که سایز و حجم تصاویر غیرقابل کنترل و بزرگ‌تر از حد انتظار باشند، سرعت بارگذاری سایت نیز کاهش می‌یابد. در نتیجه باید تصاویر خود را در عین باکیفیت بودن به کمترین اندازه ممکن برسانید. برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در حالت موبایل باید چند نکته را در نظر بگیرید:

همه تصاویری که واقعا فاقد ارزش می باشند و تنها جنبه نمایشی یا حالتی غیرمرتبط دارند را حذف نمایید. با این عملیات ساده، سرعت سایت در حالت موبایل را تا حد زیادی افزایش می‌دهید.
همه تصاویری که باید بمانند را بهینه نمایید. چطور؟ اگر پسوند فایل PNG است حتما آن را به JPG تغییر دهید. زیرا فرمت JPG سبک‌ و بهینه‌تر برای سایت  می باشد.
تصاویر خود را تا جای ممکن فشرده‌سازی نمایید. برای امر فشرده‌سازی تصاویر وردپرس  از افزونه Smush می‌توانیداستفاده کنید.

۳- ساده‌سازی طراحی

یکی دیگر از شیوه های بهبود سرعت سایت وردپرسی در حالت موبایل، ساده‌سازی مراحل طراحی می باشد. طبیعتا صفحه اصلی یک سایت از تعداد زیادی آیکون و تصاویر کوچک تشکیل شده است، همه این‌ها اندازه مشخصی را به خود اختصاص داده و برای ارائه صفحه خورد نظر به درخواست HTTP نیازمندیم. بنابر این این صفحه هر چه سبک‌تر باشد، بهتر است! درحقیقت ما باید به فکر کاهش زمان بارگذاری صفحات سایتمان باشیم. برای اینکه بتوانیم آیکون‌ها و دکمه‌ها را سبک‌تر طراحی کنیم باید از فرمت CSS و SVG استفاده نماییم.

۴- افزونه‌های وردپرسی خود را بروز کنید

وقتی که برای یک افزونه آپدیت می‌آید، شک ننمایید اتفاقات و تغییراتی بروز داده که نسخه جدیدی ارائه شده. حال ممکن است این تغییرات  به مسائل امنیتی، بهبود عملکرد و تغییرات دیگر مربوط باشد. به همین منظور همیشه پیشنهاد می‌نماییم افزونه‌های خود را بروز کنید. هر زمان حس نمودید سرعت سایت کاهش یافته اولین کاری که انجام می دهید بروزرسانی افزونه‌هایتان باشد. در ضمن افزونه‌هایی که غیرضروری هستند و دیگر نیازی به آن‌ها ندارید را غیرفعال کرده و سپس حذف نمایید.

۵- فعال کردن افزونه‌ Cache به جهت سرعت سایت وردپرسی

وقتی که کاربر برای بار اول به وبسایت شما سر می‌زند همه چیز برای بار اول برایش بارگذاری می‌گردد. ولی دفعات بعدی که می‌آید، همه اطلاعات در آن ذخیره شده و دیگر مدت زمان قبلی را برای مشاهده سایت نباید صبر نماید. این موضوع به Cache مرورگر برمی‌گردد. ولی اگر شما یک افزونه کش وردپرس را نصب کنید این مورد به مراتب آسانتر و بهتر خواهد شد. افزونه‌هایی مثل W3 Total Cache یا WP Super Cache نمونه‌های رایگانی می باشند که برای ذخیره حافظه کش به ما کمک شایانی می‌کنند. پیشنهاد می‌گردد حتما یکی را انتخاب کرده و همین حالا روی سایتتان نصب نمایید.

 

امیدوارم مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .