ویژگی های مهم در یواست سئو ( yoast seo )
4 سال پیش
ویژگی های مهم در یواست سئو ( yoast seo )

ویژگی های مهم در یواست سئو ( yoast seo )

یواست سئو ( yoast seo ) یک پلاگین پرطرفدار برای سئوی وردپرس بشمار می آید، بعلاوه به عنوان یک پلتفرم آموزشی که در مورد چگونگی رفع مشکلات پیشنهاداتی ارائه می‌دهد شناخته می‌شود. این افزونه با ابزارها و تنظیماتی که در اختیار شما می گذارد می‌توانید مشکلات موجود در سایت خود را بررسی و مدیریت نمایید تا در گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهترین عملکرد را داشته باشد.

افزونه yoast seo

ویژگی‌های مهم در یواست سئو ( yoast seo )

ساختار پاراگراف

این امکان در یواست سئو، ساختار پاراگراف‌های شما را تجزیه و تحلیل و به ارائه محتوای بهتر کمک می‌نماید. این ویژگی اطمینان حاصل می‌کند که پاراگراف‌های مطالب شما مفید و کوتاه می باشند و در ضمن به درک محتوا توسط بازدیدکنندگان تاثیر بسزایی دارد.

تراکم کلمات کلیدی

تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی در زمان تولید یک مقاله یا محتوا چگالی کلمات می گویند. موتورهای جستجو در پی محتواهای باکیفیتی هستند که با انبوه کلمات کلیدی اشباع نشده باشند چون اگر چگالی کلمات کلیدی در محتوای شما زیاد باشد منجر به رتبه‌بندی ضعیف در گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهد شد، همچنین استفاده از کلمات کلیدی به میزان کم برای بهینه سازی سایت مناسب نیست و باید به طور استاندارد تعادل برقرار شود، با کمک افزونه Yoast تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در محتوا، استفاده‌ی بیش از حد و یا خیلی کم از کلمات کلیدی را می‌توانید مشاهده نمایید .

خوانایی

تجربه ثابت نموده است که مطالب آسانی که خوانایی بهتری دارند در معرض دید بیشتر و بازدیدهای مکرر می باشد. یکی دیگر از امکانات مهم در سئوی وردپرس تجزیه و تحلیل ساختار جملات است و در صورت خوانا نبودن محتوا به شما هشدار می‌دهد تا محتوای خود را تغییر دهید و محتوای قابل فهم‌تری تولید نمایید . منظور از این کار جذب بیشتر و درگیر نگه داشتن مخاطب است.

توضیحات متا

به عبارتی ساده توضیحات متا یا Meta Description چکیده‌ای از محتوای سایت را در نتایج جستجو زیر لینک جستجو شده به ارائه می‌گذارند که در جذب بازدید کننده و سئو سایت از اهمیت بالایی برخودار  می باشند. قابلیت مهم دیگر این افزونه این است که امکان ایجاد، تنظیم و ویرایش توضیحات متا را در اختیار شما قرار می‌دهند و در صورت کامل بودن مطلب با استفاده از یک نوار رنگی خط سبز را نشان می‌دهد.

 

پشتیبانی لینک

بعضی اوقات لازم است برای کامل کردن مطالب خود به سایت‌های دیگر لینک بدهید، لینک دادن به سایت‌های دیگر در یافتن مطالب مرتبط به بازدیدکنندگان نیز کمک می نماید، یکی دیگر از امکانات مهم در سئوی وردپرس با استفاده از افزونه یواست سئو این می باشد که لینک‌های داخلی و خارجی موجود در محتوا را به شما نمایش می‌دهد و بررسی می‌نماید که آیا به تعداد استاندارد در محتوا لینک موجود است یا خیر.

کلمات کلیدی تکراری

استراتژی خاص سئو این می باشد که در هر پست یا محتوای تولید شده بر روی کلمه‌های کلیدی متفاوتی متمرکز شود، چون این کار کمک می‌کند تا بدون رقابت با صفحات دیگر در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، به همین علت افزونه‌ی قدرتمند و دوست داشتنی Yoast یک بار دیگر به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی که در گذشته از آن‌ها استفاده نموده‌اید را مجددا به کار نبرید.

کلمات کلیدی در زیر عناوین

 

یکی دیگر از مواردی که برای گوگل و موتورهای جستجو حائز اهمیت می باشد، کلمات کلیدی موجود در زیر عناوین است . بیشتر کارشناسان بر این باورند که درج کلمه کلیدی حداقل یک بار در زیر عنوان برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان بسیار مناسب می باشد و تا اندازه‌ی زیادی به درگیر کردن مخاطب کمک می‌کند. کار این افزونه بررسی زیر عنوان‌ها و نمایش تعداد کلمات کلیدی موجود در زیر عنوان‌ها است.

ایجاد نقشه XML

یکی از امکانات مهم در سئوی وردپرس که حتما لازم است بعد از نصب و فعالسازی افزونه yoast seo انجام شود ایجاد نقشه XML است. البته بعد از نصب، افزونه به طور خودکار یک نقشه تولید می‌کند و موقع ایجاد محتوای جدید آن را به طور مداوم آپدیت می‌کند، و در صورت تمایل می‌توانید تنظیمات XML را فعال، غیرفعال و یا تغییر دهید.

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

افزونه یواست سئو در وردپرس دارای سربرگی با نام اجتماعی برای انتشار مطالب و محتوا در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فسیبوک، توئیتر، اینستاگرام و … است و معمولا بیشتر وبسایت‌ها با ایجاد کردن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، مطالب و محتوای وبسایت را در آن‌جا نیز به اشتراک می‌گذارند که این امر در سئوی سایت بسیار موثر است.

امکانات مهم در سئوی وردپرس

محتوای یک وبسایت عامل محرکه ایجاد ترافیک و افزایش بازدیدکننده می باشد و باید آن را برای جذب بیشتر مخاطب و فروش بهتر به بهترین نحو ممکن تولید نمود.

 

امیدوارم مقاله ویژگی های مهم در یواست سئو ( yoast seo ) که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .