ارتباط بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ
4 سال پیش
ارتباط بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

ارتباط بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک کلمه وسیعی از کل فرآیندهای بازاریابی از قبیل بازاریابی اینترنتی است. اصلا تردیدی نیست که جهان در مسیر دیجیتالی شدن قرار گرفته است. دنیای تبلیغ نمودن به شیوه سنتی و قدیمی تمام شده است. تاکتیک های بازاریابی دیجیتال با فراهم آوردت داده های با ارزش و دقیق در رابطه با میزان جوابدهی و طرز رفتار مخاطبان، موجب تحول در جهان تبلیغات شده است که انواع استراتژی های متفاوت بازاریابی و تبلیغات با امکانات و اهداف گوناگون را در بر می گیرد.

بازاریابی دیجیتال تا حدودی با بازاریابی اینترنتی و راهکارهای خاص مانند وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، بنرهای اینترنتی، بازاریابی و تبلیغات با موبایل، سئو، کمپین های پرداخت تنها با کلیک کردن، پیام و یا هر برنامه ای که از طریق اینترنت تهیه شده باشد، هم معنی است.

بازاریابی اینترنتی:

بازاریابی اینترنتی، از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ  است. در اصل همه بخش های با اهمیتی که بیشترین فعالیت های دیجیتال مارکتینگ را بوجود می آورند، داخل مرزهای تبلیغات اینترنتی هستند. در این مقاله می خواهیم به ارتباط بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

 

 

کانال های تبلیغات اینترنتی

وب سایت ها:
وب سایت ممکن است به یک فرد، شرکت یا وبلاگ ها متعلق باشد.

بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه نمودن موتور های جستجو(SEM و SEO)
بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه سازی موتورهای جستجو اساس و بنیاد بازاریابی از طریق اینترنت هستند. این بهبود و بازاریابی، شامل افزایش رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو (افزایش رتبه) بر اساس کلمات کلیدی که به آنها مرتبط هستند و همچنین معماری سایت می باشد. اگر وب سایت برای موتورهای جستجو، بهینه سازی گردد، تعداد اشخاص بازدید کننده از سایت افزایش می یابد.

ارتباط بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ (3)

بازاریابی در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی):

تبلیغ نمودن در شبکه های اجتماعی شامل تصاویر، ویدئوها، به روز کردن محتوای فرستاده شده در شبکه های اجتماعی و هزینه های به کار برده شده در شبکه های اجتماعی به نیت افزایش مشتریان، قسمتی از بازاریابی اینترنتی است. خیلی از سایت های بزرگ بخش کاری جدا برای مدیریت شبکه های اجتماعی و تولید محتوا، بازاریابی و تحلیل مشتری دارند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، زیر ساختی برای سئو هست. محتوایی که با کارتان مرتبط باشد و به مشتریان و اشخاصی که به شغل و حرفه شما ربط داشته باشند، یاری برساند، از نظر مخاطبان، آن محتوا منشاء اطلاعاتی با ارزش است و سبب فرستادن محتوا (اشتراک گذاری محتوا) در شبکه های اجتماعی می گردد و مخاطبان بیشتری را به سوی شما می کشاند. بنابر این بهترین استراتژی و بازاریابی اینترنتی در بحث محتوا، تولید محتوای باکیفیت و مفید می باشد.

بازاریابی ایمیلی

از مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی، به بازاریابی ایمیلی می توان  اشاره نمود. این بازاریابی، شیوه ی برای ارتباط بیشتر و مستقیم تر با مشتریان می باشد.
در بازاریابی اینترنتی به روش ایمیلی، ایمیل تان به دست مشتریانی که به کار شما علاقه دارند می رسد. این نوع بازاریابی فقط شامل متن نیست بلکه یک رسانه کامل حاوی تصاویر، کلیپ ها، لینک ها و نقش های گرافیکی است که باعث ممتاز نمودن محصولات و خدمات تان می شود.

بازاریابی بنری

بازاریابی بنری شامل همه تبلیغات بنری داخل صفحات سایت، تبلیغ های داخل اپلیکیشن های موبایل، تبلیغ در موتورهای جستجوگر، بنرهای تبلیغی داخل خبرنامه ها و غیره می گردد.

ارتباط بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ (2)

بازاریابی از طریق موبایل

روزانه تعداد اشخاص زیادتری از موبایل های هوشمند جهت وب گردی، تهیه و خریدن محصولات و خدمات، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها، بهره می گیرند. در حقیقت به طور تخمینی حدود ۵۰ درصد از ترافیک وب سایت ها از طرف گوشی های موبایل است. بازاریابی بوسیله موبایل یعنی ارتباط داشتن با مخاطبان از راه گوشی های هوشمند و تبلت ها. این نوع بازاریابی در ضمن شامل وب سایت های رسپانسیو یا واکنشگرا (responsive) و یا سایت های خاصی که برای مخاطبان موبایل ساخته شده است، است . دیگر روش های شناخته شده به طریق بازاریابی با موبایل شامل اپلیکیشن ها و تبلیغات درون اپلیکیشن ها، تبلیغات روی سایت های موبایلی، پوش نوتیفیکیشن ها و… می باشد.

جمع بندی

تکنولوژی های حوزه دیجیتال با اندازه گرفتن دقیق و کامل مقیاس های کلیدی و مقدار اثر گذاری بازاریابی بر فروش، یک فرصت بسیار مناسب برای کسب و کارها به وجود آورده است. فقط موقعی می توان مقدار سرمایه برگشتی را محاسبه نمود که اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشید و در این راه، آشنا بودن با انواع گوناگون بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی و به کار گیری بهینه از این شبکه های بازاریابی، الزامی می باشد .

امیدوارم مقاله ارتباط بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .