اصول طراحی وب سایت
4 سال پیش
اصول طراحی وب سایت

اصول طراحی وب سایت

اصول طراحی وب سایت دارای چهارچوب و قوائدی می باشد که ما بر اساس آن اجزای وب سایت را می توانیم به گونه ای موثر در کنار یکدیگر قرار دهیم. برای رونق بخشیدن به کسب و کار و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت خود بهتر است با استفاده از روش و اصول طراحی وب سایت ، محتوای سایت خود را به خوبی توضیح داده و این اصول را در طراحی آن رعایت نماییم.

اصول طراحی سایت کدام می باشد؟

۱- نیازسنجی (مهمترین قسمت پروژه)

نیازسنجی یعنی شما باید ببینید برای چه نوع شرکتی، سازمانی و یا تجارتی قصد دارید طراحی وب سایت انجام دهید . مسلما وب سایت یک ارگان دولتی با وب سایت نمایندگی شرکت X در ایران فرق های فراوانی دارد. در صورتی که قرار است وب سایت فوق بصورت روزانه آپدیت گردد حتما برنامه نویسی دینامیک و دیتا بیس باید پشت سر آن باشد. ولی اگر قرار است وب سایت فوق سالی ۲ بار آپدیت گردد بهتر است طراحی به شکل استاتیک انجام شود.

نکته بسیار مهم : باید این نکته را بدانید که چیزی که سبب  تداوم کسب و کار و رونق در آن می گردد رضایت مشتری  می باشد . مطمئن باشید که بهترین مشتریان شما افرادی هستند که بوسیله مشتریان راضی شما به شما معرفی شده اند. از نقطه نظر بازاریابی بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ دهان به دهان است . بنابر این  سعی کنید که نیاز واقعی مشتری را بیابید و دقیقا چیزی که احتیاج دارد را برای او طراحی و آماده کنید. به صرف اینکه تخصص شما برنامه نویسی asp.net است نباید به همه مشتریانتان نوصیه برای داشتن وب سایت دینامیک بدهید.

۲- ابزار سنجی

باید بدانید برای طراحی وب سایت فوق چه نرم افزارها و یا برنامه ها و چه نوع زبان برنامه نویسی بکار برید . برای شرکتی که کار آن تولید محصولات غدایی مخصوص کودکان  می باشد لازم است وب سایتی طراحی کنید که در آن فلش بکار رفته باشد. شاید شما در طول این مرحله متوجه گردید که برای ایجاد وب سایت مورد نظر نیاز به برنامه نویسی است که شما به آن آگاهی ندارید،ولی کار خوب و تر تمیز را فدای نا آگاهی خود نکنید. مطمئن باشید حتی اگر آن کار را نکنید بهتر از این می باشد که کار را خراب یا کاری که باب میل مشتری نباشد تحویل دهید. ولی موقعی می رسد که شما دست رد به سینه هیچ کاری نخواهید زد. اشتباه ننمایید، آن موقعی نیست که شما به همه زبان های برنامه نویسی آگاهی پیدا کرده اید، آن موقعی است که دور شما پر است از برنامه نویسان و طراحان کار آزموده و با دانشی در همه زمینه ها. مزیت این کار این می باشد که اگر شما کارها را به خود محدود کنید خیلی زود حجم زمانی کاری شما پر می گردد ولی می توان کارها بصورت گروهی انجام داد. مطمئن باشید این روش بسیار بهتری است.

۳- تهیه Porposal

پس از ۲ مرحله فوق نوبت به تهیه Proposal می رسد. بزرگترین مشکل مشتریان این می باشد که دقیقا نمی دانند چه نوع وب سایتی و با چه نوع شکل و شمایلی لازم دارند. شما بعد از بررسی کسب و کار و خواسته های مشتری با دادن یک Prposal به ایشان، او را در راه انتخاب خواسته اش کمک و یاری کرده اید. تلاش کنید سایت های مشابه کار او در سطح ایران و بین المللی برای او بیابید و اجازه بدهید با دیدن وب سایت های فوق دید و نگرش بازتری نسبت به قضیه پیدا نماید. تلاش کنید از قبل Proposal هایی برای کارهای گوناگون قبلا آماده داشته باشید و برای هر پروژه فقط آنرا با توجه به ویژگی های آن پروژه خصوصی سازی کنید .

 

۴- پیاده سازی و اجرا

پس از عقد قرارداد موقع  پیاده سازی کار می شود که بیشتر صحبت ما در این بخش در مورد شیوه ساخت اصولی قالب یا Template سایت است. روشی که امروز برای شما قصد بازگو نمودن داریم برای وب سایت شرکت های تجاری( اعم از استاتیم و دینامیک) کاربرد دارد.

شما باید بدانید که قالب یک سایت با توجه به حجم کار و نیاز مشتری می توانید شامل ۴ یا ۵ قسمت و به شکل زیر باشد :

۱- Header

در این بخش بنر سایت شما به همراه لوگو و sLogon(شعار شرکت) قرار می گیرد.

۲- Navigation Bar

لینک صفحات شما مثل : صفحه اصلی-خدمات-مشتریان-درباره-تماس و . . . قرار خواهد گرفت.

۳- Slide Bar

در ابن بخش هم  لینک صفحات و تبلیغات کادر مخصوص Login و . . . می تواند قرار بگیرد.

۴- Content Bar

در این بخش توضیحات مربوط به هر صفحه قرار خواهد گرفت.

۵- Footer

اطالاعاتی در مورد Copy Rights، قوانین استفاده از سایت،شرکت طراح و . . . قرار خواهد گرفت.

 

نکته مهم : سایت با توجه به حجم اطلاعات دارای ۲ Navigation Bar می تواند باشد . ولی اگر حجم صفحات و تعداد آنها کم می باشد از بین بخش ۲ و ۳ بهتر است یکی از آنها را  استفاده کنید. یعنی Navigation Bar شما یا افقی  یا عمودی باشد.

پس از مشخص شدن اینکه لایه بندی سایت شما به چه ترتیبی می شود باید ۲ یا ۳ عدد قالب برای مشتری طراحی نماید. بدانید که لازم می باشد پیش از آغاز هر کاری در مورد آن کار و مشخصه های آن بطور کامل تحقیق و توسعه بعمل بیاورید تا از برگشت ها و دوباره کاری ها اجتناب کنید .

 

امیدوارم  مقاله اصول طراحی وب سایت که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .