آموزش کاهش نرخ پرش
4 سال پیش
آموزش کاهش نرخ پرش

آموزش کاهش نرخ پرش

نرخ پرش یکی از آمارهایی می باشد که می توان از منابعی مانند alexa یا google analytic بدست آورد . این آمار شامل درصدی از ۰ تا ۱۰۰ است و مقدار ۱۰۰ بالاترین میزان نرخ پرش را نشان می دهد . اگر سایت شما درصد بالایی از نرخ پرش را دارد نگران نباشید شما می توانید درصد نرخ پرش را کمتر  نمایید.

 

 نرخ پرش

سوالی که هست این می باشد که آیا نرخ پرش به دلیل بی مصرف بودن محتوای سایت برای بازدید کننده است ؟ و اگر اینطور است راه حل اساسی آن چه می باشد ؟ پاسخ بلی نزدیک ترین پاسخ به این سوال است ، ولی همه مشکل تنها به بی مصرف بودن کیفیت محتوا ختم نمی گردد . با بررسی کلیدواژه های اصلی که در جستجو استفاه می شود می توان صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند را بدست آورد و روی توسعه و تکمیل آنها کار نمود . به طور مثال اگر سایت شما در پاسخ یک سوال در رتبه اول است و حجم فراوانی از ورودی در روز را به همین صفحه اختصاص یافته است ولی با ورود کاربر و مشاهده جواب آن دیگر نیازی به ادامه مطلب ندارد آنگاه با بستن سایت در کمتر از ۱ دقیقه از سایت خارج می گردد . این صفحات همان صفحاتی هستند که باید روی آنها بیشتر و تخصصی تر کار گردد .

شیوه کاهش نرخ پرش با کار نمودن روی یک صفحه به چه صورت باید انجام گردد ؟

نخستین قدم بلند نمودن محتوا به صورتی که برای کاربر جذاب باشد است ، اگر محتوای شما آبکی باشد و شما سعی نموده باشید تنها برای موتورهای جستجو مطالب بنویسید نه اینکه برای انسان اینجا ضرر می نمایید  ولی اگر محتوای شما کاربردی و برای مخاطب جذاب باشد می توانید با بلند تر نمودن مطلب و رساندن تعداد کلمات به حداقل ۱۰۰۰ کلمه زمان خروج سایت از کاربر را بسیار کاهش داد، در این بین می توانید از تصاویر ، ویدیو و اینفوگرافی ها برای درگیر کردن مخاطب با محتوا استفاده نمایید. در حقیقت می توان علت دلیل دوم بالا بودن نرخ پرش را صفحات پربازدیدی در نظر گرفت که طول مطلب بسیار کوتاه بوده کاربر با خواندن آن فورا سایت را ترک می نماید .

 نرخ پرش

آیا نرخ پرش برای وب سایت شما مضر است ؟

نرخ پرش همیشه به معنی بد بودن نیست قطعا به نوع و هدف وب سایت برمیگردد اگر سایت شما یک سایت در زمینه فروش قطعات صنعتی است و بعد از اینکه کاربر شما را در نتایج گوگل پیدا کرد و در نهایت منجر به ارتباط با شما شد دیگر نیازی به معطل کردن کاربر در سایت نیست ! اما اگر سایت شما از نوع نشریه آنلاین باشد قضیه کاملا برعکس است اینجا معنی بدی را میدهد یعنی سایت شما به برای مخاطبان چندان دلچسب نیست.

آیا نرخ پرش روی SEO سایت میتواند تاثیر منفی یا مثبت بگذارد؟

نرخ پرش یا (bounce rate) یکی از معیارهای موتورهای جستجو می باشد این معیار کمک می نماید که میزان محبوبیت محتوا در مقابل دیگر سایت ها مورد بررسی قرار بگیرد و سایتی که به طور میانگین درصد نرخ پرش کمتری داشته است در رتبه بالاتر قرار خواهد گرفت . اینجا اگر هدف سایت شما افزایش رتبه در گوگل است بسیار باید روی فاکتور نرخ پرش زمان و هزینه نمود.

 نرخ پرش

مختصرا می توان به دلایلی که سبب می گردد نرخ پرش کاهش یابد به موارد زیر می توان اشاره کرد:

۱- از صفحات فرود با گرافیک جذاب و ساده استفاده نمایید.
۲- لینک های خارجی را در صفحه جدید یا _blank باز گردد.
۳- اگر سرعت سایت پایین است اقدام به افزایش سرعت سایتنمایید.
۴- محتوای خود را طولانی تر نمایید. طولانی شدن مطلب خود دلیلی بر خروج کاربر است ، چون کاربران علاقه دارند سریعا به آخر مطلب برسند.
۵- اگر بتوانید کاری نمایید. که کاربر حداقل ۱۰ دقیقه در سایت بماند خیلی خوب است ، این کار را با نمایش ویدیو در سایت و تصاویر اینفوگرافی افزایش دهید.
۶- واکنش گرایی در موبایل را باید حتما بررسی نمایید. اگر محتوای شما بسیار ریز یا ناخوانا باشد و مطلب در موبایل به صورت اسکرول چپ و راست باشد کاربران ترجیح می دهند که مطلب را در سایتی بخوانند که در اصول طراحی سایت را به درستی رعایت کرده باشد.
7- تبلیغات را از سایت های خود حذف نمایید. یا اینکه آنها را به نحو درست نمایش دهید ! pop up های تبلیغاتی خیلی برای مخاطب جالب نمی باشد بر اساس آماری تنها ۱۴ درصد از کاربران ترجیح می دهند که از طریق pop up جواب سوالات را بدهند بهتر است آنها در خبرنامه ایمیلی عضو گردند و بعد در زمان مناسب با آنها از طریق ایمیل گفتگو و تبلیغات نمود.

 

نرخ تبدیل و تاثیر عکس در نرخ پرش

نرخ تبدیل یا (Conversion Rate) یعنی با توجه به ضریب تعداد کاربران و میزان حضور در سایت نرخ تبدیل بالاتر می رود . آمارها نشان می دهد که سایت هایی که بیش از ۴۰ صفحه فرورد دارند ۱۲ برابر بیشتر از سایت هایی که حداکثر ۵ صفحه فرورد دارند مشتری جذب می نمایند، طراحی صفحه فرود را می توان در وردپرس با استفاده از پلاگین هایی مانندvisual composer یا اگر از سیستم های مدیریت محتوا ایرانی مانند webine cms استفاده می نمایید. می توانید با صفحه ساز داینامیک صفحه فرود دلخواه را به صورت رسپانسیو طراحی نمایید.

 

امیدوارم مقاله آموزش کاهش نرخ پرش که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .