آموزش طراحی سایت در تبریز
5 سال پیش
آموزش طراحی سایت در تبریز

آموزش طراحی سایت در تبریز

با توجه به علاقه مندی اشخاص به طراحی سایت شرکت طراحی سایت لحظه وب اقدام به آموزش طراحی سایت در تبریز کرده است که توسط تیم حرفه ای با تجربه یک دهه شما را راهنمایی خواهد کرد تا طراحی وب سایت را بطور اجرایی و کاربردی نه آکادمبک فرا گیرید .ما به شما کمک میکنیم که به سادگی و با استفاده از بهترین آموزش ها و به دور از هرنوع تئوری گویی در هر یک از زمینه های مورد نظر خود تخصص لازم را پیدا کنید و به راحتی بتوانید جذب بازار کار شوید .

آموزش طراحی سایت در تبریز

آموزش طراحی سایت در تبریز

امروزه طراحی سایت و ایجاد سایت یکی از مهارت های بسیار پرطرفدار می باشد که اغلب افراد به کمک خلاقیت های فردی آن را کسب می کنند. وقتی یک طرح یا ایده در ذهن شما شکل می گیرد می بایست مهارت لازم را کسب کنید و تا آخر آن را اجرا کنید .

مفاهیم و اصطلاحات در آموزش طراحی سایت به اختصار :

( صفحه‌ی وِب )Web Page :

صفحه وب به مجموعه ای از تصاویر و نوشته‌ها كه به صورت یك صفحه از طریق اینترنت قابل دسترسی می‌باشند، می‌گویند .

Web Site ( وب سایت ):

جایگاهی بر روی فضای مجازی اینترنت ، شامل مجموعه ای از صفحات وب ( Web Page ) است ؛ كه توسط آدرس خاصی ( Domain ) از طریق اینترنت قابل دسترسی می‌باشند . این صفحه‌ها حاوی اخبار ، تصاویر ، اطلاعات علمی و تجاری ، تبلیغات و … می‌تواند باشد .

Domain ( نام ) :

نام بین‌المللی ویژه ای كه برای هر وب سایت ثبت می‌شود و به عنوان آدرس آن سایت بشمار می رود .

Web Host ( میزبان وب ) :

میزبان وب به كامپیوتری می گویند كه اطلاعات یك یا چند وب سایت بر روی آن قرار می‌گیرد و وقتی كه كاربری در مرورگر وب خود ، آدرس سایت مورد نظر را ( Domain ) را وارد می‌كند ، مرورگر كامپیوتر شخصی كاربر از طریق خط تلفن و یا آنتن‌های ماهواره‌ای با وب سرور ( Web Server ) كه بر روی آن میزبان نصب شده است ارتباط برقرار کرده و صفحات مورد نظر را نمایش می دهد .

Web Server ( وب سرور ) :

به نرم افزاری می گویند كه بر روی كامپیوتر میزبان نصب شده و صفحات وبِ درخواستی مرورگرهای وب را برای آنها ارسال می‌ کند. البته اغلب از میزبان وب ( Web Host ) به عنوان وب سرور نام برده می‌شود كه این از نظر تكنیكی درست نمی‌باشد .

Static Page ( صفحه‌ی ثابت ) :

صفحه‌ی وبی می‌باشد كه مطالب داخل آن برای مراجعه كننده ثابت هستند و همچنین برای همه كاربران اینترنت به یك صورت نمایش داده می‌شوند .

Dynamic Page ( صفحه‌ی پویا ) :

به صفحه‌ی وبی می گویند كه مطالب و محتویات آن متغیر هستند و به درخواست كاربران در آن‌ها اطلاعات مختلفی نمایش داده شده و نیز امكان وارد كردن اطلاعاتی توسط كاربران اینترنت در آن‌ها میسر می‌باشد . برای تولید این صفحه‌ها نیاز به برنامه نویسی‌های ویژه ای می‌باشد .

Home Page ( صفحه اصلی ) :

صفحه‌ی اصلی و ابتدایی یك وب سایت كه بازدید كننده وب سایت آن را در ابتدا مشاهده می‌کند. این صفحه شامل ، اخبار مهم ، تصاویر اولیه ، پیوندهایی به بخش های گوناگون آن سایت و نیز پیوند‌هایی به سایت‌های دیگر و یا تبلیغات دارنده‌ی وِب سایت می‌باشد .

Intro ( اینترو ) :

انیمیشنی است كه در اول وب سایت جهت جذاب تر شدن ، تاثیر تبلیغاتی بیشتر و خوش آمد گویی به كاربران نمایش داده می‌شود .

Flash Site ( سایت فلش ) :

وب سایتی است كه به شكل كامل و یا در برخی از بخش‌ها با استفاده از صدا ، انیمیشن و … توسط نرم‌افزارهای مخصوص ساخته می‌شود .

 HTML

HTML در حقیقت زبان اصلی در طراحی وب و آموزش طراحی سایت و پل ارتباطی بین طراح و مرورگر وب می باشد. امروزه از نسخه جدیدتر HTML که XHTML نام دارد استفاده می‌شود. با استفاده از کدنویسی صحیح و استاندارد XHTML، می‌توان اطمینان داشت که وب‌سایت طراحی شده در مرورگرهای گوناگون با کمترین مشکلات نمایش داده خواهد شد.

 CSS

CSS ابزاریست جهت قالب‌بندی، رنگ‌بندی و ساخت جلوه‌های تصویری و گرافیکی در صفحات HTML. استفاده از CSS اعمال تغییرات جدید گرافیکی را برای دارنده وب‌سایت بسیار آسان می‌کند.

 ASP

ASP یک زبان برنامه‌نویسی تحت وب سمت سرور است که توسط شرکت مایکروسافت گسترش یافته است.ورژن جدیدتر ASP، که بسیار پیشرفته‌تر از ورژن قبلی است ASP.NET نام دارد. از زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب برای ایجاد تعامل با کاربر و طراحی صفحات داینامیک بکار می رود.

 PHP

PHP نیز مانند ASP یک زبان برنامه‌نویسی وب سمت سرور است. فرق اصلی بین PHP و ASP در “Open Source” یا “کد باز” بودن PHP است. هر یک از این دو زبان قابلیت‌های گوناگونی دارنند که بسته به نیاز مشتری و امکانات سرویس‌دهنده وب قابل استفاده است.

 JS

JavaScript (جاوا اسکریپت) یک زبان کدنویسی سمت کاربر است. بر خلاف زبان های کدنویسی سمت سرور که بوسیله سرور اجرا می شوند جاوااسکریپت توسط مرورگر کاربر اجرا می شود.

 

 AJAX

AJAX مجموعه ای از روش ها و تکنولوژی های کدنویسی سمت کاربر است. با استفاده از ایجکس برای بارگذاری اطلاعات قسمتی از صفحه وب سایت نیازی به بارگذاری مجدد کل صفحه نیست.

W3C

مرجع جهانی تعیین استانداردها و راهبردهای وب W3C نام دارد. W3C از سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرده و گسترش قوانین در جهت پیشرفت وب را در دستور کار خود قرار داده است. از اعضای W3C می‌توان مایکروسافت، اپل، سان مایکروسیستمز و آی بی ام را اسم برد.

 SEO

به فرآیند بالا بردن رتبه وب‌سایت ها در موتورهای جستجوی وب (مانند Google.com) تکنیک‌های SEO گفته می گویند. SEO ارتباط مستقیمی با تکنیک‌های طراحی سایت و کدنویسی صحیح دارد.

 

Robot

ربات های خودکار موتور های جستجو که بعضی اوقات با نام spider یا crawlers شناخته می شوند در واقع کاوشگران دنیای وب هستند. حتما شما هم تا امروز در این اندیشه بوده اید که ربات ها مثل کاوشگران واقعی می توانند از هر مانعی عبور کنند یا بروی هر گذر گاهی پل بزنند اما در واقع این یک طرز فکر اشتباه بوده است ، بر خلاف آنچه تصور می شود آنها قدرت کافی را برای انجام این کار را ندارند. آنها در طراحی سایت فرقی میان یک فریم ، یک عکس و یا فلش نمی گذارند ، آنها نمی توانند مثل انسان برای دسترسی به یک صفحه وب که با کلمه عبور محافظت شده ، کلمه عبور وارد کنند و ….
در واقع ربات ها در معقوله فقط و فقط محتوا و لینک را می شناسند نه چیز دیگر…

