آموزش طراحی سایت حرفه ای
4 سال پیش
آموزش طراحی سایت حرفه ای

آموزش طراحی سایت حرفه ای

با اهمیت ترین مرحله در راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین، طراحی سایت حرفه ای می باشد که می‌تواند در موفقیت ایده و کسب‌وکار شما اثر بسزا و مهمی داشته باشد. امروزه، اینترنت از بهترین عرصه هایی است که با آن درآمد خوبی می‌توان کسب نمود. از مزیت‌های داشتن وب‌سایت اینترنتی  به درآمد همیشگی، فروش خودکار، بازاری وسیع‌تر، تبلیغات کم‌هزینه‌تر و … می‌توان  اشاره نمود . می‌توان گفت که هر روزه به این مزیت‌ها اضافه  می‌گردد. سایتی پویا و کارآمد نخست بابد دارای طراحی حرفه ای باشد به همین جهت در ادامه مطلب به مهمترین ویژگی‌های یک طراحی سایت حرفه‌ ای می پردازیم.

طراحی سایت حرفه ای

مهمترین ویژگی‌های یک طراحی سایت حرفه ای

1. داشتن ظاهر کاربرپسند

وقتی که شخصی از سایت شما بازدید می نماید، نخستین چیزی که با آن مواجه می‌شود، ظاهر وب‌سایت شما می باشد. بررسی‌ها نشان داده‌اند که بطور متوسط کاربران پس از 5 ثانیه تصمیم می‌گیرند که در سایت شما باقی بمانند یا از آن خارج گردند.

بنابر این در طراحی سایت حرفه ای باید از تصاویر و گرافیک‌ها، فونت‌ها و رنگ‌ها به صورتی درست استفاده گردد تا به بازدیدکنندگان، حس خوبی را منتقل نموده و آن‌ها مدت زمان بیشتری را در وب‌سایت شما باقی بمانند.

طراحی سایت حرفه ای

2. سازگاری با موبایل (ریسپانسیو)

در حال حاضر بیشتر مردم از تلفن همراه خود برای جستجو در اینترنت و وب‌گردی استفاده می‌نمایند، پس وب‌سایت شما باید برای موبایل بهینه‌سازی شده باشد. شما باید بررسی نمایید که وب‌سایت‌تان چگونه در تلفن همراه نمایش داده می‌شود و آیا ظاهر خوبی دارد یا خیر.

 

3. سازگاری با مرورگرهای گوناگون

کاربرانی که در اینترنت به وب‌گردی می‌پردازند، از مرورگرهای گوناگونی استفاده می‌ نمایند. اگرچه این روز ها مرورگرها تکامل یافته‌ و کارآمدتر گشته اند، ولی وقتی  که یک وب‌سایت طراحی می‌گردد، باید آن را در محبوب‌ترین مرورگرها مثل کروم، فایرفکس، اپرا، سافاری و … تست و بررسی نمود تا بدون هیچ مشکلی، وب‌سایت نمایش داده شود.

طراحی سایت حرفه ای

4. سرعت بالای بارگذاری

برای کاربر هیچ چیز ناخوشایند‌تر از این نمی باشد که سرعت بارگذاری وب‌سایت، خیلی پائین باشد. در حقیقت ، سرعت پائین بارگذاری یکی از اصلی‌ترین دلایلی می باشد که کاربر، وب‌سایت را ترک می‌نماید. باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در عرض 4-6 ثانیه به طور کامل بارگذاری می‌گردد. سرعت بارگذاری در رتبه‌بندی موتورهای جستجو نقش فراوانی دارد و وب‌سایت‌هایی که در زمان کوتاهی بارگذاری گردند، در رتبه‌های بالاتر نمایش داده می‌شوند. برای کاهش زمان بارگذاری، مواردی مثل کاهش حجم تصاویر، استفاده کمتر از افزونه‌ها، هاست پرسرعت و … نقش بسزایی  دارند.

5. داشتن امنیت بالا

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت حرفه ای به آن توجه خاصی می‌گردد، مسئله امنیت می باشد. هکرها به منظور رسیدن به اهداف مشخصی مثل دستیابی به اطلاعات کاربران، استفاده از سرور سایت شما برای ارسال ایمیل تبلیغاتی، گذاشتن لینک‌های تبلیغاتی، قرار دادن باج افزار و … وب‌سایت شما را مورد حمله قرار می‌دهند. پس، برای جلوگیری از هک‌شدن و نفوذ به سایت، باید همه اقدامات امنیتی صورت گیرد تا احتمال هک‌شدن آن به کمترین مقدار خود برسد. برای رسیدن به این کار نیز می‌توان از ابزارهای کمکی مثل افزونه‌های امنیتی، گواهی SSL و … استفاده نمود.

طراحی سایت حرفه ای

6. بهینه‌سازی‌شده برای موتورهای جستجو

از مهمترین مواردی که باعث موفقیت یک وب‌سایت می‌گردد، مسئله بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می باشد. بازدیدکنندگان با جستجوی محتوا، محصولات و خدمات شما در موتورهای جستجو، وارد وب‌سایت شما می‌گردند و هر کسب‌و‌کاری که در نتایج بالاتری در موتورهای جستجو قرار بگیرد، بازدیدکننده و مشتری بیشتری را جذب می‌نماید.

سئوی وب‌سایت به عوامل خیلی زیادی از جمله سرعت بارگذاری، کدنویسی، محتوا، ریسپانسیو بودن، لینک‌سازی و … مرتبط است. در طراحی سایت حرفه ای باید به همه این مشخصه ها توجه نمود تا وب‌سایت در موتورهای جستجو دیده گردد.

7. تولید محتوا

ممکن است شما نیز بارها جمله معروف «محتوا پادشاه است» را شنیده باشید. این جمله بیانگر آن می باشد که محتوا، بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت این تولید محتوا است که کاربران با جستجوی آن، جذب سایت می‌گردند. همیشه تولید محتوای با کیفیت و همیشگی را در برنامه کاری خود قرار دهید تا روز به روز بازدیدکننده و مشتریان جدید به وب‌سایت خود جذب نمایید.

 

8. کدنویسی معتبر

وب‌سایت‌هایی که به بهترین روش طراحی و کدنویسی گشته اند، غالبا قوی و قابل اعتماد می باشند. یک کدنویسی استاندارد در ویژگی‌های گوناگون مثل سرعت بارگذاری، نمایش در مرورگرها، ریسپانسیو بودن و … تأثیر مستقیمی دارد و در آینده نیز  در صورت بروز مشکل، می‌توان آن را رفع نمود یا وب‌سایت را توسعه داد.

 

همه مواردی که عنوان گشت، باید در طراحی سایت حرفه ای در نظر گرفته شوند. بی شک، اعمال همه این موارد در طراحی سایت، کار بسیار دشواری می باشد و ممکن است شما به تنهایی نتوانید این کار را انجام دهید. با این وجود، اشخاصی را می‌توانید پیدا کنید که در این زمینه حرفه‌ای می باشند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن، وب‌سایت شما را راه‌اندازی نمایند.

 

 

 

 

امیدوارم مقاله آموزش طراحی سایت حرفه ای که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.شما می توانید برای سفارش ،طراحی انواع سایت  ، عکس برداری صنعتی ،طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن آندروید و … خود از طریق شماره تلفن های زیر با ما در تماس باشید:

 

شماره تلفن همراه 09122141469

شماره تلفن دفتر :01132365968

آدرس دفتر بابل :خیابان شریعتی معلم4 نبش نیمای 6

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .