اتریبیوشن (Attribution) چیست و چه کمکی به دیجیتال مارکترها میکند؟
اتریبیوشن (Attribution) چیست و چه کمکی به دیجیتال مارکترها میکند؟
اتریبیوشن در واقع وظیفه اندازهگیری رویدادها یا event های مختلف کاربر را برعهده دارد ؛کمپینهای بازاریابی شرکت/سازمان را دارد. یکی از رایجترین اهداف استفاده از اتریبیوشن بررسی اثربخشی آن کمپین می باشد، مثلا فرض کنید شما یک کمپین نصب اپلیکیشن و گرفتن ۱۰ هزار تومان اعتبار هدیه به راه انداختهاید و پس از گذشت چند روز میخواهید آمار مربوط به تعداد نصب اپلیکیشن را بررسی نمایید و به کمک بهینهسازی آن، نرخ تبدیل بهتری دریافت کنید، در چنین شرایطی اتریبیوشن بهترین روش برای بررسی آمار و بهینهسازی کمپین می باشد.
اتریبیوشن چه کمکی به دیجیتال مارکترها می نماید و چرا مهم است؟
اگر به روشهای سنتی (مانند cookies، Pixel tags و URL) نگاهی بیاندازید در می یابید که این برنامهها کاربرد خیلی سادهای دارند، ولی متاسفانه فقط روی درگاه موبایل وب پیادهسازی میگردند. در حقیقت Attribution به دیجیتال مارکترها کمک میکند تا میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی خود را بررسی نمایند و در صورت لزوم آنها را بهینهسازی کنند.
چرا استفاده از سرویس اتریبیوشن لازم است؟
قطعا شما یا هر شخص دیگری که برای برگزاری یک کمپین هزینه مینماید بهدنبال گرفتن بالاترین بازدهی می باشد و این کار فقط با بررسی و بهینه کردن آمار به دست میآید. معمولا استفاده حداکثری از هزینه صورت گرفته یکی از وظایف اصلی دیجیتال مارکترها می باشد و در همین راستا استفاده از اتریبیوشن بهترین راه برای این موضوع است.
انواع مدل های اتریبیوشن
اتریبیوشن مدلهای متنوعی دارد که شرکت یا سازمان بر طبق نیازی که دارد یک یا چند مدل از این مدلها را انتخاب مینماید. خیلی از سازمانها اتریبیوشن را به یک شرکت ثالث میسپارند و به همین علت باید بهترین مدل را انتخاب کنند تا در بهینهترین حالت هزینه گردد. در ادامه معروفترین مدلهای مختلف اتریبیوشن را بررسی می نماییم:
Last Click یا آخرین کلیک: در این مدل آخرین لینکی که کاربر روی آن کلیک نموده و به اپلیکیشن شما رسیده است به عنوان معیار محاسبه میگردد.
First Click یا اولین کلیک: این مدل که بیشتر برای کمپینهای آگاهی از برند ایجاد می گردد بر طبق اولین کلیک کاربر سنجیده میشود، مثلا فرض کنید کاربر در حال جست و جوی یک کلید واژه می باشد و به یک مقاله در صفحه اول گوگل میرسد که در آن صفحه یک وبینار معرفی شده است، در آن وبینار ثبتنام مینماید و طبق توصیه مدرس به سراغ اپلیکیشن شما میآید. در این حالت نخستین کلیک کاربر یعنی همان ثبت نام وبینار سنجیده میشود.
Linear یا خطی: در این مدل به همه کلیکها و رفتارهای کاربر ارزش یکسانی بخشیده میشود و هر رفتار وی به صورت جداگانه بررسی میگردد.
Position ـ based یا مبتنی بر موقعیت: در این حالت اولین و آخرین رفتار کاربر مورد بررسی قرار میگیرد زیرا به عقیده خیلی از افراد اولین و آخرین کلیک کاربر در مجموع ۸۰ درصد تعامل را تشکیل میدهد.
Time Decay یا کاهش زمان: در این مدل معیار سنجش، زمان می باشد و درصد اتریبیوشن در لحظه نزدیک شدن به آخرین کلیک افزایش می یابد.
امیدوارم مقاله اتریبیوشن (Attribution) چیست و چه کمکی به دیجیتال مارکترها میکند؟ که تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.
شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید
نظرات ( بدون دیدگاه )
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.