نحوه عملکرد ربات ها بیشتر به این صورت است :

• موتوری که صفحات وب را می یابد
√ شناسایی صفحات جدید بعد از از طراحی سایت
√ شناسایی صفحه هایی که قبلاً پیدا شده و حالا تغییر کرده اند
• به دو روش عمقی و عرضی ارزیابی می شوند
√ در روش عمقی نه فقط سایت اصلی بلکه صفحات فرعی آن صفحات را نیز می یابد.
√ در روش عرضی بیشتر سایت های اصلی تر را می یابد.

Ranker

در واقع پس از طراحی سایت Rank همان جایگاه یک سایت در نتایج جستجو است و این موضوع به الگوریتم هایی که موتور جستجو برای رنک بندی استفاده می کند بر می گردد. Ranker هم قسمتی است که وظیفه استفاده از الگوریتم و چیدمان نتایج را بر عهده دارد.

Page Rank

یک سیستم انحصاری مربوط به شرکت گوگل است که بعد از طراحی سایت برای تعیین کردن اهمیت صفحات یک وب سایت به کار می رود و در واقع فاکتوری از چندین فاکتور Ranking است.

Keywords

در آموزش طراحی سایت در واقع واژه ها و عبارت هایی هستند که یک صفحه وب را معرفی می کنند. وقتی که یک کاربر واژه خاصی را در موتور های جستجو ، جستجو می کند ، موتور های جستجو سعی می کنند تا صفحه هایی را که بیشترین تطابق را دارد نمایش دهد.

Page title

در واقع همان عنوان صفحه ای است که در بالای پنجره مرورگر به نمایش در می آید و در بین تگ های Title قرار می گیرد. توجه داشته باشید که در طراحی سایت این یک سر صفحه و یا هیچ متن بزرگی که ممکن است در صفحه نمایش داده شود نیست.

On-Page Factors

فاکتور هایی از سئو است که در طراحی سایت بر روی رنک شما تاثیر گذارند و این فاکتور ها محتویات وب سایت شما یعنی لینک ها ، متون ، تگ ها و غیره بستگی دارند.

Off-Page factor

فاکتور هایی از سئو می باشند که در طراحی سایت بر روی رنک شما تاثیر گذار هستند و این فاکتور به عناصر دیگر وب سایت ها بستگی دارند لینک های اصلی که به سایت تان بازگشت داده می شوند.

Spider, Crawler, Robot

نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات از صفحات سایت های گوناگون را بر عهده دارد.

Directory

فهرست. نوعی از موتورهای جستجوگر که پایگاه داده آن بوسیله ویراستاران تکمیل می گردد. در آنها سایت ها در گروه هایی موضوعی دسته بندی می شوند.

Keyword

بــه واژه ها ی مهم (کلیدی) هر صفحه گفته می شود. اما غالبا” منظور کلماتی است که دوست داریم با آنها رتبه های مناسبی کسب نماییم.

Keyword Density

چگالی کلمه، منظور تعداد دفعات تکرار واژه های کلیدی در مقایسه با سایر کلمات متن است.

Keyword Staffing

تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه. این کار تقلب بشمار میرود.

Tinny Text

نوشتن متن با اندازه های بسیار کوچک و ریز به گونه ای که کلمات زیادی به این ترتیب در یک خط قرار داده می شود و به سختی نیز در صفحه قابل رویت هستند. نوشتن مطالب به این صورت، تقلب بشمار میرود.

Invisible Text

متن نامرئی. منظور استفاده از متن های همرنگ با پس زمینه صفحه است. متن هایی که از دید کاربران مخفی می ماند. مثلا اگر پس زمینه یک صفحه سیاه است، متن صفحه نیز با رنگ سیاه نوشته می شود تا دیده نشود . این نوع متن ها از مصادیق تقلب می باشند.

Spam

تقلب، به تمام تلاش هایی می گویند که به کمک آن سعی می شود از راه های غیر معمول، رتبه های بالایی کسب شود. یا در اختیار گذاردن اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر آنرا دوست ندارند (اطلاعات ناخواسته) مانند تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم، استفاده از متن های هم رنگ زمینه و …

ALT tag

محتوای این شناسه، متنی است که یک عکس را توضیح می دهد.

Deep Crawl

به معنای این است که موتور جستجوگر، می تواند صفحات زیادی از یک سایت را در پایگاه داده اش جای دهد. موتور جستجوگر هرچه پایگاه داده اش بزرگتر باشد، صفحات بیشتری از یک سایت را در پایگاه داده اش می تواند قرار دهد. همه موتورهای جستجوگر دارای این خصیصه نمی باشند.

Robots.txt

با این فایل متنی و ساده،می توان میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک “سایت” را کنترل کرد.

META robots tag

به کمک این شناسه می توان میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک “صفحه” را کنترل کرد.

Link

پیوند. در واقع پلی بین دو صفحه است. می توان به کمک آن از یک صفحه به صفحه دیگر رفت.

Link Popularity

به معنای این است که چه تعداد از سایت های دیگر به سایتی مشخص لینک کرده اند یا اینکه از چند سایت دیگر می توان به کمک پیوندها به سایتی مشخص رفت.

Link Reputation

به این اشاره دارد که سایر سایت ها درباره سایتی که بدان لینک داده اند، چه می گویند. معمولا در این موارد عنوان، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایت مقصد، بررسی می شوند.

Learn Frequency

برخی از موتورهای جستجوگر می توانند تشخیص دهند که محتوای صفحات پس از چه مدتی تغییر می کند (به روز می گردد) و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند.

URL-Uniform Resource Locator

به آدرس منحصر به فرد هر منبع موجود در اینترنت می گویند. این منبع می تواند یک صفحه وب، یک فایل متنی و… باشد

Stop Word

به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها زیاد استفاده شده است. کلماتی مانندthe, a, an, web www, home page, و …

Meta tags

به کمک این شناسه ها، اطلاعاتی از صفحه در دسترس بینندگان (موتور جستجوگر، مرورگرها و …) قرار داده می شود.

META Keywords

کلمات کلیدی صفحه به کمک آن در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

META Description

توضیحی کوتاهی از صفحه به کمک آن در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

Stemming

بدین معناست که موتور جستجوگر می تواند صورت های گوناگون یک کلمه را جستجو کند. به عنوان مثال با جستجوی swim موتور جستجوگر به دنبال swimmer ، swimming نیز می گردد. همه موتورهای جستجوگر دارای این خصیصه نمی باشند.

Rank

رتبه یک صفحه در نتایج جستجو است وقتی که جستجویی مرتبط با محتوای آن صفحه انجام می شود.

Spamdexing

مختصر شده spam indexing است. منظور طراحی و معرفی صفحاتی به موتورهای جستجوگر است که کیفیت نتایج جستجو را کاهش می دهند. موتورهای جستجوگر تمایل دارند که کاربران بارها و بارها به آنها مراجعه کنند و کیفیت بالای نتایج می تواند این روند را تضمین کند. لذا آنها هرکدام به نوعی تلاش در تشخیص صفحاتی دارند که کیفیت نتایج جستجو راکاهش می دهد. بعضی از این موارد عبارتند از: ساختن صفحاتی که همگی دارای محتوای یکسانی اند، تکرار یک کلمه بیش از حد و …

Comment

توضیحاتی است که طراحان سایت در لا به لای کدهای HTML می گنجانند تا برای فهمیدن وظیفه بخش های مختلف کدهای HTML در مراجعات آتی نیازی به صرف وقت بسیار نداشته باشند.

و…

از همین حالا می توانید برای اطلاعات بیشتر با در مورد آموزش طراحی سایت در تبریز با کارشناسان فنی تیم لحظه وب تماس حاصل فرمایید یا اینکه می توانید عبارات لحظه وب را در گوگل جستجو کنید.

در صورت تمایل جهت مشاوره در مورد آموزش طراحی سایت در تبریز بصورت رايگان ، گرفتن اطلاعات بيشتر و سفارش با ما تماس بگيريد.

شماره تلفن تماس ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹آموزش طراحی سایت در تبریز