ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی
4 سال پیش
ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی

ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی

به خاطر اینکه ایرانی‌ها زمان بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌نمایند تا فعالیت‌های اینترنتی دیگر، شما باید حداقل در یک یا دو رسانه اجتماعی کاملاً فعال باشید. فقط حضور داشتن در اینستاگرام یا تلگرام کافی نیست زیرا شانس دیده شدن شما بسیار ضعیف می باشد. پس باید چه کنیم؟

 

 

شما باید از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط با مشتری استفاده کنید. این بدان معنی است که اگر از صاحبان کسب‌ و کار هستید و تنها از رسانه‌های اجتماعی خود برای به اشتراک‌گذاری محصولات و پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌ نمایید، در واقع هیچ کاری انجام نمی‌دهید. پس باید به دنبال ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی بود.

ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی

به‌ جهت استفاده مؤثر و ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی به‌عنوان یک ابزار بازاریابی، شما باید با کاربران خود در ارنباط باشید. در این مطلب تلاش کرده‌ایم نحوه‌ی ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم.پس با ما همراه باشید.

مراحل قیف بازاریابی ممکن است برای هر کسب‌و کار کمی متفاوت باشند اما اهداف کلی یکسان هستند.
توجه مشتریان بالقوه خود را جلب کنید ، به آن‌ها درباره کسب‌وکار خود بگویید، آن‌ها را به مشتری تبدیل نمایید و آن‌ها را به خریدهای بیشتر ترغیب کنید.

 

کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان بیش از ۳٫۴ میلیارد می باشند، در ایران هم تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی خیلی قابل‌ توجه است. تقریبا ۲۴ میلیون ایرانی روی گوشی خود اینستاگرام را دارند و این عدد برای تلگرام خیلی بیشتر است چیزی در حدود ۴۵ میلیون کاربر. همچنین آپارات به‌عنوان یک سایت ویدئویی و یک رسانه اجتماعی، بازدید روزانه چشمگیری دارد (دومین سایت پربازدید در ایران).

 

رسانه‌های اجتماعی راه مهمی برای رسیدن به افراد جدید و انتقال آن‌ها از طریق قیف بازاریابی می باشد و این در کنار تلاش‌های بازاریابی دیگر شما، کار مهمی انجام داده و یک جزء ارزشمند از استراتژی بازاریابی یکپارچه شما است.

کاربرانی که شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند به‌ احتمال‌ زیاد از محصولات و یا خدمات شما خوششان آمده است، حالا شما باید با روش‌هایی که در زیر ارائه می‌کنیم آن‌ها را وارد قیف بازاریابی خود کنید و به مشتری دائمی خود تبدیل نمایید. اینگونه می‌توانید ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی را حفظ کنید. مهم‌تر از تبدیل کاربر به مشتری، حفظ مشتریان و تشویق آن‌ها به خریدهای بیشتر می باشد.

 

 

برای ایجاد و ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی ، چندراه وجود دارد که در زیر به تشریح آن‌ها می‌پردازیم:

 

آگاهی کاربران خود را افزایش دهید.

ارزش محصول یا خدمات خود را نشان دهید.

به کاربران و مشتریان خود آموزش با ارزش ارائه دهید.

مشتریان خود را حفظ نمایید.

۱- آگاهی کاربران خود را افزایش دهید.

مرحله اول از مراحل بازاریابی این می باشد که آگاهی را در میان بسیاری از افراد ایجاد نمایید. هرچقدر مشتریان بالقوه شما با کسب‌وکار شما آشنا باشند، فرصت بیشتری به وجود می‌آید که محصولات شما یا خدمات ارائه‌شده شما به فروش برسد.

با به اشتراک گذاشتن لینک وب‌سایت خود در اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیسبوک و … و یا با انتشار یک ویدئو در آپارات، کسب‌وکار و خدمات خودتان را با مشتریان بالقوه خود به اشتراک قرار دهید . امکان برقراری ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی برای خود فراهم نمایید.

 

۲- ارزش محصول یا خدمات خود را نشان دهید.

وقتی که یک مشتری بالقوه از کسب‌وکار شما آگاه می باشد، به مرحله بعدی قیف حرکت خواهد کرد: توجه و بررسی. آن‌ها قبلاً و در مرحله اول علاقه خود را به محصولات و یا خدمات شما نشان داده‌اند، پس این‌ یک فرصت عالی برای نمایش ارزش محصول خود و تبدیل آن‌ها به مشتری است.

بتازگی یک نظرسنجی انجام‌شده است که نشان می‌دهد، کاربران قبل از اعتماد به یک کسب‌وکار به‌طور میانگین ۷ بررسی را انجام می‌دهند. پس شما باید دقت نمایید که کاربران را با ارائه‌ی محتوای بی‌کیفیت و تبلیغات نامناسب از رسانه‌ی خود فراری ندهید.

۳- به مشتریان خود آموزش باارزش ارائه دهید.

رسانه‌های اجتماعی مکان مهمی برای ارائه محتوای آموزشی به مخاطبان شما می باشند، چه آن‌هایی که هنوز در مرحله بررسی قرار دارند و چه آن‌هایی که قبلاً مشتری شما بوده‌اند.

 

چگونگی به اشتراک‌گذاری و نمایش محتوای آموزشی (چه ویدئویی، چه متنی و چه تصویری) به مشتریان بالقوه می‌تواند خیلی مؤثر باشد. این محتوا می‌تواند آموزش کار با محصول شما و یا یک سری نکات در مورد محصول و یا یک سری مزایایی استفاده از محصول شما باشد. اشخاصی که قبلاً از محصولات شما استفاده نموده‌اند و از سایت خرید کرده‌اند را فراموش نکنید؛ با تولید فیلم‌هایی که می‌تواند یک سری دستورالعمل یا یک نکته‌ی تکمیلی در مورد محصول شما باشد، خریداران قبلی را برای خریدهای بیشتر ترغیب نمایید.

همان‌طور که محبوبیت رسانه‌های اجتماعی رشد می‌ نماید، نیاز به حمایت مشتری از طریق کانال‌های اجتماعی شما نیز دارد. اینستاگرام غالبا اولین مکانی است که مردم موقع بازدید، سؤالات یا نظرات دیگران را می‌بینند. دقت نمایید که به‌ همه سؤالات پاسخ دهید و مشکلات، انتقادات و پیشنهادات کاربران را در جهت حفظ ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی به نحو احسن پاسخگو باشید.

۴- مشتریان خود را حفظ نمایید.

کار شما با مشتری وقتی پایان نمی‌یابد که اولین خرید را از سایت شما انجام می‌دهد و یاد می‌گیرد که چطور از محصولات شما استفاده نماید. شما باید خریداران را حفظ و آن‌ها را به خریدهای بیشتر ترغیب نمایید. رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا این کار را انجام دهید.

با ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوای با ارزش (مثل مقالات، تصاویر مناسب یا راهنمایی‌ها) سعی نمایید کاربران را درگیر نمایید. همان‌طور که در مورد اولویت‌های آن‌ها بیشتر یاد می‌گیرید، می‌توانید کیفیت محتوای خود را افزایش دهید و مردم را ترغیب نمایید تا بازدید بیشتری داشته و با صفحه شما بیشتر در ارتباط باشند.

ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی

شما می‌توانید یک گروه در تلگرام ایجاد نمایید تا به‌صورت مستقیم با مشتریان خودتان در ارتباط باشید. یک جامعه قوی اجتماعی، کسب‌وکار شما را انسجام می‌دهد و سبب می‌شود مشتریان به برند شما بیشتر علاقه‌مند شوند چون مشتریان دوست دارند که برای شما متفاوت بوده و با دیگران فرق نمایند. پس لطفا ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید.

مطالعات نشان داده است که مشتریانی که به علامت تجاری (برند) شما احساس دارند، دارای ارزش عمر بالاتر از ۳۰۶٪ هستند و بیشتر احتمال دارد نام تجاری شما را به دیگران توصیه کنند.

در این مقاله ۴ راه مفید را برای ارتباط با کاربران از طریق شبکه های اجتماعی را ذکر نمودیم. اگر شما راه‌های بهتری را آزمایش نموده‌اید و یا می‌شناسید می‌توانید در دیدگاه‌ها ذکر نمایید تا کاربران بتوانند از تجربیات شما هم استفاده نمایند.

 

امیدوارم مقاله که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .