چگونه Transientها در وردپرس را مدیریت کنیم؟
5 سال پیش
چگونه Transientها در وردپرس را مدیریت کنیم؟

چگونه Transientها در وردپرس را مدیریت کنیم؟

توسعه دهندگان و برنامه نویسان وردپرس غالبا برای ذخیره نمودن اطلاعات در پایگاه داده وبسایت از Transient API استفاده می‌نمایند. اینکه Transient چیست و چطور Transientها در وردپرس را مدیریت کنیم؟ موضوع مهمی است که باید بدانید. به همین خاطر در این مقاله بیشتر با این مفهوم آشنا می شویم. همچنین به آموزش مدیریت و حذف Transientها در وردپرس می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

 

در وردپرس استفاده از Transientها  به کاربران اجازه می‌دهد که عملکرد افزونه‌های خود را سرعت ببخشند. مثلا گاهی اوقات متوجه می‌شوید که با اینکه حافظه پنهان وردپرس را خالی کرده‌اید باز هم افزونه‌ها به خوبی کار نمی‌کنند. دلیل این امر به سبب درست کار نکردن Transient است. برای درست کردن این وضعیت یا باید صبر کنید تا Transient منقضی گردد یا باید به صورت دستی خودتان آن را تعمیر کنید.

Transient چیست؟

پیش از اینکه به سراغ پاسخ به سوال چگونه Transientها در وردپرس را مدیریت کنیم؟ برویم ابتدا اجازه دهید ببینیم که Transient دقیقا چیست؟ آیا Transientها همان کوکی‌ها می باشند؟

Transient API برای ذخیره نمودن اطلاعات با در نظر گرفتن یک تاریخ انقضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی برای ذخیره اطلاعات به صورت موقت. با استفاده از این API می‌توانید برای همه داده‌های وبسایت خود یک بازه زمانی تعیین نمایید. این مدل ذخیره سازی سبب می‌شود که عملکرد وبسایت خود را بهبود ببخشید. از طرفی سرعت بارگذاری آن را بیشتر کنید.

بسیاری از افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی وردپرس برای بازیابی و ذخیره تعداد لایک‌ها و کامنت‌های پست‌ها خود از این روش استفاده می‌نمایند. اگر که از Transient در اینجا استفاده نگردد به ازای هربار باز کردن یکی از صفحات اجتماعی باید با همه شبکه‌ها کانکت شوید. همین موضوع سبب می‌شود سرعت سایت و سرور می‌شود. قطعا ما به دنبال این نیستیم.

گاهی اوقات ممکن است آمار بازدید از شبکه‌های اجتماعی و عددی که برای آن  نشان داده می‌شود با هم همخوانی نداشته باشند. برای اینکه این وضعیت را مدیریت نمایید باید کش Transient را خالی کنید. بعلاوه ممکن است بخواهید Transientهای منقضی شده را پاک کنید. این زمانی کاربرد دارد که در حال استفاده از یک وبسایت Staging می باشید.

آیا Transientها شبیه به کوکی‌ها – Cookies هستند؟

Transientها و کوکی‌ها از این جهت شبیه به هم می باشند که هر دوی آن‌ها به توسعه دهندگان اجازه می‌دهند اطلاعات را به صورت موقت ذخیره کنند. با اینکه هردوی این‌ها عملکرد یکسانی دارند ولی Transient قوی‌تر از کوکی‌هاست. برای مثال، کوکی‌ها در مرورگر کاربر ذخیره می‌شوند و محدودیت‌هایی را به همراه دارند. همچنین کوکی‌ها امنیت کمتری دارند و قابل برنامه‌ریزی نیستند. اما Transientها در دیتابیس وردپرس ذخیره می‌شوند. بعلاوه در انواع مختلف داده‌ای قابل ذخیره شدن هستند. امنیت بیشتری دارند و همچنین به آسانی قابل برنامه‌ریزی هستند.

چگونه Transientها را در وردپرس مدیریت و حذف کنید؟

برای مدیریت و حذف Transientها در وردپرس باید به سراغ یکی از افزونه‌های وردپرس بروید. پلاگینی که ما توصیه می‌کنیم Transients Manager است. با استفاده از این افزونه چگونه Transientها در وردپرس را مدیریت نماییم؟ برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را دانلود، نصب و فعال نمایید.

 

پس از فعال نمودن افزونه از داشبورد وردپرس به مسیر Tools » Transients بروید. در اینجا می‌توانید Transientهایی که در وبسایت وردپرسی‌تان استفاده شده‌اند را ببینید. در اینجا لیستی از Transientهایی که در پایگاه داده وردپرس ذخیره شده‌اند، برایتان ظاهر می‌گردد.

 

در این صفحه می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

حذف Transientهای منقضی شده

حذف همه Transientهای دارای تاریخ انقضا

حذف همه Transientها

بسیاری از قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس برای راحتی در شناسایی Transientها از اسم محصول (افزونه یا قالب) برای Transientها استفاده می‌نمایند.
درست در سمت راست این ستون‌ها مقادیر هر یک از این Transientها را می‌بینید. این مقادیر می‌تواند شی، عدد، آرایه، رشته‌های الفبایی یا … باشد.

در ضمن در کنار هر Transient تاریخ انقضای آن را می بینید. بعضی از آن‌ها ممکن است که تاریخ انقضا نداشته باشند. در عوض در کنارشان Does not expire نشان داده می‌شود. تا حد زیادی متوجه شدیم که چطور Transientها در وردپرس را مدیریت نماییم؟ حال به سراغ ویرایش آن‌ها می‌رویم…

ویرایش Transientها در وردپرس

با استفاده از افزونه Transient Manager می‌توانید به آسانی با کلیک بر روی هر کدام از این Transientها آن‌ها را ویرایش نمایید و مقادیر را تغییر دهید. این مشخصه زمانی کاربرد دارد که قصد دارید یک افزونه یا قالب وردپرس را با مقادیر متفاوت Transient تست نمایید. برای این کار کافی است Transient مورد نظرتان را انتخاب کنید و بر روی لینک Edit کلیک نمایید. با این کار پنجره‌ای شبیه به تصویر بالا برایتان ظاهر می‌گردد. در اینجا می‌توانید مقدار، اسم و تاریخ انقضای Transient مورد نظر را تغییر دهید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .