ابزارهای طراحی سایت
4 سال پیش
ابزارهای طراحی سایت

ابزارهای طراحی سایت

هر طراح وبي برای طراحي وب سايت به ابزارهای نياز دارد. براي طراحي سايت ها از پايه شما اين ابزارها را لازم دارید. برنامه هاي زیادی براي انجام اين کار  وجود دارد ولی بعضی از آنان کاربردهاي بيشتري دارند و اکثر طراحان آنها را بکار می گیرند.

 

در اينجا به 10 مورد از بهترين ابزارهاي طراحي وب سايت می پردازیم:

 

 

 

 

1. Dreamweaver

 

 

Adobe Dreamweaver ابزار طراحي و برنامه نويسي وب سايت است که توسط شرکت Adobe عرضه مي شود و دارای سازگاري کامل با سيستم عامل هاي Mac و Windows  می باشد . اين نرم افزار داراي ابزارهاي بسياري برای توسعه وب است  که شامل: نمايش دهنده کد انتخاب شده در حالت نمايش کدي و نمايش عادي ، ابزار مديريت و کار با f،ابزار مديريت پروژه و کار گروهي که انجام پروژه هاي بزرگ را توسط آن ساده مي سازد و نمايش به صورت زنده – که به صورت زنده قابليت رويت نتيجه کد را به شما مي دهد می باشد. Dreamweaver با ابزارهاي ديگر Adobe مانند Photoshop سازگاري کامل دارد، که به شما امکان ويرايش تصاوير و دیگر المان ها را از طريق آن ابزار مي دهد.

 

2. Firebug

 

Firebug ابزار رايگاني می باشد که بر روي مرورگر firefox نصب مي شود و با آن مي توانيد خطاهاي وب سايت را بیابید و توسعه وب سايت را انجام دهيد. با اين ابزار مي توانيد به راحتي کد html و css را در صفحات وب سايت بررسي نموده و تغيير دهيد و بعلاوه صفحه وب سايت خود را عيب يابي نمایید و در ضمن بخشي براي عيب يابي JavaScript هست که يکي از مهترين ابزارهاي آن هست ،براي عيب يابي صفحه وب سايت Firebug يکي از بهترين ابزارهاست.

3. Adobe Photoshop

Adobe Photoshop نرم افزار بسيار قدرتمندي براي ایجاد و ويرايش تصاوير است  و نرم افزار خیلی پر کاربردي مي باشد و طراحان وب بوسیله اين نرم افزار مي توانند گرافيک هاي و طرح هاي مورد نياز خود را آماده سازند.

 

4. Adobe Fireworks

 

Adobe Fireworks نرم افزار ايجاد گرافيک به صورت وکتور است. اين نرم افزار به طراحان سايت امکان ايجاد گرافيک هاي  خیلی سبک را مي دهد. اين ابزار در واقع نسخه بهينه سازي شده photoshop براي طراحان سايت است که به طراح امکان ايجاد گرافيک هاي کم حجم را مي دهد.

 

5. W3C Validator

 

اين ابزار رايگان می باشد و به طراحان امکان تست صفحه را از نظر استانداردهاي html و xhtml مي دهد که بوسیله (World Wide Web Consortium (W3C پياده سازي شده است. اين ابزار براي استاندارد سازي صفحه وب سايت است. بعلاوه اين اعتبار سنج صفحات را در دیگر فرمت ها مثل SGML يا XML DTD بررسي مي نمايد، که همه اين موارد را با نوع صفحه چک مي کند. در ضمن ابزارهاي ديگري براي بهينه سازي سايت نظير HTML tidy نیز وجود دارد – که به صورت خودکار کد نويسي سايت را استاندارد سازي می کند، Validome – به شما امکان اعتبار سنجي صفحه HTML، XHTML و WML را مي دهد، WDG HTML – يک ابزار اعتبارسنجي ديگر می باشد، Real Validator – shareware ابزار چک کننده کدهاي html مي باشد Valet – مجموعه اي از ابزارهاي بررسي کيفيت سايت می باشد.

6. Adobe Brackets

 

Adobe Brackets ويرايشگر رايگان طراحي صفحات وب سايت هست که براي مديريت کدهاي HTML، CSS، and JavaScript طراحي گشته است. Adobe Brackets به شما قابلیت کد زني داخل کد را مي دهد که به اين ترتيب تمرکز شما بر روي کد زني قرار مي گيرد. اين نرم افزار توسط Adobe پياده سازي گشته و تحت مجوز MTI به اشتراک گذاشته شده است.

 

7. Code Anywhere

 

CodeAnywhere به شما قابلیت کد زني از هر جايي را مي دهد، بدون نياز به آنکه مورد ديگري را آماده کنيد. کافي است وارد برنامه گردد تا بتوانيد صفحات سايت خود را ويرايش نمایيد. حتي زماني که دوباره وارد برنامه مي شويد فايل هايي که باز گذاشته بوديد مجددا باز مي گردند. Codeanywhere از زيان هاي کد نويسي تحت وب نظير HTML, PHP, JavaScript, CSS, و XML پشتيباني کامل مي نماید.

8. HTML5 boilerplate

 

HTML5 boilerplate به شما فريم ورک براي ساخت صفحات html5 و بعلاوه المان هاي گوناگونd <header> را مي دهد. سيستم همچنين ابزاري براي بهينه سازي سايت براي موبايل داشته که به شما امکان ساخت صفحه سازگار با انواع مرورگرها و ابزارها را به گونه اي ساده مي دهد. اين ابزار همچنين ابزارهاي بسياري مانند ابزار .htacess براي استفاده از gzip جهت بهينه سازي سايت و سرعت آن دارا است.

9. Google Drawing

 

به شما امکان طراحي به شکل  آنلاين را مي دهد که برای استفاده از آن لازم است حساب گوگل داشته باشيد.

10. jQuery UI

jQuery يک کتابخانه بسيار قدرتمند و مفيد جاوا اسکريپت می باشد که به شما امکان ايجاد آنچه که توسط html و css نمي توانيد مي دهد. اين کتابخانه بسيار مفيد می باشد اما کار با آن بسيار سخت است و نياز به تجربه فراواني دارد. jQuery UI به شما امکان ايجاد jQuery را توسط نرم افزار مي دهد. بنابراين احتياجي نيست کد نويسي jquery بدانيد.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .