اثر هاست و سرور در سئو سایت
4 سال پیش
اثر هاست و سرور در سئو سایت

اثر هاست و سرور در سئو سایت

اگر در هر موقع از شبانه‌روز اطلاعات سایت از هاست قابل دسترسی نباشد، سایت شما قطع می شود. در نتیجه انتخاب یک ‌هاست (  اثر هاست و سرور در سئو سایت ) خوب باید از اولویت‌هایتان باشد. از دسترس خارج گشتن سایت نیز همان طور که می‌دانید اگر به دفعات و مخصوصا در ساعات پر ترافیک رخ بدهد، اثرات مخربی برای سئوی سایت دارد و حتی چه‌بسا کاربرانتان را برای همیشه از دست بدهید. حالا اجازه دهید نگاه دقیق‌تری به این موضوع بیندازیم.

تاثیر هاست و سرور در سئو سایت

 

هاست چیست؟(  اثر هاست و سرور در سئو سایت )

هاست در لغت به معنای میزبان می باشد و در اصطلاحات مربوط به وب به فضایی مجازی می گویند که اطلاعات سایت روی آن قرار می‌گیرد. انواع گوناگونی از هاست هست ، مثلاً هاست ابری، هاست لینوکسی و … . هر کدام از این‌ها مشخصه های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با توجه به نیاز یا نوع کسب و کارتان اقدام به اجاره آن‌ها نمایید (مثلا سایت‌های آموزش آنلاین فضای ابری گسترده لازم دارند). البته در این میان بعضی از شرکت‌ها اقدام به ارائه سرویس «هاست اختصاصی» نیز می‌نمایند. یعنی کل سرور را یک جا به یک شخص می‌فروشند. این قابلیت برای سایت‌های قدیمی، با حجم بالا، پربازدید و شلوغ می‌تواند سودمند باشد.  ولی سرور چیست؟

سرور چیست؟

در حقیقت این ‌هاست خودش بر روی یک سرور قرار دارد. سرور هم نوعی میزبان می باشد اما یک میزبان بزرگ‌تر؛ یعنی یک سرور چند هاست را در بر می‌گیرد. بنابر این یک سرور می‌تواند میزبان چند وب‌سایت باشد. سرور یک کامپیوتر  می باشد و مشخصه های مهمی نظیر امن بودن، در دسترس بودن به صورت شبانه‌روز و … دارد.

تاثیر هاست و سرور در سئو سایت

سرورها به دو نوع سرور تحت شبکه و سرور اینترنتی تقسیم می گردند.

1- سرورهای تحت شبکه

به سرورهایی می گویند که دسترسی به آن‌ها محدود بوده و تنها یک عده‌ای خاص از افراد مانند کارمندان یک شرکت به آن دسترسی دارند.

2- سرورهای اینترنتی

دسترسی به این کامپیوترها از طریق اینترنت می باشد. در حقیقت گروهی از کامپیوترهای همیشه روشن‌ می باشنند که هدف ما از سرور در این پست نیز دقیقاً همین نوع از کامپیوترها می باشد.

 

تأثیر هاست و سرور در سئو سایت(  اثر هاست و سرور در سئو سایت )

اهمیت ‌هاست و سرور در سئو سایت می باشد.  ولی چرا؟ این به طرز کار گوگل و بررسی سایت‌ها مربوط می گردد. گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها، بطور دائم روبات‌های خود معروف به خزنده‌ها را به سایت‌ها می‌فرستد تا آن‌ها را بخزند و محتوایشان را بررسی نمایند. بعد بر طبق محتوا و داده‌هایی که جمع می نمایند، سایت‌ها را با معیارهای رتبه بندی گوگل مطابقت داده و آن‌ها را برای کلیدواژه‌های گوناگون فهرست می‌نمایند.

– از دسترس خارج شدن سایت

اکنون فرض نمایید وقتی که این روبات‌ها برای بررسی سایت شما می‌آیند، سرور قطع شده و سایتتان  در دسترس نباشد. این یعنی یک نکته منفی برای سایت که اگر به دفعات بیشتری تکرار گردد قطعاً اثر خیلی بدی برای سایت به همراه خواهد داشت.

– سرعت سایت

تأثیر دیگر هاست و سرور در سئو سایت از نظر سرعت سایت می باشد. اگر شرکت ارائه دهنده‌ هاست، برای کسب درآمد بیشتر، سرور را بین تعداد زیادی شرکت تقسیم نماید و مجموع ترافیک این سایت‌ها از حد توان سرور بالاتر رود، بر روی سرعت همه آن سایت‌ها موثر خواهد بود. همان گونه که می‌دانید سرعت سایت نیز از معیارهای مهم در رتبه بندی گوگل می باشد.

– اسپم شدن ‌هاست

اگر یکی از سایت‌های قرار گرفته بر روی یک سرور به اشخاصی -که برای دریافت ایمیل ثبت نام ننموده‌اند- ایمیل گروهی ارسال نماید؛ گوگل این عمل را اسپم تشخیص می‌دهد. در نتیجه اسپم شدن این سایت، همه سایت‌های موجود در همان سرور با مشکل مواجه خواهند بود. معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ‌هاست به مشتریان خود اعلام می نمایند که در صورت تمایل به ارسال ایمیل گروهی از هاست مجزایی برای انجام این کار استفاده نمایند.

 

 

اثر هاست و سرور در سئو سایت

پارامترهای مهم در انتخاب ‌هاست و سرور(  اثر هاست و سرور در سئو سایت )

با توجه به تاثیر گذاری هاست و سرور در سئو سایت باید به پارامترهایی در انتخاب ‌هاست و سرور سایت مان توجه کنیم تا از نظر سئو با مشکل روبرو نشویم. در غیر این صورت مشکلات مربوط به سرور می‌تواند همه تلاش‌های مربوط به سئو سایت را تحت تأثیر قرار داده و حتی باعث افت شدید رتبه سایت گردد.

 

موقع انتخاب‌ هاست و سرور به موارد زیر توجه کنید:

1- آپتایم یا پایداری سرور

همان گونه که قبلاً اشاره گشت، سرور باید به صورت 24 ساعته فعال باشد تا بتواند اطلاعات سایت را در همه ساعات شبانه‌روز برای کاربرانش نمایش دهد؛ پس اگر لحظاتی از روز قطعی داشته باشد اصلاً برای اعتبار یک سایت و کسب و کار مناسب نمی باشد. مخصوصا وب‌سایت‌های فروشگاهی که با هر لحظه قطعی می‌توانند چندین مشتری را از دست بدهند. به همین علت یکی از پارامترهای مهم در انتخاب سرور، آپتایم یا پایداری سرور می باشد.

2- سرعت ‌هاست

مدت زمان لازم برای بارگذاری سایت و مدت زمان لازم برای پاسخگویی به مخاطبان سایت را سرعت ‌هاست تعیین می‌نماید. هرچه سرعت ‌هاست پایین‌تر باشد، مدت زمانی که کاربر باید منتظر بالا آمدن سایت باشد بیشتر می شود . اگر مدت زمان لازم برای بالا آمدن سایت بیش از حد باشد. این موضوع بهد‌صورت مستقیم بر رتبه سایت در گوگل اثر می‌گذارد.

3- زمان بالا بودن سرور

سرور باید چند راه گوناگون برای اتصال به اینترنت داشته باشد تا در موقع قطع شدن یکی از ارتباط‌ها، سرور بتواند همچنان به اینترنت متصل باقی بماند. این موضوع بر روی سرعت سرور نیز اثر می گذارد؛ یعنی هرقدر سرور ارتباطات اینترنتی قوی‌تری داشته باشد، سرعت سرورها بیشتر می شود .

4- پهنای باند سرور

هر مشتری که سروری را اجاره می نماید تنها می‌تواند در ماه از یک میزان مشخص پهنای باند استفاده  نماید. این مقدار در شرکت‌های  گوناگون با هم فرق دارد.

 

جمع بندی

همانگونه که مشاهده نمودید انتخاب ‌هاست و سرور (  اثر هاست و سرور در سئو سایت )از آنجا که بر سرعت سایت و خطاهای عدم دسترسی به سایت و… اثرگذار خواهد بود از اهمیت خاصی در سئو سایت برخوردار می باشد. با انتخاب شرکت‌های معتبر و خوش‌نام ارائه دهنده خدمات هاستینگ سایت تان را در مقابل حملات امنیتی، افت سرعت و  دیگر مشکلات ناشی از سرورهای بی‌کیفیت ایمن سازید.

 

امیدوارم مقاله اثر هاست و سرور در سئو سایت  که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .