اشتباهات رایج در طراحی سایت
4 سال پیش
اشتباهات رایج در طراحی سایت

اشتباهات رایج در طراحی سایت

از آنجایی که یکی از مهمترین گزینه ها برای پیشرفت کسب و کار و همچنین شناساندن خود به افراد طراحی سایت است باید در موقع طراحی آن به نکات گوناگونی توجه کنید و از اشتباهات رایجی که ممکن است اتفاق بیفتد را دانسته و از آن ها جلوگیری نمایید اکنون در این مقاله می خواهیم آن اشتباهات و نکات مهم در طراحی سایت را برای شما بگوییم تا بیشتر با آنان آشنا گردید تا در روند طراحی سایت خود به مشکلی بر نخورید.

 

 

مهم ترین اشتباهات رایج در طراحی سایت عبارت است از:

•سرعت لود شدن آن

عوامل فراوانی بر روی سرعت طراحی سایت اثر گذار می باشد مانند بالا بودن حجم صفحه که سرعت لود شدن آن را بالا می برد که در نتیجه بازدید کنندگان به محض دیدن چنین موردی سایت شما را ترک خواهند نمود.

•استفاده از رنگ های نا مناسب

همانگونه که به همه ی عوامل موجود در طراحی سایت توجه می کنید تا کاربران خود را راضی نگه دارید بر روی گرافیک و رنگ هایی که در سایت خود به کار می برید نیز باید توجه ای خاصی کنید زیرا همانطور که می دانید دنیای رنگ ها یک دنیای کاملا مجزایی است که وجود هر رنگی بر روی احساسات انسان ها اثر های گوناگونی می گذارد حتما با دقت اصول انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت را رعایت نمایید.

•چک نکردن در مرورگر های مختلف

طراحی وب سایت خود را زود زود در مرورگرهای گوناگون چک نمایید و مطمئن گردید که در همه ی مرورگر ها به خوبی نشان می دهد از آنجایی که نیمی از ایرانیان همچنان از اینترنت اکسپولر استفاده می نمایند و اگر صفحات موجود در سایت شما در این مرورگر ها به خوبی نشان داده نشود شما نیمی از بازدید کنندگان خود را از دست می دهید.

 

• یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت وجود عکس های با حجم بالا

ایجاد تصاویری که حجم آن ها بالا است بسیار بر روی سرعت لود سایت شما اثر گذاشته و خیلی سایت شما را کند می نماید و در ضمن بر روی رتبه یک شدن سایت شما نیز اثر منفی می گذارد.

•گذاشتن متن طولانی در محتوای طراحی سایت

وجود متن طولانی در محتوایی که در طراحی سایت تان می گذارید برای افرادی که به دنبال مطلبی می گردد زمانی به سایت شما بیایند و با این صحنه ای که در یک صفحه پر از متن های طولانی است برخورد نماید بدون خواندن حتی دو خط از محتوای شما آن را ترک خواهد نمود.ریرا حتی دیدن آن ها نیز حوصله بازدید کننده را سر می برد و هیچ میلی به خواندن آن ها نخواهد داشت ولی وجود یک عکس جذاب در بین آن ها می تواند جذابیت محتوای شما را بالا ببرد و بازدید کنندگان با اشتیاق بیش تری به خواندن مطالب تان می پردازند.

•پنجره های بازشونده اتوماتیک

موقعی  که در طراحی سایت استفاده از پنجره های بازشونده به صورت خودکار استفاده می نمایید سبب از دست دادن بازدید کنندگان می گردد زیرا  بازدید کنندگان علاقه ای به این مدل سایت هایی که خود به خود بدون خواسته ی آن ها باز می گردد را ندارند.

 

• یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت وجود خطای 404 در طراحی سایت است

بازدید کنندگان با مواجه شدن صفحه ای که خطا بدهند آزرده می شوند حتما تا وقتی که صفحه ای را به طور کامل طراحی نشده را در سایت خود نگذارید و  در ضمن از لینک آن نیز استفاده ای نکنید.

 

•واکنشگرا نبودن طراحی سایت

موقعی که طراحی سایت شما انجام شد حتما فورا طراحی سایت واکنش گرا بودن آن را نیز انجام دهید و سپس به مشتریان و بازدید کنندگانتان معرفی نمایید زیرا بیشتر افراد با گوشی و تبلت های خود به جستجوی مطلب و موردی می گردند و واکنش گرا نبودن سایت شما در قالب گوشی و تبلت نیز بسیار مشکل ساز می شود.

•نبود راه های ارتباطی در طراحی سایت

یکی از مهمترین بخش های یک طراحی سایت داشتن بخش تماس و اطلاعات تماس است برای کسی که می خواهد با شما ارتباط برقرار نماید و یا حضوری به فروشگاه و شرکت شما بیاید به آسانی به اطلاعات دسترسی یابد.

•استفاده از موزیک و ویدیو های که خودکار پخش می شوند

پخش موزیک و یا ویدیو هایی که به صورت خودکار پخش می گردند برای بازدید کنندگانی که دارای سلایق گوناگونی است آزار دهنده می شوند و سایت شما را ترک می نمایند .

• یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت استفاده نکردن از alt و Title در طراحی سایت

برای تصاویر  از تگ alt استفاده کنید زیرا  اگر به هر دلیلی عکس شما لود نشد متن داخل آن نمایش داده شود از طرفی هم برای موتورهای جستجو گر و هم کاربران دارای ارزش بالایی هستند.

 

نتیجه گیری

برای داشتن یک طراحی وب سایت که کاربر پسند بوده و مشتریان شما را زیاد کند و در نتیجه منجر به افزایش فروش شما و پیشرفت کسب و کار شما می باشد مستلزم داشتن طراحی سایت ایده آل و دور از هرجور اشتباهات رایجی که ممکن است پیش بیاید است بنابر این در موقع طراحی آن خود را جای مشتریان تان بگذارید و سایتی را که برای شما راحت می باشد و شما از آن سایت رضایت خواهید داشت را درست کنید که در این صورت امکان اشتباه شما نیز کم می شود.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .