بازاریابی عملکردی

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی (عملگرا) چیست ؟

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی (عملگرا) چیست ؟

همان‌طور که از اسم اش مشخص است، این نوع از فرایندهای بازاریابی و تبلیغات به عملکرد و نتایج به دست آمده وابسته می باشد. پرفورمنس مارکتینگ در دنیای آنلاین رخ می دهد که نتایج کاملا قابلیت اندازه‌گیری دارد و تبلیغ ‌دهنده فقط  در ازای تحقق نتایج موردنظر هزینه پرداخت خواهد نمود. گاهی شما از تبلیغات و بازاریابی‌ خود دنبال فروش مشخص می باشید و گاهی می‌خواهید اپلیکیشن‌تان به تعداد نصب قابل توجه برسد. به همین علت عملکرد موردنظر سنجیده می‌شود تا ببینید چه میزان توانسته‌اید به نتایج دلخواه برسید.

 

بازاریابی عملکردی

 

از آنجایی که از گذشته مدیران کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها از گذشته در پی چنین سیستمی بودند و تمایل داشتند تضمین لازم را برای رسیدن به نتایج موردنظر داشته باشند،در نتیجه بازاریابی عملکردی خیلی مورد توجه قرار گرفت. نکته مهم اینجاست که این مدل بازاریابی از پیش هزینه مشخص ندارد و هزینه‌های آن به خروجی کار وابسته می باشد.

کاربرد پرفورمنس مارکتینگ (performance marketing) چیست؟

بازاریابی عملکرد برای همه کسب‌وکارهایی کاربرد دارد که در فضای آنلاین حاضر می باشند و نتایج برنامه‌های تبلیغاتی آنها قابل اندازه‌گیری باشد. کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند بسته به اهداف موردنظر خود از این شیوه استفاده کنند که بیشتر دیده شوند، فروش خود را افزایش دهند یا به دیگر نتایج تعریف‌شده برسند. از سوی دیگر سایت‌هایی که می‌توانند با توجه به بازدید یا قابلیت‌های بالای خود نتایج آتی را تضمین نمایند نیز بیشترین سود را از پرفورمنس مارکتینگ خواهند برد.

 

مزایای پرفورمنس مارکتینگ

همان‌گونه که تا این‌جا متوجه شدید بازاریابی عملگرا مزایای خیلی زیادی دارد. اولین و مهمترین مزیت این روش این می باشد که هزینه پرداختی در ازای تحقق نتایج موردنظر انجام می‌شود و به خوبی می‌توانید مخاطبان اصلی خود را هدف قرار دهید. ضمن اینکه بودجه شما حساب‌شده و هوشمندانه هزینه می گردد و از سوی دیگر میزان آگاهی از برند، ترافیک ورودی و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه  با تحلیل و ارزیابی دقیق رفتار کاربران می‌توانید فرایندهای بازاریای خود را اصلاح نموده یا در موارد بعدی آنها را در نظر بگیرید.

 

 

بازاریابی عملکردی

مثالی برای پرفورمنس مارکتینگ

یکی از نمونه‌های پرفورمنس مارکتینگ در حقیقت سیستم افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش دیجی کالاست که طی سال‌های اخیر حسابی طرفدار پیدا نموده است. در این سیستم ناشران تبلیغات با ایجاد ترافیک خوب و هدایت آنها به سمت دیجی کالا، در ازای هر خرید، درصدی را دریافت می نمابند.

 

امیدوارم مقاله پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی (عملگرا) چیست ؟ که تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *