آمار بازدید از پست ها در وردپرس با افزونه WP PostViews
5 سال پیش
آمار بازدید از پست ها در وردپرس با افزونه WP PostViews

آمار بازدید از پست ها در وردپرس با افزونه WP PostViews

افزونه WP PostViews برای نشان دادن بازدید پست‌های وب سایت می باشد. این افزونه جز افزونه‌های کاربردی در مخزن وردپرس است و تا به حال بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نصب فعال داشته است.

افزونه wp postviews

افزونه wp postviews

راه های زیادی برای نشان دادن آمار بازدید مطالب در وب سایت وجود دارد. می‌توانید با استفاده از کدهای وردپرس این کار را انجام دهید یا از افزونه‌های نمایش تعداد بازدید مطالب می‌توانید استفاده کنید.
در این آموزش وردپرس به معرفی افزونه WP PostViews برای نشان دادن آمار بازدید مطالب در وردپرس می‌پردازیم. شما با استفاده از وردپرس wp postviews می‌توانید، آمار بازدید مطالب را در وب سایت نشان دهید. همچنین با استفاده از کدهای این افزونه پربازدیدترین مطالب، نوشته‌های پربازدید یک دسته‌بندی، مطالب پربازدید بر اساس برچسب و… را نشان دهید. همچنین شما با استفاده از ابزارک این افزونه می‌توانید پربازدیدترین مطالب، آخرین مطالب مورد بازدید و… را به کاربران سایت نشان دهید.

نصب و تنظیمات افزونه wp postviews

با دریافت فایل افزونه،  آن را در وب سایت خود نصب کنید. با فعال‌ کردن افزونه، گزینه تنظیمات وردپرس wp postviews به زیرمنوی “تنظیمات” افزوده می گردد.

 

بعد با کلیک بر روی گزینه postviews به صفحه تنظیمات وردپرس wp postviews وارد می‌شوید. تنظیمات این افزونه را در ادامه مطالب باهم بررسی می نماییم.

Post Views Options

Count Views From: نمایش تعداد بازدیدها. از منوی کشویی روبرو یکی از حالت‌های آن را انتخاب نمایید. می‌توانید با قرار دادن بر روی everyone  تعداد بازدیدها به ازای هر کاربر را نشان دهید.
Exclude Bot Views: برای شمارش یا عدم شمارش بازدیدهای ربات‌ها می باشد.
Views Template: چگونگی نمایش تعداد بازدیدها در وب سایت. برای مثال می‌توانید به حالت زیر مقدار داخل کادر را تغییر دهید:

1بازدیدها: %VIEW_COUNT%

Most Viewed Template: می‌توانید برای نمایش پربازدیدترین مطالب از الگوهایی که در این قسمت وجود دارد استفاده نمایید. بدین ترتیب ساختاری برای نشان دادن پربازدیدترین مطالب وب سایت خود مشخص کنید.
Display Options: تنظیمات این قسمت برای نمایش یا عدم نمایش آمار بازدید توسط افزونه در برگه‌ها و نوشته‌های سایت می باشد. همچنین از منوی کشویی هر بخش می‌توانید مشخص کنید که این آمار برای همه کاربران نشان داده شود یا خیر.

بعد تنظیمات وردپرس wp postviews را ذخیره کنید.

حالا اگر به قسمت نوشته‌ها یا برگه‌های سایت بروید در این بخش می‌توانید ستون Views که با نصب این افزونه افزوده شده است را مشاهده نمایید.

ولی برای نمایش تعداد بازدید مطالب در وب سایت باید از کدهای این افزونه استفاده نمایید.

برای انجام این کار باید وارد هاست خود شوید و بعد از انتخاب wp-content به پوشه تم موردنظر خود بروید.
بعد یکی از فایل‌های archive.php ،single.php ،post.php یا page.php برای ویرایش انتخاب نمایید.
با می توانید قرار دادن این کد و ذخیره تنظیمات، آمار بازدید مطالب وبسایت را نشان دهید.

توجه!! می‌توانید از شورت‌کدهای زیر در نوشته‌ها و برگه های سایت استفاده نمایید. با قرار دادن این شورت کدها در نوشته ها می توانید بازدید آنها را در وب سایت نشان دهید.

[ views ]
یا
[ views id=”1″ ]

در مقابل آیدی، مقداری آیدی نوشته، برگه و… خود را بگذارید. نتیجه قرار دادن هر یک از این شورت‌کدها در نوشته یا برگه به صورت زیر می باشد:

نکته!! همچنین برای نشان دادن آمار بازدید مطالب از ابزارک وردپرس wp postviews می‌توانید استفاده نمایید. بنابر این به قسمت نمایش >> ابزارک ها بروید. بعد ابزارک مربوط به این افزونه را انتخاب نمایید و در محل مناسب قرار دهید

 

.

بعد از انتخاب محل مناسب برای نشان دادن ابزارک وردپرس wp postviews، می‌توانید به تنظیمات آن بپردازید.

 

در تنظیمات ابزارک وردپرس wp postviews، عنوان مناسبی برای ابزارک انتخاب نمایید. همچنین مشخص کنید که چه نوع آماری نشان داده شود و این آمار شما تمامی مطالب وب سایت باشد یا خیر.
بعد از انجام تنظیمات بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید. تا با ذخیره سازی تغییرات بتوانید نتیجه نمایش ابزارک را دروب سایت خود مشاهده نمایید.

امیدوارم مقاله آمار بازدید از پست ها در وردپرس با افزونه WP PostViews  که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .