پارک دامنه یا پارک دامین ( parked domain ) چیست؟
4 سال پیش
پارک دامنه یا پارک دامین ( parked domain ) چیست؟

پارک دامنه یا پارک دامین ( parked domain ) چیست؟

پارک دامنه یا پارک دامین ( parked domain  )را می توان یک خصلت منحصر به فرد دانست که سبب می شود سایت علاوه بر دامنه اصلی خود از طریق دامنه های دیگر به کاربران معرفی گردد این قابلیت موجب می گردد کسب و کار شما با دامنه های متفاوت در دنیای اینترنت گسترش یابد و بیشتر به کاربران معرفی گردد آیا تا بحال در سرویس میزبانی سایت خود پارک دامنه را مشاهده نموده اید یا در زمان خرید هاست به آن دقت نموده اید؟ بیشتر افراد در ابتدا با این مفهوم آشنایی ندارند در این مقاله بیشتر به توضیح پارک دامنه و کاربردهای آن اشاره خواهیم نمود.

 

پارک دامنه

معرفی پارک دامنه

شرکت های ارائه دهنده سرویس های میزبانی معمولا امکانات جانبی فراوانی برای پلان های خود ارائه می نمایند که یکی از این ویژگی ها دامنه جانشین یا معرفی پارک دامنه است به این ترتیب سایت علاوه بر دامنه اصلی خود به کمک معرفی پارک دامنه های دیگر نیز به کاربران معرفی می گردد این اقدام اگر کاربر نام دامنه جانشین را به جای نام دامنه اصلی در مرورگر خود وارد کند باز هم سایت اصلی به نمایش در خواهد آمد فرض کنید دامنه شما X.NET است اگر کاربر دامنه X.COM یا X.IR را در مرورگر وارد کند باز هم سایت شما بارگذاری  می شود.

کاربرد پارک دامنه

به وسیله ایجاد دامنه جانشین قادر می شوید کسب و کار خود را با دامنه های متفاوت به دنیای اینترنت معرفی نمایید دامنه جانشین سبب رسیدن کاربر به سایت اصلی می گردد تنها آدرس آن کمی با آدرس اصلی متفاوت است پس می توانید برای افزایش سوددهی و بهبود کسب و کار همه آدرس های مربوط به حوزه کسب و کاری خود را به همراه نام شرکت و محصولات به عنوان دامنه های جانشین معرفی نمایید. کاربرد پارک دامنه این است که علاوه بر نمایش محتویات سایت به کمک آدرس های گوناگون می توان ایمیل هایی تحت آن دامنه ها ایجاد نمود به این منظور در قسمت ایجاد ایمیل در کنترل پنل خود می توانید آدرس های ایمیل های جدید با دامنه جانشین تولید نمایید که در نهایت صندوق های ورودی و دریافت کننده همه ایمیل ها همان دامنه اصلی می باشد. این کار علاوه بر معرفی شما در فضای مجازی به انحصاری بودن کسب و کار شما کمک خواهد نمود به علاوه از سوء استفاده افراد فرصت طلب جلوگیری به عمل خواهید آورد متاسفانه این موارد خیلی دیده شده که با رشد یک تجارت پسوندهای دیگری از آن توسط افراد دیگر به ثبت می رسد این کار علاوه بر ایجاد سوء تفاهم برای کاربر سبب تنزل اعتبار و کاهش سود کسب و کار اصلی می شود که ثبت همه پسوندهای آن دامنه خاص از این پدیده جلوگیری خواهد نمود و نقش مهمی در تبلیغات خواهد داشت .

 

پارک دامین

مشخصات پارک دامنه

در هاست دامنه اصلی قرار دارد امکان استفاده از تعداد نامحدود پارک دامنه برای یک سایت وجود دارد و این مشخصه مهم پارک دامنه  می باشد.
DNS های پارک دامنه با دامنه اول یکسان است .
می توانیم ایمیل هایی تحت دامنه اصلی و پارک دامنه تعریف کنیم .
فرق ریدایرکت و پارک دامنه نیز یکی ز ویژگی های پارک دامنه می باشد.
در ریدایرکت نمودن از یک آدرس به صورت ظاهری برای نمایش محتوای یک صفحه استفاده می گردد و آدرس دامنه اصلی در مرورگر مشاهده می شود  ولی در موقع وارد کردن دامنه جانشین به صورت دقیق محتوای اصلی سایت به نمایش گذاشته می شود و نام دامنه جانشین در مرورگر نشان داده می شود .

تفاوت پارک دامنه و زیردامنه

از تفاوت های پارک دامنه و زیر دامنه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

زیر دامنه را می توان یک پیشوند از دامنه اصلی دانست که کاملا به آن وابسته می باشد و در اکثر موارد محتوای مجزایی از محتویات سایت نشان می دهد ولی پارک دامنه یک آدرس کاملا مستقل می باشد که می توان آن را با هر پسوندی ثبت نمود زیردامنه یا ساب دامین DNS Zone جدایی ندارد ولی پارک دامنه دارای DNS Zone مخصوص به خود است .

امیدوارم مقاله پارک دامنه یا پارک دامین ( parked domain ) چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .